Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Hallo. Ik heb een HP laptop met windows XP en een Acer met Vista. Als ik een laptop en het maakt niet uit welke opstart dan heb ik internet dus verbinding met de router. Als ik daarna de tweede opstart dan moet ik eerst de stekker van de router uit het stopcontact halen en 10 sec. wachten. Wanneer ik de stekker dan weer in het stopocontact steek dan heb ik op alle 2 de laptops internet. De sitecome router heeft een DHCP adres van 192.168.1.100/192.168.1.200. Wat moet ik doen om niet iedere keer de stekker eruit te halen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Heb je op de laptops wel op beide automatisch ip adres verkrijgen op aan staan?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Ja, op automatisch Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 [QUOTE=Pim Maijer;388644]Hallo. Ik heb een HP laptop met windows XP en een Acer met Vista. Als ik een laptop en het maakt niet uit welke opstart dan heb ik internet dus verbinding met de router. Als ik daarna de tweede opstart dan moet ik eerst de stekker van de router uit het stopcontact halen en 10 sec. wachten. Wanneer ik de stekker dan weer in het stopocontact steek dan heb ik op alle 2 de laptops internet. De sitecome router heeft een DHCP adres van 192.168.1.100/192.168.1.200. Wat moet ik doen om niet iedere keer de stekker eruit te halen.[/QUOTE]\r\n\r\nDit klinkt bij mij als een kapotte router in de oren........ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 En wat voor ip adres heb je, voordat je de stekker uit de router moet halen, op beide pc\'s?\nEn wat betreft :kapotte router: zou kunnen, maar wel even zeker weten ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Het probleem is opgelost. Nadat ik zowel de stekkers van de ADSL-modem en de router uit het stopcontact had gehaald en daarna eerst de adsl modem weer opgestarte en toen de router opstarte deed hij het goed. Bedankt voor de reacties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 Ohhh je had hem dus niet volgens het boekje aangesloten ;) : Zet eerst de apparaten uit voordat u uw kabels inplugt ;)\n........ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 Helaas. Hij doet het weer niet. Als ik een pc opstart dan heb ik internet en als ik de tweede opstart dan moet ik weer de stekker eruit halen van de router en 10 tellen wachten en hem opstarten. (dus resetten). Wat is er nou fout aan??????????????????? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 Pffff.... lijkt me toch dat dhcp zijn werk niet fatsoenlijk doet.\r\nAls je alle ip adressen vast instelt op de pc\'s, werkt het dan wel goed?\r\nZoja, dan is dhcp niet lekker oftewel zou ik de router gaan omruilen voor een andere. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 [QUOTE=Pim Maijer;390262]Helaas. Hij doet het weer niet. Als ik een pc opstart dan heb ik internet en als ik de tweede opstart dan moet ik weer de stekker eruit halen van de router en 10 tellen wachten en hem opstarten. (dus resetten). Wat is er nou fout aan???????????????????[/QUOTE]\r\n\r\nWederom, Dit klinkt bij mij als een kapotte router in de oren........ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Ik denk dat de router niet kapot is omdat wanneer ik de beveiliging eraf haal hij het dan wel doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2008 Kan je de PC en laptop niet een vast IP nr geven?\n Dus als je router bv het IP nr. 192.168.1.100 heeft, geef je de PC bv 192.168.1.101, en de laptop 192.168.1.102. Wel de automatische toewijzing uitzetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen