Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Goedemorgen,\r\n\r\nIk heb momenteel een router met snelhied maximaal 108 Mbps. Nu wil ik graag een internet abonnement met snelheid 20 Mb.\r\n\r\nKan iemand mij vertellen of ik die snelheid ook kan halen met mijn router? Of zal ik sowieso de 20 Mb niet halen met deze router?\r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Dit zou makkelijk moeten kunnnen 108 is immers meer dan 20. Van uitgande dat beide in Mbit/s is uitgedrukt. \r\nDe snelheid van communiseren van PC\'s via internet, netwek of modum word normaal gesproken uitgedrukt in Mbit/s en niet in Mbyte/s. De verwarring is groot doordat beide met Mb worden aangeven.\r\nAls je van bit\'s naar byte\'s will moet je dit even delen door 8 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 op de site van Telfort spreken ze alleen van 20 Mb. Dit is het snelste abonnement.\r\nOp de site van Netgear (router) spreken ze alleen over 108 Mbps\r\n\r\nIk denk dat ik het dan nog door 8 moet delen.\r\nKan iemand dit met zekerheid zeggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 MB=MegaByte=8Megabits(Mb)\nMbps=Megabit per seconde, dus je router is snel genoeg.\nOok de 20Mb van Telfort is per seconde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=Lampje;389161]...Mbit/s en niet in Mbyte/s. De verwarring is groot doordat beide met Mb worden aangeven...[/QUOTE]\r\n\r\nAlleen megabit wordt met Mb aangegeven. Megabyte wordt met MB aangegeven. Dus zo verwarrend is het allemaal niet ;)\r\n\r\nAnyways, de snelheid die door providers wordt aangegeven is in Mb (bit dus). Op die manier kunnen ze een zo groot mogelijk getal adverteren (zeg zelf, wat verkoopt beter: 20 Mb of 2,5 MB?)\r\n\r\nJe mag dus de snelheid van de router EN de snelheid van het abonnement delen door 8 (overigens is dat niet helemaal waar, want tussen MB en B zit twee keer een factor 1024, terwijl tussen Mb en b twee keer een factor 1000 zit), of beide snelheden lekker laten staan, en daaruit de conclusie trekken dat die router meer dan geschikt is voor het internetabonnement dat je je hebt uitgezocht.\r\n\r\nIn het algemeen geldt dat snelheden worden uitgedrukt in bits, en opslagcapaciteiten in bytes.\r\n\r\nEDIT: anacho was me voor :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Ga er al vast maar van uit, dat je geen 20Mbps gaat halen bij telfort. Ergens tussen de 8 en de 16 is waarschijnlijker. Je wifi verbinding is veel sneller, dus theoretisch zou die geen belemmering zijn voor je internetverbinding. Maar wifi komt ook maar zelden op zijn volle snelheid. Maar trager dan 20Mbps verwacht ik niet zo snel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Dank jullie wel.\r\n\r\ngr. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [quote]Ga er al vast maar van uit, dat je geen 20Mbps gaat halen bij telfort.[/quote]\r\nBij vrijwel geen enkele provider die dit aanbied of je moet al binnen een straal van 100-600 meter van de wijkcentrale zitten bijv.\r\nDaarom adverteren de providers ook met TOT 20mbit, alleen het woordje \"tot\" wordt nogal snel overlezen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [quote=BlackTiger;389264]Bij vrijwel geen enkele provider die dit aanbied of je moet al binnen een straal van 100-600 meter van de wijkcentrale zitten bijv.\nDaarom adverteren de providers ook met TOT 20mbit, alleen het woordje \"tot\" wordt nogal snel overlezen.[/quote]Met de aantekening dat dat geldt voor ADSL, met kabel haal je het wel, ik heb chello extreme en haal als de server het levert 24 Mb, en soms wel eens hoger. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 De wijkcentrale bij mij staat zo\'n beetje voor mijn huis en moet telkens HetNet (:$) bellen!\nOmdat de 4 maar 1 :O is! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen