Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Heb laatst een dell pc gekocht en thuis wilde ik hem met het internet verbinden. Met mijn laptop lukt het prima. Het gaat altijd vanzelf, ik hoefde nooit iets extra te doen, kon direkt browser openmaken en surfen. We hebben internet via UPC kabelmodem. \r\nIk ben al met die internet wizard aan de gang geweest , maar geen resultaat. De computer kan geen netwerkadres worden toegewezen en bij het herstellen kan het IP adres niet vernieuwd worden. Netwerkkaart : Ethernetkaart : Intern Intel Pro 10/100\r\n\r\nStappen die ik bij het instellen ondernomen heb. \r\n-Internetopties \r\n-verbindingen \r\n-instellingen\r\n-verbinding met internet maken\r\n-handmatig instellen\r\n-via permanente breedbandverbindings\r\n\r\nHoe los ik dit op? \r\nIets doen met proxyserver of LAN-instellingen?\r\nInstellingen voor http 1.1 IDN Servernaam?\r\n\r\nLigt het aan hardware of software? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 het ip nummer van je pc ligt niet in dezelfde range als je modem/router, dat moet je dus aanpassen. kijk in de manuals voor de nummers en google help je hoe je dat veranderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Welke manuals? Waar vind ik die? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2008 weet nog steeds niet welke manuals mensen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2008 Manuals=handleiding. Boodha schreef over de router dus het lijkt me duidelijk dat hij het over de handleiding van de router heeft.\r\n\r\nDe vraag is of je er uberhaupt een router tussen hebt hangen. Zonee dan is dat misschien verstandig.\r\nUCP hanteert namelijk een mac-adres blokkade. Die kun je weliswaar zelf opheffen, maar dat is dus erg onhandig als je loopt te wisselen tusse pc en laptop want dan kun je dat telkens aan doen als je wisselt.\r\nHandig is dus om het modem uit te trekken, op je gemak een router te gaan kopen, deze thuis aan te sluiten aan het upc modem en de boel weer aan te zetten.\r\nDaarna de pc en laptop aan de router verbinden en dan zal het een stuk beter gaan volgens mij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen