Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Hallo computer gebruikers\r\nKan je home server van windows ook kopen in de winkel? dat je hem op cd krijgt en op bijv. een oude pc kan installeren?\r\n\r\nZijn er evt ook nog andere oplossingen?\r\nOf andere home server programma\'s?\r\n\r\nGraag advies..\r\n\r\nMvg. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Misschien zit je toch een beetje verkeerd onder linux als je iets over windows wilt weten.;)\r\n\r\nDaarom beantwoord ik je vraag on-topic. Ja, je kunt home server ook in de winkel krijgen, maar is nogal prijzig als je het vergelijk met Linux want die is gratis.\r\nVerder heeft Linux minder resources nodig (dus cpusnelheid en geheugen) om toch even snel te kunnen draaien als server dan een gelijkwaardige windows pc.\r\n\r\nHet ligt er dus maar aan wat je wilt. Als je echt iets wilt leren, dan zou ik Linux installeren, en daar dan wat je wilt op zetten, bijv. webserver, mysql server, ftp server, mailserver, kan allemaal en allemaal gratis.\r\nEn dat zou ik dan ook zonder X doen, dus geen KDE, Gnome of andere desktop omgeving, maar lekker console werken of SSH, daar leer je het meest van.\r\nHeel belangrijk is dan bijv. om het nodige over beveiliging te leren, Apache tweaken, mysql goed beveiligen en beiden zo inregelen dat hij voor weinig bezoekers draait en dus ook minder resources gebruikt etc. Best leuk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 tip!: Ubuntu Server Editie!\nIs nu ook op CD te bestellen.\n8.04 Hardy Heron praat ik over.\nIs een LTS versie dus 5 Jaar :O ondersteuning ;)\nGebruik het hier tegenwoordig op de Webserver\'s (Y)\nWerkt heerlijk.\nVeel text-based.\nDus wat BlackT. al zegt.\nGeen KDE/Gnome etc.\n\nGroer, Simon\n\nModje, dit is niet bedoeld als spam! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 [QUOTE=Linkforsoad;388877]tip!: Ubuntu Server Editie!\r\nIs nu ook op CD te bestellen.\r\n8.04 Hardy Heron praat ik over.\r\nIs een LTS versie dus 5 Jaar :O ondersteuning ;)\r\nGebruik het hier tegenwoordig op de Webserver\'s (Y)\r\nWerkt heerlijk.\r\nVeel text-based.\r\nDus wat BlackT. al zegt.\r\nGeen KDE/Gnome etc.\r\n\r\nGroer, Simon\r\n\r\nModje, dit is niet bedoeld als spam![/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIs dit voor een beginnende computer gebruiker wel te doen?\r\nHet is alleen voor thuis gebruik dat alle computers automatisch worden gebackupt.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 [QUOTE=BlackTiger;388875]Misschien zit je toch een beetje verkeerd onder linux als je iets over windows wilt weten.;)\r\n\r\nDaarom beantwoord ik je vraag on-topic. Ja, je kunt home server ook in de winkel krijgen, maar is nogal prijzig als je het vergelijk met Linux want die is gratis.\r\nVerder heeft Linux minder resources nodig (dus cpusnelheid en geheugen) om toch even snel te kunnen draaien als server dan een gelijkwaardige windows pc.\r\n\r\nHet ligt er dus maar aan wat je wilt. Als je echt iets wilt leren, dan zou ik Linux installeren, en daar dan wat je wilt op zetten, bijv. webserver, mysql server, ftp server, mailserver, kan allemaal en allemaal gratis.\r\nEn dat zou ik dan ook zonder X doen, dus geen KDE, Gnome of andere desktop omgeving, maar lekker console werken of SSH, daar leer je het meest van.\r\nHeel belangrijk is dan bijv. om het nodige over beveiliging te leren, Apache tweaken, mysql goed beveiligen en beiden zo inregelen dat hij voor weinig bezoekers draait en dus ook minder resources gebruikt etc. Best leuk.[/QUOTE]\r\n\r\nZitten in linux de zelfde mogelijkheden als in home server van windows?\r\n\r\nBedankt voor snelle reactie! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Linux (Ubuntu Server) is echt wel te doen!\nalleen je moet niet alles snel, snel, snel willen.\nJe zou je er een klein beetje in moeter verdiepen.\nMaar dat moet ook in Win. Home Server ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE=Linkforsoad;388887]Linux (Ubuntu Server) is echt wel te doen!\r\nalleen je moet niet alles snel, snel, snel willen.\r\nJe zou je er een klein beetje in moeter verdiepen.\r\nMaar dat moet ook in Win. Home Server ;)[/QUOTE]\r\n\r\nKan je dan ook alles instellen dat die computers in de werkgroep automatisch backupt?\r\nen werkt het allemaal samen met windos xp/vista?\r\n\r\nMvg.\r\nBedankt voor je reacties!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [quote]Zitten in linux de zelfde mogelijkheden als in home server van windows?[/quote]\r\nTja, welke mogelijkheden? Noem eens wat voorbeelden van wat je ermee van plan bent, dan is er ook gemakkelijker aan je vraag tegemoet te komen met een juist antwoord.\r\nSamenwerken met xp/vista zou je kunnen doen d.m.v. Samba bijvoorbeeld, nogmaals ligt er aan wat je wenst.\r\nMaar ik krijg het voorzichtige vermoeden dat je toch liever iets makkelijkst van Windows wilt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Ik weet het niet zeker want ik heb hier geen windows computers meer die in ons netwerk moeten.\nMaar het is wel zo dat Ubuntu wel SAMBA ondersteuning heeft.\nEn SAMBA is een windows netwerk.\nIk kan als ik het SAMBA netwerk open wel gewoon windows netwerk uitlezen;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE=Linkforsoad;388915]Ik weet het niet zeker want ik heb hier geen windows computers meer die in ons netwerk moeten.\r\nMaar het is wel zo dat Ubuntu wel SAMBA ondersteuning heeft.\r\nEn SAMBA is een windows netwerk.\r\nIk kan als ik het SAMBA netwerk open wel gewoon windows netwerk uitlezen;)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb net gezien dat linux server allemaal text-based is..\r\n\r\nHeb je nog andere oplossing want ik wil liefst makkelijk beginnen..\r\n\r\nBvd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [quote]Ik heb net gezien dat linux server allemaal text-based is..[/quote]\r\nHoe kom je op dat idee? Je kunt ook gewoon Kubuntu ofzo nemen en daarop apache etc. installeren.\r\nAls je het liefst makkelijk wilt beginnen, dan zou ik gewoon een windows pc nemen en daar Xampp ofzo op installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Ik denk dat hij dat op mijn reactie over Ubuntu Server bedoelt.\nDie is text based;)\nMaar BT heeft wel gelijk!\nJe kan ook gewoon Ubuntu doen.\nWel zal ik Ubuntu doen!\nDie kun je met eebn paar klikken Kubuntu Style geven ;)\nMaar Ubuntu is bekender op het W.W.W. ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen