Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Delen Geplaatst: 10 juni 2008 hallo mensen\r\nik heb een laptop van mijn zus gehad een redelijk kleine(van haar werk) en ik heb een probleem want er zit geen cd speler in en ik wil( wat anders!)spelletjes er op spelen. \r\nik heb wel een externe cd speler maar ik ga op vakantie en ik neem het liefst zo min mogelijk mee.\r\n\r\nik had van een vriend gehoord dat ik dan 120% alcohol moest instaleren en een disk image moest maken en dat hij dan op een virtuele cd drive afgespeeld kon worden.\r\ndat heb ik gedaan maar als ik nu mijn spel af wil spelen zegtie dat hij in de andere (echte) cd speler moet. mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen? :confused:\r\nen is dit eigenlijk wel legaal ook al is het voor eigengebruik?:s\r\n\r\ngroetjes rick en alvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 moet je even een \"no cd/dvd crack\" op dat spel zetten ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Strikt genomen is het niet legaal, want je mag geen kopieën maken van software, ook niet voor eigen gebruik. Zolang je het echter alleen doet om inderdaad vanaf de harde schijf te draaien, zal niemand daar veel problemen mee hebben.\nWat de tip betreft, dat klopt inderdaad, al heb je aan Alcohol 52% ook genoeg en die kun je gratis downloaden van de site. Het is echter wel zo dat veel games kopieerbeveiligd zijn, en de moderne beveiligingen kijken ook naar programma\'s als Alcohol.\nGebruik je wel de nieuwste versie? Zo niet, dan zou ik dus die gratis versie even binnenhalen en die proberen. Ik heb nog geen games gevonden die daar niet mee werken, maar misschien dat anderen daar meer ervaringen mee hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Bij mij wou PowerISO (geregistreerd, legaal) hier niet mee werken bij een game.\nDie game was nieuw en goed beveiligd! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 welke game btw? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE]Strikt genomen is het niet legaal, want je mag geen kopieën maken van software, ook niet voor eigen gebruik. [/QUOTE]\r\n\r\n[url]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Deze link is beter in dit verband: [url]http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 ik heb het opnieuw geprobeerd maar hij blijft zeggen dat het spel(stronhold2 deluxe) in de verkeerde speler zit. zou het niet kunnen dat het gewoon niet gaat?\r\nik heb ook al gezocht naar een no cd maar ik weet niet hoe dat werkt, misschien iemand anders wel?\r\n\r\ngroetjes rick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Een no-cd fixed exe is eenvoudig. Kwestie van de originele exe van het spel vervangen door een aangepaste die niet om de cd vraagt. Op die manier speel ik nu Sim City vanaf usb stick :mrgreen: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Je bent toch niet ook SC 3000 aan het doen :$ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 Je moet hem ook eerst instaleren via alcohol: dus eerst verwijderen, dan via alcohol instaleren, en dan spelen :) Probeer dat eens :) .... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2008 [QUOTE=Maximinus;389296]Je moet hem ook eerst instaleren via alcohol: dus eerst verwijderen, dan via alcohol instaleren, en dan spelen :) Probeer dat eens :) ....[/QUOTE]\r\n\r\nDat maakt helemaal niks uit..... \r\n\r\nJe zal ten aller tijde gewoon een no-cd crack nodig hebben. Op zich is dat niet strafbaar, want het spel heb je al gekocht. Ik weet alleen niet of ik hier mag aangeven waar je kan kijken voor zo\'n bestand....\r\n\r\nModje? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 [quote=qpc;389303]Dat maakt helemaal niks uit..... \n\nJe zal ten aller tijde gewoon een no-cd crack nodig hebben. Op zich is dat niet strafbaar, want het spel heb je al gekocht. Ik weet alleen niet of ik hier mag aangeven waar je kan kijken voor zo\'n bestand....\n\nModje?[/quote]\n\nDaar ben je toch wel even helemaal abuis... \nen no-cd crack is wél illegaal. Je moet nl vaak een beveiliging omzeilen en dat is te allen tijde verboden.\nOverigens... ook al is het in sommige gevallen verdedigbaar, hier is het al vaker aan de orde geweest... het mag gewoon níet hier. Maar als je dat nog even wil horen van Modje, moet je haar dat even vragen in haar draadje...\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=31573[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 [QUOTE=reintje;389379]Daar ben je toch wel even helemaal abuis... \r\nen no-cd crack is wél illegaal. Je moet nl vaak een beveiliging omzeilen en dat is te allen tijde verboden.\r\nOverigens... ook al is het in sommige gevallen verdedigbaar, hier is het al vaker aan de orde geweest... het mag gewoon níet hier. Maar als je dat nog even wil horen van Modje, moet je haar dat even vragen in haar draadje...\r\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=31573[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nJe mag de beveiliging van je EIGEN software WEL omzeilen, je mag geen crack gebruiken om software waar je NIET voor betaald hebt kraken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 [quote=reintje;389379]\n \nOverigens... ook al is het in sommige gevallen verdedigbaar, hier is het al vaker aan de orde geweest... het mag gewoon níet hier. [/quote]\n \n[quote=qpc;389409]Je mag de beveiliging van je EIGEN software WEL omzeilen, je mag geen crack gebruiken om software waar je NIET voor betaald hebt kraken.[/quote]\nze hebben hier hun eigen regels. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 [QUOTE=tjoekse;389428]ze hebben hier hun eigen regels. ;)[/QUOTE]\r\n\r\ndie regels staan hier ook helemaal niet ter discussie....... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [QUOTE=Linkforsoad;389258]Je bent toch niet ook SC 3000 aan het doen :$[/QUOTE]\r\n\r\nEhhh, ja, welke anders? Da\'s namelijk de beste SC ever!\r\n\r\n(sorry voor OT)\r\n\r\nWat mij betreft is een No-CD fixed exe niet illegaal zolang je het originele spel bezit. Als bezitter van het originele spel, zie ik de eis om de CD in de drive te leggen als een [I]feature[/I]. En die feature mag best uitgeschakeld worden.\r\nAangezien we hier niet kunnen controleren of iemand wel of geen originele cd bezit, lijkt het me gezien de huisregels verstandig om niet verder uit te wijden over de locatie waar dergelijke feature-omzeilers verkrijgbaar zijn ;)\r\n\r\nOverigens heeft Reintje volgens de wet wel gelijk... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [quote=FooBar;389557]Ehhh, ja, welke anders? Da\'s namelijk de beste SC ever!\n[/quote]Ik vindt 4 ook wel gaaf... ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [QUOTE]Overigens heeft Reintje volgens de wet wel gelijk[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, het is namelijk toegestaan om een kopie voor eigen gebruik te maken, ook als dat betekend dat je een beveiliging moet omzeilen. Sterker nog, er bestaan zelfs legale programma\'s voor die dat doen, denk daarbij aan Alcohol 120%.....\r\nzolang je maar zelf de originele hebt en de beveiliging er af haalt voor eigen gebruik, dan mag dat gewoon.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 en waarom is elby er mee gestopt.\n[IMG]http://www.elby.ch/images/pixel.gif[/IMG][IMG]http://www.elby.ch/images/clone_cd.gif[/IMG][B] CloneCD 4[/B][B][IMG]http://www.elby.ch/images/pixel.gif[/IMG][/B]New copyright law drives out CloneCD sheep\n\nDue to the new legal situation we will stop the sales of CloneCD Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen