Ga naar inhoud

Outlook Email delen via NAS

Aanbevolen berichten

Ik heb een thuisnetwerk met een NAS. Ik gebruik regelmatig mijn laptop en pc om email te bekijken en versturen via Outlook 2007 / Vista.\r\n\r\nIs er een betrouwbare manier om de email gegevens op de NAS te plaatsen, zodat ik vanuit zowel de laptop als PC dezelfde email gegevens heb?\r\n\r\n(Op internet kom ik tot nu toe alleen oplossingen tegen waarbij men een server gebruikt, maar niet een NAS).
Link naar reactie
Als de NAS op beide pc\'s een driveletter heeft, moet het geen probleem zijn om het pst-bestand van Outlook op de NAS te zetten.\r\nQuick and dirty manier:\r\nmet 1 pc alle mail ophalen met Outlook.\r\nOutlook afsluiten. Het pst-bestand verplaatsen naar de NAS. Outlook weer opstarten. Begint te krijsen dat hij het pst-bestand niet kan vinden. Verwijzen naar de locatie op de NAS. Outlook krijst weer dat hij niet kan starten en sluit af.\r\nOutlook opnieuw opstarten en het leed is op deze pc geleden.\r\nOp pc 2 het pst-bestand een andere naam geven: old-outlook.pst..\r\nOutlook opstarten: zie verhaal pc 1 v.w.b. gedrag van outlook. \r\nEn ook hier is de zaak dan geregeld.\r\nEnige opmerkingen: Als je met de laptop \"buiten huis\" bent en je haalt de mail op met Outlook, dan maakt Outlook zelf een nieuw pst-bestand. Dus aanwennen om als je niet met de Nas verbonden bent, je mail met webmail te lezen.\r\nOutlook vindt het niet goed als je 1 pst-bestand tegelijkertijd probeert te openen op 2 verschillende pc\'s.\r\nDus als je op de laptop Outlook geopend hebt kun je op de desktop-pc Outlook niet gebruiken en omgekeerd.\r\nEen andere optie is om op je desktop pc een vinkje te zetten bij de de geavanceerde instellingen van Outlook zodat hij een kopie van de berichten op de server achterlaat en deze pas na 90 dagen verwijderd. Zo heb je in elk geval op beide pc\'s de inkomende mail synchroon. Alleen de verzonden mail verschilt dan. Verder zul je dan merken dat je regelmatig mail op één van de pc\'s ziet binnenkomen die zgn nog niet gelezen is, terwijl je die op de andere pc al lang gelezen en beantwoord hebt.
Link naar reactie
Vanaf office 2003 wordt het pst-bestand gelocked. Je krijgt alleen de melding dat het bestand al door een andere gebruiker is geopend en vervolgens kun je dan alleen Outlook afsluiten.\r\nKen het verschijnsel uit de praktijk omdat mensen soms op 2 pc\'s tegelijk zijn ingelogd en op 1 pc Outlook open hebben laten staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...