Ga naar inhoud

problemen met computer opstarten

Aanbevolen berichten

hallo,\r\nik had windows xp home edition gedownload , en ik wilde die instaleren, maar ik kreeg in een keer een fout melding. ( ik had het via een torrent gedownload, proberen of dat ook kon maar werkt dus niet),\r\n dus ik heb het stop gezet, maar elke keer als ik me computer opstart kan ik kiezen uit. windows xp professional, windows setup ( alles in het pools). verder ging alles goed , als ik op windows xp professional klikte, ging ik gewoon verder en was er niets aan de hand, maar op een begeven moment stond er, verwijder hall.ddl ofzoiets, dus ik dat verwijderen. maar als ik nu windows opstart krijg ik een melding van. iets in het pools( een ander zwart scherm bij het opstarten) , hetzelfde als ik bij windows xp professional of bij windows setup, en als ki dan op enter of een andere toets druk. start hij weer opnieuw op. \r\nweet iemand wat ik moet doen, om me computer weer opnieuw op te laten starten want er staan veel kostbare dingen in.
Link naar reactie
Sinds wanneer is Windows downloadbaar, eigenlijk?\r\n\r\nAnyways, trek het taakbeheer open, tabblad processen, en zodra je die melding in\'t scherm heb staan beeindig je alle processen waarvan je geen idee hebt waar ze voor zijn. Cruciale windows-processen kun je niet beeindigen, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Laat explorer.exe in de lijst staan, anders raakt windows z\'n interface kwijt.\r\n\r\nData backuppen, de hele zaak formatteren en vervolgens een legale (!) versie van Windows installeren.
Link naar reactie
nee, ik bedoel als ik het opstart krijg ik die melding gelijk, ik kom niet eens op windows. daarom. maar het heeft niet echt veel met dat gedownload van windows te maken, maar van een bestand datik heb weggegooid, en nu krijg ik bij allebei zo\'n zelfde melding in het pools, maar ik krijg me computer niet meer opgestart , dat is het probleem. ik zal wel een foto eropzetten van wat de melding is.
Link naar reactie
kijk. ik zet me computer aan eerst krijg ik dat gedoe van processor enzo, en dan krijg ik in een keer een ander zwart scherm met allemaal dat pools gedoe. en ik kan ik dus kiezen uit windows xp professional, windows setup. ik kan ook nog F8 gebruiken maar dan doet hij ook niets, want ik krijg de hele tijd weer een andere zwart scherm met een poolse melding van het bestand hall.dll ofzoiets. weet iemand wat ik hiermee kan doen?
Link naar reactie
Je hebt dus C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\HALL.DLL verwijderd omdat je geen Pools kent...\nMaar je weet ook niet of dat uit de installatie is verwijderd die je [I]toegevoegd[/I] had, of uit je [I]eerste goedwerkende[/I].\n\nJe hebt daarvoor toch echt een XP Prof installatie-disk nodig, om op de C: schijf te kunnen kijken.\n(Een Windows 98 disk zoals voorgesteld werkt dus niet als je een NTFS partitie hebt, wat ik aanneem)\n\nOf gebruik een andere opstartbare schijf zoals hier voorgesteld is bij reactie #8:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=48339&highlight=bootable[/url]\n\nWaar het om gaat is dat er grofweg twee mogelijkheden zijn waardoor de HAL.DLL niet gevonden wordt:\n*) Het bestand is inderdaad weg uit C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\n*) Je C:\\BOOT.INI heeft een verkeerde verwijzing naar de opstartschijf, iets wat nog wel eens voor schijnt te komen.\nLees voor beide mogelijkheden deze link:\n[url]http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...