Ga naar inhoud

Netwerk met 2 verschillende routers.

Aanbevolen berichten

Beste,\r\n\r\nHet is technisch een ingewikkeld verhaal, maar probeer het hier zo duidelijk mogelijk uit te leggen.\r\n\r\nIkzelf beschik over twee zeer verschillende routers. De één is een Sweex Broadband Router LB00002. Met deze geen problemen, werkt zeer perfect!\r\nDaarnaast heb ik een ACER WLAN-G-RU1, waarmee ik wel problemen heb.\r\n\r\nDe Sweex hangt bij mij beneden en is aangesloten op het Internet. Ook kan ik met deze per IP adres poorten openenen, en dat is gezien mijn hobby nodig.\r\n\r\nIk heb mijn slaapkamer ingericht als een muziekstudio en daarbij heb ik de ACER nodig, omdat ik daar maar liefts 3 computers en een laptop heb staan, die niet op mijn Sweex aagesloten kunnen worden :D\r\n\r\nMijn vraag is: Kan ik met de ACER functies uitschakelen, zodat ik met de Sweex poorten kan openen, en dat de Sweex ook IP-adressen gaat verdelen?\r\nLet Wel : De Acer heeft ook Draadloos, en wil ik voor mijn laptop gebruiken.\r\n\r\nIk heb dit met de ACER geprobeert, maar tot op heden nul op het request:(
Link naar reactie
Mag ik een tip geven.\nDit heeft niets met dit onderwerp te maken ;).\nIk las dat je een studio had.\nIk heb er hier ook een.\nBoeiuh... ;)\n\nAls je ooit in de problemen komt met windows en muziek software kan ik je Ubuntustudio aanraden ;)\nIkzelf had nl. veel typisch windows problemen bij het afspelen/mengen/opnemen van muzien en podcast\'s
Link naar reactie
Pffff lekker ontopic. LoL.:mrgreen:\r\n\r\nBeste M van der Broeck. Wat jij wilt gaat op die manier zoals je wilt niet lukken, aangezien je 4 poorten op je Asus hebt. Maar je hebt ook 4 pc\'s. Wil je het zo in elkaar steken dat je Sweex de ip adressen ook via je Asus uitdeelt, dan kom je een poort te kort want dan moet je de kabel die van de Sweex afkomstig is in een van de 4 pc poorten van je Asus duwen en dan zijn we nog niet helemaal klaar.\r\n\r\nMAAR.... stel nu eens dat je een van die 4 pc\'s, bijv. die laptop, draadloos over de Acer laat draaien i.p.v. via een LAN poort dan wordt het hele verhaal opeens heel gemakkelijk te realiseren.\r\n\r\n1.) Kijk welk ip adres de Sweex heeft, bijv. 192.168.1.1. Kijk dan naar de DHCP server instellingen in de Sweex, en zie van waar tot waar de DHCP server zijn bereik loopt. Bijv. van 192.168.1.2 en dan voor 50 pc\'s zou zijn tot en met 192.168.1.52.\r\n2.) Indien 1 je bekend is, sluit dan uitsluitend je Asus aan op een pc of laptop. Wijzig nu het LAN ip adres van je Asus naar een ip wat BINNEN de range van de Sweex ligt (dus in mijn voorbeeld binnen het 192.168.1.x netwerk) maar buiten dhcp bereik, dus in mijn voorbeeld bijv. 192.168.1.60.\r\nZet daarna de DHCP server van de Asus -uit-, bij de WAN instellingen hoef je niets te doen. Zet ook een eventueel aanwezige firewall op de Asus uit.\r\n3.) Zet nu Sweex en Asus uit, verbind een kabel vanaf je Sweex (pc poort) met een van de 4 pc poorten van je Asus.\r\n4.) Start nu eerst de Sweex op en wacht tot deze klaar is met starten. Doe hetzelfde met de Asus.\r\n5.) De Sweex zal nu de ip adressen uitdelen ook via de Asus en OOK voor draadloze apparaten die via de Asus verbinding maken.\r\nWil je de beveiliging van het draadloze deel van de Asus later nog wijzigen of instellen bijv. dan is je Asus gewoon via 192.168.1.60 bereikbaar. En de Sweex blijft via 192.168.1.1 bereikbaar.\r\n\r\nMakkelijk toch?\r\n\r\nOhja, wil je perse alle pc\'s bekabeld hebben, dan kan dat ook, maar dan moet je op een van de 4 pc poorten van je Asus een switch erbij hangen.
Link naar reactie
Bedankt.\n\nAls dit niet het juiste forum is, had ik het liever gezien dat-ie verplaatst was , dan die zin van \"Lekker On Topic\" en dat van Linkforsoad slaat echt nergens op. Maar goed.\n\nIk probeer hier een situatie uit te leggen, voordat ik eerst 80 vragen om mijn hoofd krijg over waar het precies over gaat.\n\nNogmaals uitleggen : Ik heb 3 pc\'s (Laptop op draadloos) 1 via de Sweex om geen data te verliezen (Zal wel onzinnig zijn) die aangesloten moeten worden op de Acer.\n\nDe Acer loopt, maar nu moet ik via de NAT per IP een aantal poorten openen zodat ik de PC\'s met diverse applicaties op mijn website kan communiceren. Denk hierbij aan \'Now Playing\' door middel van Remote Acces Control (RAC). \n\nMet de Sweex is het bovenstaande in no-tome geregeld, maar hoe doe ik dat met de Acer?
Link naar reactie
@M. an de Broek, sorry voor de onduidelijkheid. Het is voor jou het juiste topic, mijn reactie \"lekker on-topic\" sloeg op de reactie van Linksforsoad, niet op jouw bericht.\r\nEr staan echter zowel in zijn alsook in mijn bericht zgn. smileys, waaruit blijkt dat ook Linksforsoad alsook ikzelf weet dat het even off-topic is maar misschien wel leuke informatie om te weten.\r\nDus dat is geen probleem verder hoop ik?;)\r\n\r\nHoe je de Acer moet inregelen heb ik je in mijn antwoord exact uitgelegd, dus ik begrijp niet goed waarom je de vraag opnieuw stelt eerlijk gezegd.\r\nHeb je die methode al geprobeerd? Je gebruikt de Acer dan namelijk als switch en dat betekent dat ALLE instellingen voor poorten openen uitsluitend via de Sweex gedaan worden, hetgeen volgens jou in no-time geregeld is dus lijkt mijn antwoord de perfekte oplossing.\r\nOf mis ik iets?
Link naar reactie
Nogmaals, sorry, ik had het niet helemaal goed begrepen, maar goed, dat wil ik afsluiten, okay?\r\n\r\nHier vertel je mij iets nieuws, dat weet ik niet eens.\r\n\r\nHet \'bridged\' zetten heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord, en lijkt mij ook niet zo\'n verstandig idee. Ik hoef maar een paar poorten te hebben, die ik zelf wil configureren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...