Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Ik heb een aantal image bestanden welke ik weg wil branden op DVD.\r\nGebruik programma\'s ; Alcohol 120% en Nero 8.\r\nAls er gevraagd wordt welk bestand ik weg wil branden kan ik maar één bestand tegelijk branden, dus alle imagebestanden selecteren gaat niet, met als gevolg dat ik wel CD/DVD\'s nodig zou hebben.\r\nAlle bestanden in een map slepen maakt ook geen indruk op de bewuste brandprogramma\'s.\r\nDit gaat dus niet.\r\nWat doe ik fout?\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties!!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 De iso file is samen met de bijbehorende file\'s de image van de cd/dvd.\nHet is dus normaal dat je maar 1 iso kunt selecteren ,en dan brand nero daar een volledige cd/dvd van.\nHeb je meerdere iso\'s dan heb je dus meer cd/dvd\'s nodig.\nDat waren oorspronkelijk ook meerdere cd/dvd\'s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest, dit zijn meerdere imagebestanden (allemaal verschillende grotes) tezamen +/- 3,2 Gb. Dit hele pakket wil ik op één DVD branden om zo te kunnen installeren.\r\nDubbelklik je op een image dan opend onmiddelijk Nero of Alcohol 120%.\r\nMaw. dit hele image pakket dient als afzonderlijk installeerbare, bestandjes te bestaan, en dat allemmal op één DVD. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest.\r\nDeze verschillende image bestanden zijn tezamen +/- 3.2 Gb groot en moet je zien afzonderlijke progjes.\r\nOmdat deze image bestanden redelijk klein zijn lijkt het mij logisch om deze verschillende bestanden als installeerbare programma\'s op één DVD te branden, dit moet toch mogelijk zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 uitpakken en de inhoud branden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Of de iso\'s op een data dvd branden, en daemon tools gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Je kan een programma downloaden van VSO. Dit heet CopyToX. Hiermee kan je ook ISO\'s openen en gelijk branden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 [QUOTE=foto56;388225]Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest.\nDeze verschillende image bestanden zijn tezamen +/- 3.2 Gb groot en moet je zien afzonderlijke progjes.\nOmdat deze image bestanden redelijk klein zijn lijkt het mij logisch om deze verschillende bestanden als installeerbare programma\'s op één DVD te branden, dit moet toch mogelijk zijn?[/QUOTE]\nJe begrijpt het concept van het .ISO bestand niet.\n\nIn een .ISO bestand zit elke byte die ook uiteindelijk op je DVD komt te staan, inclusief de hele bestandsstructuur van de uiteindelijke DVD, en zelfs de naam van de disk.\nOp die manier kan de brander dus in één actie de hele DVD neerzetten, zonder dat er onderweg ook nog een bestandssysteem gemaakt hoeft te worden.\nDaarom heet het ook een \"image\", het komt namelijk helemaal overeen met de uiteindelijke DVD.\n\nWat jij nu wil is meerdere .ISO\'s op één DVD kwijt, dus meerdere DVD\'s met dus meerdere bestandsstructuren en dat kan niet.\nAls jij een .ISO van 1 GB hebt, kan je er alleen een DVD met 1 GB inhoud van branden, en er daar naast niets meer bij zetten.\n\nJe moet dan de .ISO\'s uitpakken met een programma zoals eerder genoemd (ik ken ze niet), en met de losse inhoud één [I]nieuwe[/I] .ISO maken (van 3,2 GB), die je dan wel op DVD gebrand krijgt.\n\nWat natuurlijk wel kan (maar ik denk niet dat dat jouw bedoeling is) is de verschillende .ISO\'s als BESTAND naast elkaar op een DVD zetten, een DATA schijf maken dus, maar dan kan Windows (of een ander OS) die niet met de Verkenner zien als benaderbare inhoud, maar alleen als een paar .ISO bestanden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen