Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Delen Geplaatst: 11 juni 2008 ik ben al even aan het zoeken geweest ( misschien niet goed genoeg:confused:) maar mijn systeem deed vorige week nogal raar , en wou deze week niks meer\r\nOmdat ik nogal wat bestanden in de map mijn documenten heb staan die ik heel graag terug wil\r\nheb ik op een andere schijf een niuwe installatie gemaakt, om zo via de veilige modus de map mijn documenten te hernoemen en te openen\r\nMaaaarrr als ik de C schijf en de D schijf er aan heb hangen ( D is de gecrashde installatie) kan ik bij normaal opstarten wel gewoon op de D schijf rond kijken\r\nals ik opnieuw opstart en nu via de veilige modus dan blijft het syst hangen (heb `m al een uurtje laten staan in hoop dat ie tijd nodig had)\r\nook op de comp. van de kinderen hetzelfde probleen!\r\nhaal ik de D schijf er af dan kan ik ineens wel in de veilige modus komen\r\nik begin een beetje te wanhopen, hoe moet ik nu verder om mijn documenten te redden\r\nsyst win Xp sp1 (eng) 256mb geheugen en andere comp win Xp (nl) 1024 mb geheugen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Mocht het om IDE schijven gaan (brede 40 pins aansluitingen), en beide schijven aan één en dezelfde kabel hangen (m.a.w. aan hetzelfde IDE kanaal) dan is het belangrijk dat de één als Master gejumperd staat (de C: schijf het liefst) en de ander als \"Slave\".\r\n\r\nHeb je daar op gelet ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Probeer eens BartPe , deze start vanaf cd en dan heb je toegang op je systeem. Mocht dit niet werken dan zou je aan een \"live\" versie van Ubunut en aangewanten kunnen doen.. \r\nZo uit mijn hoofd zwerven genoeg versie\'s rond op ftd\r\n\r\nsucces! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Waarom wil je in veilige modus de bestanden redden, je geeft aan dat je in gewoon opstarten wel op de D-schijf kan komen. Wat is dan het probleem om je documenten te kopieren van daar naar de c-schijf? Of begrijp ik je verkeerd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=kbautr;389200] Of begrijp ik je verkeerd?[/QUOTE]\r\nja,\r\nhet gaat om de map Mijn Documenten\r\nen zonder beheerrechten kom je er niet in , die kun je alleen als administrator veranderen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2008 het probleem is erger geworden\r\nik kan nu helemaal niet meer op de c schijf komen ( die gecrashed is)\r\nhij word wel herkend in de bios, ik zien hem ook staan bij de verkenner, maar is verder onbenaderbaar, als ik `m aan klik duurt het even endan kan ik kiezen uit het bekende rijtje open verkennen etc.\r\ndan duurt het een halve minuut en dan geeft ie aan dat ik de schijf moet formatteren +o( ja ja endan ben ik zeker alles kwijt \r\ndus ik begin `m wel te knijpen of ik m`n fotos en documenten ooit nog weer zie \r\nhebben jullie raad?\r\noh ja met een live cd van ubuntu zie ik de c schijf niet\r\nen part pe bouwen lukte niet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2008 die duim er boven is een beginners foutje van mij Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 jammer , niemand weet dus een oplossing Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2008 Nee niet echt.\r\n\r\nAls je Speedfan hebt, kan je nog de S.M.A.R.T. gegevens uitlezen, en een analyse op de site vragen (de knop boven het venster), en als de fysieke toestand OK zou zijn (wat ik niet denk) dan zou je met een data recovery programma nog kunnen kijken. Maar de kans is wel zeer klein.\r\n\r\nHeb je al eens geprobeerd om de schijf aan te koppelen, en pas na een uurtje te rebooten, dus als hij echt warm is ?\r\n\r\nAls je nog zo\'n zelfde schijf zou hebben, zou je de elektronica kunnen overzetten, want daar zit hoogstwaarschijnlijk het probleem, maar ook dat is een kleine kans.\r\n\r\nHelaas. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2008 Mischien kun je via je xp schijf repareren want de map structuur kan ook nog wel eens de oorzaak zijn en daarna ff een externe hardeschijf gebruiken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2008 ik heb power max gedraaid, en ik kom de volgende code tegen ca95d57c daarna op de maxtor site rond gekeken , maar nergens kan ik de code plaatsen om te kijken wat er aan de hand is, de zoekfunctie kent de code ook al niet , \r\nNu heb ik maar een mailtje gestuurd naar ze, ( m`n engels is wel erg slecht :-) )verder maar afwachten\r\nde foefjes van erikdenhouter en pcnerd4 ga ik ook uitproberen, alhoewel een uurtje opwarmen geen effect heeft ( al eerder geprobeerd) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2008 helaas, niks noppes nada nientes\r\nik moet maar verder leven zonder die fotos en documenten, och er zijn erger dingen hoor ik heb er echt geen 6oo euri voorover om de schijf naar zòn recoveryboer te brengen\r\nallemaal bedankt voor het meedenken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2008 Jammer, dit zou je kunnen voorkomen met regelmatige backups.\r\n\r\nTweede (externe) schijf er bij kopen, en (zo af en toe aansluiten en) alle documenten kopiëren.\r\n\r\nMaar het is wat lullig dit achteraf te bespreken, je hebt er nu niets aan. :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 [quote=erikdenhouter;391880]Jammer, dit zou je kunnen voorkomen met regelmatige backups.\n\n:([/quote]Kwam hier pas geleden een handig progje voor tegen:\nIdle Back-Up: Het maakt regelmatig een back-up van vooraf ingestelde mappen zoals \"mijn documenten\" etc. De 1e keer helemaal, en daarna alleen de veranderingen, hij doet dit alleen als de PC een minuut niet is gebruikt.Als je wilt kan je dit bv elk uur laten doen. Progje is niet bedoelt voor een hele C schijf, maar echt alleen documenten foto\'s, muziek ed. Ik gebruik het o.a om een back-up van m\'n \"Save Games\" te maken \nJe vindt het [URL=\"http://idlebackup.nl/\"]Hierzo(Klik)[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Dank je Anacho... handig! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Inderdaad goede link zeg ! \n\nBeetje off topic, maar belangrijk genoeg bij het onderwerp:\n\nZelf maak ik via een zelfgeschreven batchfile een backup van de \"Mijn documenten\" map (naar een andere vaste schijf), omdat dat werkelijk een \"één klik\" oplossing is, maar dit programmaatje (IdleBackup) heeft wel iets om het backup process aan te vullen, en is misschien de \"twee klik\" vervanger van wat ik zelf dus heb.\nGeen enkele methode is waterdicht, maar dit vult wel weer wat gaatjes.\n\nÉén voordeel wat ik al zo boven een batchfile oplossing zie is dat met dit programma je een map (of schijf) kan aanwijzen, en daarna rustig mappen uit de structuur kan [I]uitsluiten[/I]. Heel belangrijk.\n\nAlleen het geheugengebruik is wat hoog, waardoor het laden bij boot ook wel wat tijd kost. Misschien daarom slimmer om het met de hand zo af en toe te dubbelklikken zodat het dan op de achtergrond z\'n werk kan gaan doen (na een minuutje idle dus...)\nOf de taakplanner gebruiken om het maar één maal per week te starten.\n\nKortom, zeker bruikbaar. :p\n\n[B]Edit:[/B]\nProgrammaatje heeft wel een foutje...\n\nIk had opgegeven welke mappen, maar er was nog geen backup gestart, en daarna heb ik een Verkenner gestart.\nToen heb ik via die verkenner een paar bestanden verwijderd/verplaatst (dus terwijl het programma nog openstond, maar nog vóór de eerste backup-actie), en die bestandsnamen zijn in de backup nu aanwezig als lege mappen....\n\nSchoonheidfoutje zullen we maar denken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Je kunt toch gewoon bij een pc winkel voor 20 euri\'s je pc laten backuppe en laten maken daar doen hun niet moeilijk over Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 [quote=pcnerd4;391989]Je kunt toch gewoon bij een pc winkel voor 20 euri\'s je pc laten backuppe en laten maken daar doen hun niet moeilijk over[/quote]Als je geld teveel hebt, en met je PC wil slepen:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 ...... en dat doe je dan bijv. wekelijks.... :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2008 Thanks!!, hoewel ik na m`n eerste posts niet veel verwachting had ( het bleef nogal even stil) hebben jullie me wel op het spoor van bacups gezet, hed het wel eens gedaan , maar vond het zon werk dat ik er weer mee gestopt was, het is een handig proggie\r\nmaar ik maak mijn back-ups wel op een cd\r\nna 1x een schijf naar de fillistijnen vertouw ik toch maar meer op \"dooie\" opslag dan eentje die dood gaat en, ik heb nog eens verder rond gekeken mijn indruk is dat maxtor niet zon best merk is (het was een diamondmax plus 8 ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen