Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Ik heb twee harde schijven in me systeem, die aan elkaar gekoppeld waren. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd, en nu verschijnt de tweede niet meer in Mijn computer.Hij ziet hem nog wel in de bios. Alle data staat juist op die schijf, helemaal vol, en de andere is zo goed als leeg. Wat zou er mis kunnen zijn? \r\n\r\nKan iemand misschien uitleggen hoe je twee harde schijven aan elkaar koppeld? \r\n\r\nAlvast hartelijk bedankt\r\n\r\nIk zie ook dat de kaart waar de schijf is aangesloten een lampje knippert Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Heeft Windows de schijf wel een beschikbare letter gegeven. Ga anders naar (dit geldt voor XP/Vista) start -> configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer. Kies vervolgens voor schijfbeheer (kijk in het linker menu, eventueel moet je dubbelklikken op opslag) kies de partitie (tweede schijf), rechter muisknop en kies voor: stationsletter en paden wijzigen. Selecteer en kies nogmaals wijzigen. Wijs vervolgens een beschikbare letter en kies voor ok. Sluit alles af en als het goed is zal de schijf nu toegankelijk zijn onder de letter die je hebt toegewezen in deze computer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Hartelijk dank voor de snelle hulp Silverstarme.\r\n\r\nIk had daar al gekeken. Mijn partitions bestaan uit eerste schijf C D E en tweede schijf F G H. En F G H kan ik nergens terug vinden, ook niet in computer beheer.\r\n \r\n\r\nIk had de schijf helemaal geformateerd, en alle data op de ´slave` schijf gezet. Zou het kunnen dat ik hardware van de andere schijf eerst moet installeren? Omdat ik die met het formateren verwijderd heb? De computer zeurt ook de heletijd om voor hardware scsi controller\r\n\r\nZou daar het probleem aan kunnnen liggen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 hoe kom ik er achter welke scsi controller ik nodig heb, en waar kan ik die downloaden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Heb je de chipset drivers wel opnieuw geïnstalleerd?, Deze staan op de CD die bij het Moederbord komt,en daar zal de SCSI controller bijzitten anders moet je ze even downloaden bij de maker van je MoBo.\nMocht je niet weten welk MoBo je hebt, dan kan je [URL=\"http://pc-wizard-2008.en.softonic.com/\"]PC Wizzard[/URL] installeren. Dit progje vertelt je welke onderdelen en van welk merk er in je PC zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Het is op zijn minst een warrig verhaal, 2 schijven een elkaar gekoppeld?\r\nDat kan een raid arry zijn geweest aan een SCSI controller, of niet, maar dan zie je maar 1 schijf.\r\nHet kan een dynamische schijf geweest zijn, maar die is leeg als je de eerste hebt geformateerd.\r\nOf hij hing gewoon aan dezelfde IDE kabel en zou dan gewoon in schijfbeheer te zien zijn.\r\n\r\nLijkt mij verstandig om nu eens precies op te geven hoe de vork in de steel zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 bedankt voor de reacties\r\n\r\n@Anacho, Ik heb nu alle hardware opnieuw geinstalleerd, ook van het moederbord. Maar de computer zeurd nog steers over scsi controller hardware. \r\n\r\nde tweede harde schijf is nog steeds niet te zien. \r\n\r\n@Lange pier. Ik heb een master schijf en een slave. Dat zie ik ook staan als ik de computer op start \r\n\r\nMisschien moet ik hardware installeren van de 2e harde schijf? Alleen ik weet niet welke. De computer blijft vragen om scsi controller hardware Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 [QUOTE=choi;388706]bedankt voor de reacties\r\n\r\n@Anacho, Ik heb nu alle hardware opnieuw geinstalleerd, ook van het moederbord. Maar de computer zeurd nog steers over scsi controller hardware. \r\n\r\nMisschien moet ik hardware installeren van de 2e harde schijf? Alleen ik weet niet welke. De computer blijft vragen om scsi controller hardware[/QUOTE]\r\n\r\nDAAR zit het probleem in mijn ogen, je hebt gewoonweg niet de juiste drivers voor de controller geinstalleert.\r\nGa eens naar de pagina van de makers van joiuw moederbord en download daar de juiste drivers voor het moederbord.\r\nals je alle drivers van die site download en uitvoert, dan moet het probleem opgelost zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 [QUOTE=choi;388706]bedankt voor de reacties\r\n\r\n@Anacho, Ik heb nu alle hardware opnieuw geinstalleerd, ook van het moederbord. Maar de computer zeurd nog steers over scsi controller hardware. \r\n\r\nde tweede harde schijf is nog steeds niet te zien. \r\n\r\n@Lange pier. Ik heb een master schijf en een slave. Dat zie ik ook staan als ik de computer op start \r\n\r\nMisschien moet ik hardware installeren van de 2e harde schijf? Alleen ik weet niet welke. De computer blijft vragen om scsi controller hardware[/QUOTE]\r\n\r\nAls hij in de bios wel wordt gezien, heeft het niets te maken met een eventuele 3e party scsi controller, had je de bios soms gereset en heb je een Promise controller b.v. op het moederbord?\r\n\r\nOok als de master en slave aan dezelfde IDE kabel hangen aan die \"scsi\" controller zou je niet eens in windows kunnen komen zonder die drivers, het installeren had al niet eens gekunt zonder de driver ervoor via F6 te hebben geladen.\r\n\r\nDenk dat je die in de bios op disabled kunt zetten als er niets aanhangt.\r\n\r\nWelk merk en type moederbord zit erin?\r\n\r\nEn je had al gekeken in schijfbeheer door in start, uitvoeren diskmgmt.msc in te geven en voor o.k. te geven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2008 [QUOTE=qpc;388752]DAAR zit het probleem in mijn ogen, je hebt gewoonweg niet de juiste drivers voor de controller geinstalleert.\r\nGa eens naar de pagina van de makers van joiuw moederbord en download daar de juiste drivers voor het moederbord.\r\nals je alle drivers van die site download en uitvoert, dan moet het probleem opgelost zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb gewoon de bijgeleverde CD gebruikt. \r\n\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;388804]Als hij in de bios wel wordt gezien, heeft het niets te maken met een eventuele 3e party scsi controller, had je de bios soms gereset en heb je een Promise controller b.v. op het moederbord?\r\n[/QUOTE]\r\nVolgensmij heb ik niks bij de bios gedaan, ik weet niet eens hoe dat moet\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;388804]\r\n\r\n\r\nDenk dat je die in de bios op disabled kunt zetten als er niets aanhangt.\r\n[/QUOTE]\r\nHoe moet dat\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;388804]\r\nWelk merk en type moederbord zit erin?\r\n[/QUOTE]\r\nasrock amd-nvidia\r\n[QUOTE=Lange Pier;388804]\r\nEn je had al gekeken in schijfbeheer door in start, uitvoeren diskmgmt.msc in te geven en voor o.k. te geven? [/QUOTE]\r\n\r\nJa\r\n\r\n\r\nBedankt allemaal Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen