Ga naar inhoud

Laptop gecrasht

Aanbevolen berichten

Hoi 2 weken geleden heb ik een oude laptop op zolder gevonden op de bon die er bij lag stond dat hij in 1996 gekocht was er draaide dus nog windows 98 op en maar 8,5 gieg harde schijf. Ik natuurlijk eerst kijken of ik er xp draaiend op kreeg nou dat was gelukt (zelfs zeeer goed gelukt) (^)\r\nmaar toen precies 1 week later was ik aan het surfen op internet \r\nen ineens valt alles uit. :@\r\n\r\nik kan hem niet meer aanzetten, er knippert alleen een lampje van de stekker maar als ik die uit het stopcontact haal knippert het nog steeds :eek:\r\n\r\nwat kan de oorzaak zijn of misschien een oplossing? :confused:\r\n\r\nhet is een Toshiba SP4600
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoe had je eigenlijk veilig met zo\'n oud schip willen surfen?\r\nvirusscanner en firewall?\r\n\r\nkan ook ouderdom zijn maar met een pc of lap die lang niet is gebruikt zo gaan surfen, das nooit verstandig.\r\nmet xp ben je een open doel voor hackers zonder firewall, en zonder virusscanner wil het niet.\r\ndan worden de oude beestjes zo traag, dat dingen ook laat gedetecteerd worden door een virusscanner.\r\n\r\n\r\nheb je er cd\'s bij?\r\nkan je wel in de bios?\r\nals je met zo\'n oude pc open internet op gaat, kunnen hackers zelfs je bios kraken,\r\nnieuwere moederborden hebben dan ook een virus protect van de bios in de bios instellingen.\r\ndie staat op default uitgeschakeld in de bios.
Link naar reactie
was er al bang voor, maar had je er ook een virusscanner en firewall op geinstalleerd?\r\nben wel benieuwd eigenlijk, onveilig internetten heeft echt gore nadelen, als je begrijpt wat ik bedoel.\r\nhelaas dat er mensen zijn die het leuk vinden systemen te kraken en te crachen als hobby,\r\nop internet onveilig surfen met een oude laptop is dan in een wereld wijd web niet te doen helaas,\r\nmaar kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk, lag al een tijd stil.\r\nmisschien is de batterij in de laptop aan vervanging toe,\r\nhet is een oude lap dus probeer die batterij eens te vinden.\r\nof de fan zit vol stof, en werd de lap te warm, oorzaken genoeg te bedenken,\r\nmoeilijk probleem wel,
Link naar reactie
ik had de firewall van windows aanstaan en ook nog die in mijn router en die in mijn modem een virusscanner had ik nog niet geinstalleerd omdat ik niet wist of t echt iets ging worden (en ik had ook nog eens gelijk) \r\n\r\nAls ik de laptop gewoon op het stopcontact aansluit doet hij het ook niet dus waarom zou ie t met een nieuwe accu wel doen? \r\n\r\nik las op internet ook iets over een batterij op het moederbord die leeg kan zijn weten jullie daar iets meer van?
Link naar reactie
[QUOTE]oorzaak en gevolg[/QUOTE]\r\n\r\nWat een gel*l zeg, je doet nu net alsof DAT de oorzaak is dat zijn laptop NIKS meer doet. Het kan van alles zijn, misschien is de voeding wel kapot, heb je dit al gemeten met een multimeter? Misschien is de aansluiting binnenin de laptop wel kapot en krijgt deze gewoon geen stroom. Er is zoveel te bedenken..\r\nMaar dat een virus zijn laptop kapot heeft gemaakt, gaat er bij mij niet in...
Link naar reactie
[QUOTE]- nee ik kan niet in het bios want als ik de laptop aan wil zetten gebeurt er helemaal niks geen lampje geen scherm geen gezoem gewoon niks \r\n\r\n- ook zonder accu gebeurt er niks [/QUOTE]\r\n\r\nHet lampje van \"de stekker\" knippert schreef je in je eerste post. Bij de meeste Laptops betekend dit dat de accu bijna leeg is, Misschien is hij wel in slaapstand gesprongen omdat de accu bijna leeg was. Als je het snoer nog had aangesloten zou dit kunnen betekenen dat je voedings adapter kapot is. Heb je deze al gemeten met een multimeter?
Link naar reactie
[QUOTE=buurman;388252]Wat een gel*l zeg, je doet nu net alsof DAT de oorzaak is dat zijn laptop NIKS meer doet. Het kan van alles zijn, misschien is de voeding wel kapot, heb je dit al gemeten met een multimeter? Misschien is de aansluiting binnenin de laptop wel kapot en krijgt deze gewoon geen stroom. Er is zoveel te bedenken..\r\nMaar dat een virus zijn laptop kapot heeft gemaakt, gaat er bij mij niet in...[/QUOTE]\r\n\r\ntoch kan dat, zeker op een oud laptopje die al jaren ligt,\r\nals de fan op de processor onder de stof zit,\r\neen virus zet zo alles op 100% cpu gebruik, dus waarom de ts geen duidelijkheid verschaft, is jammer,\r\nzowiezo was xp al een zware voor de laptop.\r\nmoet je m na het installeren tweaken in de services, zeker op een oude bak.\r\nen snel goed gekoelde pc zal misschien nog moeilijk worden om te mollen met overdaad aan processorgebruik, als dat niet te lang duurt,\r\nje taalgebruik begint nu sterretjes te vertonen buurman, vindt je dat nodig?
Link naar reactie
[QUOTE=Koenverbruggen;388242]ik had de firewall van windows aanstaan en ook nog die in mijn router en die in mijn modem een virusscanner had ik nog niet geinstalleerd omdat ik niet wist of t echt iets ging worden (en ik had ook nog eens gelijk) \r\n\r\nAls ik de laptop gewoon op het stopcontact aansluit doet hij het ook niet dus waarom zou ie t met een nieuwe accu wel doen? \r\n\r\nik las op internet ook iets over een batterij op het moederbord die leeg kan zijn weten jullie daar iets meer van?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\ninternetten zonder virusscanner is je zelf voor de leeuwen gooien.\r\nkan echt niet.\r\nen heb je windows zelf ook geupdate?\r\nlek als een mandje zowiezo.\r\nbinnen een kwartier kan het gebeurd zijn op die manier surfen.\r\n\r\nvoor de batterij zal je de lap open moeten maken, is niet altijd even fijn.\r\nvoorzichtig zijn en kijken of je de batterij kan ontdekken,\r\nof misschien weet buurman exact waar die zit?
Link naar reactie
de batterij kan ik er zo uithalen (zitten nie eens schroefjes in) maar een multimeter (of iets anders om stroom te meten heb ik niet maar ik zal eens kijken of de buurman er 1 heeft (timmerman/electricien)\r\n\r\nik had windows wel helemaal geupdate dus daar lag t ook niet aan \r\n\r\nook de vakjes aan de onderkant geopend wel een (zeer kleine) harddisk gevonden en nog wat andere dingen maar geen fan (heb ik ook nooit gehoord) dus k weet niet of die er wel in zit :-o
Link naar reactie
[QUOTE]ook de vakjes aan de onderkant geopend wel een (zeer kleine) harddisk gevonden en nog wat andere dingen maar geen fan (heb ik ook nooit gehoord) dus k weet niet of die er wel in zit :-o[/QUOTE]\r\n\r\nFan zit aan de achterkant, aan de kant van \'t beeldscherm zeg maar, Meestal zit deze achter het grootste vakje. Je kan zien waar hij zit als je aan de achterkant of bij sommigen de zijkant bekijkt, je ziet daar een opening met daarachter allemaal kleine metalen koelribben, daarachter zit de fan. Ik heb hem bij die van mij vandaag nog schoon gemaakt omdat deze langzaamaan stof verzameld, dit merk je doordat je fan blijft loeien terwijl de laptop eigenlijk geen zwaar werk hoeft te verrichten. Maar die fan is eigenlijk van latere zorg. Eerst zorgen dat \'t ding stroom krijgt. Dus je zal echt de voedingsadapter moeten meten of deze wel stroom geeft.\r\n\r\nJe processor mollen door een virus is onzin, al zou deze constant een belasting geven van 100% dan zou hij op den duur te warm worden en zou \'t BIOS een signaal geven dat deze te heet is geworden en zichzelf uitschakelen(als je dit tenminste niet ZELF uitschakeld).\r\nOok al zou je het uitschakelen, dan zou als de processor te warm word deze fouten gaan maken en zou windows onheroepelijk met een BSOD komen en resetten en dit blijft zich herhalen.
Link naar reactie
[QUOTE=erix;388439]internetten zonder virusscanner is je zelf voor de leeuwen gooien.\r\nkan echt niet.\r\nen heb je windows zelf ook geupdate?\r\nlek als een mandje zowiezo.\r\nbinnen een kwartier kan het gebeurd zijn op die manier surfen.\r\n\r\nvoor de batterij zal je de lap open moeten maken, is niet altijd even fijn.\r\nvoorzichtig zijn en kijken of je de batterij kan ontdekken,\r\nof misschien weet buurman exact waar die zit?[/QUOTE]\r\n\r\n... zucht.. Dit probleem heeft niets met virussen te maken.\r\nEn wat heb jij eigenlijk altijd met batterijen? Ik zit nu eens een zooitje posten van de laatste 2 weken door te lezen en telkens heb je het over de batterijen van de BIOS.\r\nNou, ook in dit geval kan het probleem niet door die batterij ontstaan zijn. Sterker nog, haal de batterij uit een pc/laptop en gooi hem weg, de pc/laptop zal toch nog gewoon werken op het lichtnet......
Link naar reactie
[QUOTE]... zucht.. Dit probleem heeft niets met virussen te maken.\r\nEn wat heb jij eigenlijk altijd met batterijen? Ik zit nu eens een zooitje posten van de laatste 2 weken door te lezen en telkens heb je het over de batterijen van de BIOS.[/QUOTE]\r\nHelemaal mijn idee :) Waarschijnlijk heeft hij ergens iets gelezen over de batterij van het BIOS en SPAMT hij dit nu op elke posting, zoals hij ook doet met processen en services \"tweaken\". Elke keer hetzelfde riedeltje...\r\n\r\n[QUOTE]Nou, ook in dit geval kan het probleem niet door die batterij ontstaan zijn. Sterker nog, haal de batterij uit een pc/laptop en gooi hem weg, de pc/laptop zal toch nog gewoon werken op het lichtnet......[/QUOTE]\r\nOok mijn idee, ik verdenk nog steeds de voedingsadapter...
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;388494]... zucht.. Dit probleem heeft niets met virussen te maken.\r\nEn wat heb jij eigenlijk altijd met batterijen? Ik zit nu eens een zooitje posten van de laatste 2 weken door te lezen en telkens heb je het over de batterijen van de BIOS.\r\nNou, ook in dit geval kan het probleem niet door die batterij ontstaan zijn. Sterker nog, haal de batterij uit een pc/laptop en gooi hem weg, de pc/laptop zal toch nog gewoon werken op het lichtnet......[/QUOTE]\r\n\r\nik had het over de batterij van het moederbord, niet van de laptop.\r\nhad je dat wel begrepen, anders bij deze.
Link naar reactie
[QUOTE=buurman;388624]Ja dat had hij begrepen, lezen, lezen, lezen.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=qpc;388494]... zucht.. Dit probleem heeft niets met virussen te maken.\r\nEn wat heb jij eigenlijk altijd met batterijen? Ik zit nu eens een zooitje posten van de laatste 2 weken door te lezen en telkens heb je het over de batterijen van de BIOS.\r\n[COLOR=\"Blue\"]Nou, ook in dit geval kan het probleem niet door die batterij ontstaan zijn. Sterker nog, haal de batterij uit een pc/laptop en gooi hem weg, de pc/laptop zal toch nog gewoon werken op het lichtnet.....[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nlezen wat je zoal het beste uitkomt bedoel je,\r\ndat blauwe was toch jouw idee buurman,...???\r\ndus met een virus een oud laptopje uitschakelen kan niet volgens jullie?\r\nvraag ik me toch af wat die nieuwere moederborden met die virus protection in de bios moeten,\r\nbuurman heeft al zoveel pc\'s gebouwd en zou dat dan toch moeten weten,\r\nik vergis mij ook wel eens, is geen schande,\r\nik kan goed tegen kritiek, niks mis mee.\r\nwordt je uiteindelijk scherper van toch?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...