Ga naar inhoud

Mijn documenten verplaatsen naar andere schijf in Vista

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows Vista Premium en mijn documenten staat nu geplaatst op de C schijf. Ik wil deze naar mijn E schijf verplaatsen en heb het volgende gedaan zoals hier uitgelegd: \r\n\r\n[url]http://vistabits.nl/gebruikersmap_verplaatsen.htm[/url] \r\n\r\nDit is allemaal gelukt. Als ik op mijn bureaublad klik op \'mijn documenten\' dan kom ik terecht op mijn E schijf. Maak ik binnen mijn documenten echter een nieuwe map aan, dan staat deze map er wel tussen als je op \'mijn documenten\' klikt maar vervolgens zet hij de map weer op de C schijf. \r\n\r\nIemand hier een oplossing voor of weet iemand hoe dit kan? Ik vind het aardig vreemd dat als je mijn documenten van de E schijf opent, je vervolgens ook dingen van de C schijf ziet. \r\n\r\nKan het hiermee te maken hebben? : [url]http://support.microsoft.com/kb/911804/nl[/url] \r\n\r\nDeze optie heeft Windows Vista Premium namelijk niet hoorde ik. \r\n\r\nGraag hoor ik of iemand een oplossing hiervoor heeft.
Link naar reactie
Die link die je gaf om een \"user folder\" te verplaatsen geloof ik helemaal niet, want dat is een hele gewone uitleg om een map te verplaatsen. Niet compleet volgens mij.\n\n [COLOR=\"Navy\"] * Right click on the folder in Windows Explorer, e.g. Music\n * Click on Properties\n * Choose the Location tab\n * Click on Move an choose a target folder\n[/COLOR]\nSimpeler kan het toch niet ?\n\n(Ik heb geen Vista)\n\n[B]Edit:[/B]
Link naar reactie
Er is niets fout gedaan. \r\nJe hebt alleen de inhoud van de map Documenten verplaatst naar de E:\\schijf.\r\nAls je kopiëeren had gebruikt, had je een perfecte backup gehad...\r\n\r\nWat ik uit je post lees, is dat je je documenten niet meer op de C:\\schijf wilt opslaan, maar op de E:\\schijf. Je hebt echter vergeten een hard-link voor Vista te maken.\r\n\r\nDit doe je zo:\r\n\r\nType in zoekopdracht starten [B]computer[/B], kies vervolgens de [B]C:\\schijf[/B]-> [B]gebruikers[/B]->\r\n[B]Je account[/B] -> [B]documenten[/B] OK: stop!!!\r\n\r\nKlik vervolgens met de rechtermuistoets op [B]eigenschappen:[/B] Kies hier het tabblad [B]locatie[/B]\r\nén wijzig hier C:/huppeldepup in E:/huppeldepup...\r\nKlik op Toepassen en OK.\r\n\r\nAls het goed is gegaan worden vanaf nu al je documenten definitief in de E:/huppeldepup schijf geplaatst. Waarom je dit wilt doen is mij onduidelijk. Maar goed, je wilt \'t zo. Dan is dit een oplossing.\r\n\r\nSucces...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...