Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Hoi allemaal,\r\n\r\nBinnenkort wil ik een PC gaan kopen om video\'s mee te bewerken. Ik ben dus op zoek naar een computer die snel en goed video kan bewerken met pinnacle 10 of 11. Onderstaande computer heb ik bij dell gevonden. Is dit een goede computer voor video bewerking?\r\n\r\nGroetjes, Dennis\r\n\r\n\r\n\r\nPROCESSOR\r\nIntel® Core™2 Quad Core Q6600 Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz FSB, 8 MB cache) \r\n\r\nBESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands \r\n\r\nONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie bewerken \r\n\r\n \r\nMONITOR Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP) - Europees\r\n\r\nGEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024] \r\n\r\nHARDE SCHIJF 1,0 TB (7.200 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 500 GB) \r\n\r\nGRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart \r\n\r\nOPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (cd\'s en dvd\'s lezen/schrijven) \r\n\r\nTOETSENBORD Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY) \r\n\r\nMUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart \r\n\r\n\r\nAccessoires \r\nGELUIDSSOFTWARE Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio bewerken \r\n\r\nLUIDSPREKERS Dell™ A225-luidsprekers bewerken \r\n\r\nDISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 geheugenkaartlezer bewerken \r\n\r\nMODEMS Geen modem Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Lijkt me prima ... let bij Dell wel even op of je niet teveel betaalt voor verzending of extra garantie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE=Gentieno;388951]Hoi allemaal,\r\n\r\nBinnenkort wil ik een PC gaan kopen om video\'s mee te bewerken. Ik ben dus op zoek naar een computer die snel en goed video kan bewerken met pinnacle 10 of 11. Onderstaande computer heb ik bij dell gevonden. Is dit een goede computer voor video bewerking?\r\n\r\nGroetjes, Dennis\r\n\r\n\r\n\r\nPROCESSOR\r\nIntel® Core™2 Quad Core Q6600 Processor (2,40 GHz, 1.066 MHz FSB, 8 MB cache) \r\n\r\nBESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands \r\n\r\nONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie bewerken \r\n\r\n \r\nMONITOR Dell™ 20-inch zwarte breedbeeldflatpanel (E207WFP) - Europees\r\n\r\nGEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [4 x 1.024] \r\n\r\nHARDE SCHIJF 1,0 TB (7.200 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 500 GB) \r\n\r\nGRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon™ HD 2600 XT grafische kaart \r\n\r\nOPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (cd\'s en dvd\'s lezen/schrijven) \r\n\r\nTOETSENBORD Dell™ Entry QuietKey USB-toetsenbord - VS Int. (QWERTY) \r\n\r\nMUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart \r\n\r\n\r\nAccessoires \r\nGELUIDSSOFTWARE Geïntegreerde 7.1-kanaals high-definition audio bewerken \r\n\r\nLUIDSPREKERS Dell™ A225-luidsprekers bewerken \r\n\r\nDISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 geheugenkaartlezer bewerken \r\n\r\nMODEMS Geen modem[/QUOTE]\r\n\r\nVerouderde processor, zwakke videokaart..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE=qpc;389093]zwakke videokaart[/QUOTE]En dit is een probleem bij videobewerking omdat ... ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=qpc;389093]Verouderde processor[/QUOTE]\r\n\r\nJa hallo, zo blijf je aan de gang wat versta je onder verouderd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=qpc;389093]Verouderde processor, zwakke videokaart.....[/QUOTE]\r\nProcessor kan ik opzich nog mee leven maar de videokaart ben ik het mee eens, kijk voor een nieuwe versie met minimaal 512 MB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=qpc;389093]Verouderde processor, zwakke videokaart.....[/QUOTE]\r\nLekker onderbouwde kritiek!! Kan de topic starter lekker veel mee!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=queenfanmichel;389141]Processor kan ik opzich nog mee leven maar de videokaart ben ik het mee eens, kijk voor een nieuwe versie met minimaal 512 MB.[/QUOTE]En wat heeft meer VRAM te maken met de doorlooptijd bij videobewerking?\r\n[QUOTE=dutch-online;389136]weet niet wat het kost ,maar denk dat de prijs gunstig is[/QUOTE]Ja, misschien wel handig voor topicstarter om te vermelden welke aanbieding ie gepakt heeft, dan kunnen we pas een goed oordeel geven over prijs/prestatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=obi-wan-kenobi;389109]En dit is een probleem bij videobewerking omdat ... ?[/QUOTE]\r\n\r\nmisschien niet meteen merkbaar bij videobewerking (alhoewel de HD-mogelijkheden van deze kaart natuurlijk ook zwak zijn), maar eerder is het de videokaart en de oude processor die het hele systeem in prestaties naar beneden haalt. Dit is vaak bij Dell het geval. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=hj1;389114]Ja hallo, zo blijf je aan de gang wat versta je onder verouderd?[/QUOTE]\r\n\r\nIk versta onder verouderd als er al een nieuwer model voor in de plaats is gekomen die beter presteert en maar iets duurder is.\r\nDe Q6xxx serie wordt niet meer gemaakt en worden uitgefaseert.....\r\nHad je zelf toch ook kunnen verzinnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE]processor kan nog jaren mee,[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat kan de P4 3.4GHz ook...... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=queenfanmichel;389141]Processor kan ik opzich nog mee leven maar de videokaart ben ik het mee eens, kijk voor een nieuwe versie met minimaal 512 MB.[/QUOTE]\r\n\r\nAantal MB\'s is juist helemaal niet zo belangrijk, tenzij je zeer grote (24\" of grotere) schermen gaat gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=Pimmie;389142]Lekker onderbouwde kritiek!! Kan de topic starter lekker veel mee!![/QUOTE]\r\n\r\nIk denk het wel..... nu de Topic Starter weet dat deze processor verouderd is en de videokaart relatief zwak is, kan deze verder kijken naar betere en modernere spullen.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=qpc;389157]Aantal MB\'s is juist helemaal niet zo belangrijk, tenzij je zeer grote (24\" of grotere) schermen gaat gebruiken.[/QUOTE]\nKlopt ben ik het met jouw eens maar als je toch videobewerking gaat doen neem dan een videokaart met meer ramgeheugen op de kaart.\n\nEn daarbij een goede processor en een goede videokaart zorgt ook voor betere prestaties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE]Klopt ben ik het met jouw eens maar als je toch videobewerking gaat doen neem dan een videokaart met meer ramgeheugen op de kaart.[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom dan? Meer geheugen heeft namelijk gewoon geen invloed.... Wil je een krachtigere kaart, dan kan je beter een zwaardere GPU nemen dan meer geheugen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 De GPU heeft ook geen enkele invloed op het videobewerkingsproces als je niet aan hardwarematige encodering (Avivo/PureVideo) doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 de Q6600 mag dan uitgefaseerd gaan worden maar zegt niet dat hij slecht is, want ik kan er hogere scores mee halen dan een Q9300 of Q9450. en in sommige fotobewerking programmas is meer vram geheugen best wel lkkr want bijv. met onboard loopt wat je tekent soms achter in photoshop bijv. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Voor videobewerking heeft een quadcore alleen maar nut als de gebruikte software ook meerdere cores tegelijkertijd aan het werk kan zetten tijdens het rendering-proces. Als de software maar een core tegelijk kan aansturen, dan zitten die andere drie cores zich een beetje te vervelen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=rsnubje;389194]de Q6600 mag dan uitgefaseerd gaan worden maar zegt niet dat hij slecht is, want ik kan er hogere scores mee halen dan een Q9300 of Q9450. en in sommige fotobewerking programmas is meer vram geheugen best wel lkkr want bijv. met onboard loopt wat je tekent soms achter in photoshop bijv.[/QUOTE]\r\n\r\nKnap dat jij hogere waarden kan krijgen met de Q6600 tov de Q9450..... Waarschijnlijk heb je dan een 965P chipset op het moederbord? Dan is het logisch....\r\nEn nogmaals, de hoeveelheid geheugen van de videokaart maakt niks uit, tenzij je op HELE hoge resoluties gaat werken.\r\nEnne.... elke videokaart is beter dan een onboard oplossing, dus dat heeft ook niet met het geheugen te maken.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 nej ik heb gewoon een 750i chipset en hij staat op 3Ghz en ik zie scores van een Q9450 op 3,2ghz die lager halen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen