Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Heej allemaal:D\r\n\r\nIk wil mijn computer aansluiten op de TV als extra scherm alleen ik heb geen flauw idee hoe!\r\n\r\nIk heb dit nu tot mijn beschikking:\r\n- Er zit achter op mijn computer een s-video out met 4 puntjes (die zit in de videokaart.)\r\n- Een kabel die van Scart naar s- video loopt ook met 4 puntjes + 3,5mm jack.\r\n\r\nWat kan ik hier mee en hoe zou ik het moeten aanpakken? Ik heb zelf al geprobeerd de computer op de TV aan te luisten maar toen kreeg ik alleen zwart/wit beeld. Ik heb verder ook al goed in de instellingen gekeken maar hier ligt het ook niet aan.\r\n\r\nHopelijk kan iemand mij helpen!\r\n\r\nGroetjes, Rogier Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Dan moet je toch nog even goed bij de instellingen zoeken. Want als je zwart wit beeld op je TV hebt, staat je video kaart ingesteld op NTSC en dit moet PAL zijn.\r\nJe kan de instelling waarschijnlijk vinden in Configuratiescherm / beeldscherm, tabblad instellingen. Klik op Geavanceerd.\r\nNu is het bij mij zo dat op een van de tabbladen daar de Beeldschermapparaten staan. Hier kan je dan kiezen voor CRT (normaal scherm voor pc) of TV \r\nAls ik daar op het TV scherm klik krijg ik de eigenschappen voor de TV. Hierkan ik dan NTSC of PAL kiezen en het beeld ook centreren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Ik heb de computer al op TV stand gezet met PAL instellingen! Dit kan het dus niet zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 De meerderheid van de wat oudere TV\'s heeft geen ondersteuning voor S-VIDEO, met als gevolg dat je alleen zwart-wit beeld krijgt. Je kunt instellen wat je wilt, maar het ligt dus aan de TV, en niet aan de computer.\r\n\r\nJe zou kunnen proberen om een [url=http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html]schakeling[/url] te bouwen die s-video in composiet omzet, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of je dan wel kleur krijgt. In theorie zou dat echter wel zo moeten zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Hoezo zou je met composiet dan wel beeld moeten krijgen en bij s-video niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Iedere tv met scart-aansluiting ondersteunt composiet, aangezien dat onderdeel is van de oorspronkelijke scart-standaard.\r\n\r\nS-video is later op de scart-plug \"erbij geklust\". Oudere tv\'s kunnen alleen overweg met de oorspronkelijke scart-standaard en weten dus niet wat ze met dat voor dit soort tv\'s onbekende s-video signaal op de scartaansluiting moeten. Hetgeen resulteert in zwartwit beeld.\r\n\r\n[quote=wikipedia:scart]In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren \'90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd. Dit heeft enige verwarring voor de consument opgeleverd; het is aan een televisie lastig te zien of de S-Videofunctie ondersteund is.[/quote]\r\n\r\nVoor de technische details:\r\ns-video bestaat uit twee signalen: kleurinformatie en helderheidinformatie. Die laatste is gelijk aan zwart-wit beeld. Composiet heeft deze twee signalen gecombineerd over een kabel lopen. Oorspronkelijk was scart dus niet uitgerust met s-video, maar beschikte wel over composiet en rgb-video.\r\nToen met s-video \"op\" de scart-aansluiting is gaan zetten, heeft men besloten om de helderheidinformatie over de composiet ader te sturen, en de kleurinformatie over de rode ader van het rgb signaal.\r\nDe rest kun je wel raden: oudere tv\'s die s-video niet ondersteunen geven dus alleen de helderheidinformatie van het s-video signaal weer: zwart-wit beeld dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2008 kan ook ff naar je kanalen kijken\r\nheb je er meerdere misschien,\r\nik heb op mijn tv (ook al 8 jaar oud) 3 extra kanalen nl: VCR , EXT , YC2\r\nen die laatste doet het wel in kleur Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen