Ga naar inhoud

Bestand kwijt - cruciaal

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk had een bestand in Windows Mail in een emailbericht als bijlage staan. Het was een .txt bestand. Als ik me goed herinner had ik een emailbericht met een emailbericht als bijlage waar dat .txt bestand als bijlage in zat.\n\nEen tijdje terug (1-2 maanden?) heb ik mijn computer geformateerd. Ik ben vergeten dit bestand op te slaan of weer te mailen. Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest het bestand terug proberen te krijgen met PC Inspector File Recovery, zonder resultaat. Iemand tips hoe ik dit bestand terug kan krijgen? Het stomme is dat het bestand maar een paar bytes groot is, maar cruciale informatie bevat.\n\nAlvast bedankt!\n\nTim
Link naar reactie
Daar was ik zelf ook al bang voor. Ik denk dat ik het niet kan vinden, ik weet niet precies waar ik naar moet zoeken. Als ik naar *.txt of de naam van het bestand zoekt vind ie niks, maar dat komt waarschijnlijk omdat het een bijlage was. Als ik zoek naar \"*.eml\" vind het programma alleen andere emailberichten, niet de gene waar ik naar op zoek ben.
Link naar reactie
[QUOTE=rajo;388041]Ik denk dat je teleurgesteld moet worden.\r\nOp het moment dat je direct na je formattering was gaan zoeken na dit bestand had je nog een aardige kans van slagen. Nu twee maanden later is de kans vrij groot dat het overschreven is. Met die twee programma`s kan je het niet vinden?[/QUOTE]\r\n\r\ndan was je met PC Inspector File Recovery ook telleurgesteld geweest, deze kan je pas gebruiken vanaf het moment dat deze geinstalleerd wordt,\r\nbestanden die verwijderd zijn voor het installeren van PC Inspector File Recovery hebben geen zin meer, \r\ndus zeker niet na een install van windows,\r\nalles back up houden wat je maakt, op cd of stick zetten,\r\ndus alle bestanden die je zelf maakt met programma\'s\r\nfoto\'s van bijvoorbeeld vakantie\'s\r\nsoftware die je gedownload hebt en niet op cd hebt,\r\nwant ook zal PC Inspector File Recovery niks meer kunnen als een bestand na \r\nverwijdering al weer is overgeschreven door andere data, wat rajo al aangaf.\r\nis dus een programma waarmee je direct in kan grijpen wanneer je per abuis iets verwijderd.\r\n\r\n[QUOTE=Timmy Ownage;388038]Hallo,\r\n\r\nIk had een bestand in Windows Mail in een emailbericht als bijlage staan. Het was een .txt bestand. Als ik me goed herinner had ik een emailbericht met een emailbericht als bijlage waar dat .txt bestand als bijlage in zat.\r\n\r\nEen tijdje terug (1-2 maanden?) heb ik mijn computer geformateerd. Ik ben vergeten dit bestand op te slaan of weer te mailen. Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest het bestand terug proberen te krijgen met PC Inspector File Recovery, zonder resultaat. Iemand tips hoe ik dit bestand terug kan krijgen? Het stomme is dat het bestand maar een paar bytes groot is, maar cruciale informatie bevat.\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nTim[/QUOTE]\r\n\r\nna formateren is alles definitief gewist, de software die je dan nodig zou hebben, die is te duur voor gewone mensen, is ook vrij onbekend, justitie gebruik vast wel zulke software, maar daar heb je niks aan nu,\r\nna formateren, alles weg.\r\ngebruik anders meerdere partitie\'s.\r\ndat is ook handig om data veilig weg te zetten, tenzij de hdd crashed.\r\nmocht je dan een partitie willen formateren om windows opnieuw te installeren, dan is de data nog op een andere partitie, die dan niet geformateerd wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=Timmy Ownage;388038]Hallo,\r\n\r\nIk had een bestand in Windows Mail in een emailbericht als bijlage staan. Het was een .txt bestand. Als ik me goed herinner had ik een emailbericht met een emailbericht als bijlage waar dat .txt bestand als bijlage in zat.\r\n\r\nEen tijdje terug (1-2 maanden?) heb ik mijn computer geformateerd. Ik ben vergeten dit bestand op te slaan of weer te mailen. Vandaag en gisteren ben ik bezig geweest het bestand terug proberen te krijgen met PC Inspector File Recovery, zonder resultaat. Iemand tips hoe ik dit bestand terug kan krijgen? Het stomme is dat het bestand maar een paar bytes groot is, maar cruciale informatie bevat.\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nTim[/QUOTE]\r\n\r\nna formateren is alles definitief gewist, de software die je dan nodig zou hebben, die is te duur voor gewone mensen, is ook vrij onbekend, justitie gebruik vast wel zulke software, maar daar heb je niks aan nu,\r\nna formateren, alles weg.\r\ngebruik anders meerdere partitie\'s.\r\ndat is ook handig om data veilig weg te zetten, tenzij de hdd crashed.\r\nmocht je dan een partitie willen formateren om windows opnieuw te installeren, dan is de data nog op een andere partitie, die dan niet geformateerd wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=Eagle;388233]Dat is niet waar, alleen de FAT wordt overschreven: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_formatting#Recovery_of_data_from_a_formatted_disk[/url][/QUOTE]\r\n\r\nvoor de thuisgebruiker helaas wel, na formateren.\r\nwat heb je aan deze wikipedia info als ik vragen mag?\r\nnogmaals, het is voor de gewone thuisgebruiker zoals de topicstarter dus niet mogelijk,\r\nof het gaat in de bedragen lopen, en heb je experts nodig,\r\nin geen enkele sector zit nog een koppeling naar de data na een format, \r\nde gebieden waar de data nog staat wordt als leeg gezien.\r\ndus helaas, nogmaals freeware als pci_filerecovery kan je eigenlijk zien als een programma waarmee je eigenlijk zo snel mogelijk na het per ongeluk wissen een file terug kan halen,\r\ndeze zal ook niet werken als je pci_filerecovery installeerd en een bestand terug probeerd te halen van voor de installatie van pci_filerecovery.\r\n\r\nook als windows er al op is geinstalleerd is er al veel data overschreven, dan is de data zonder koppeling echt nooit meer terug te halen.\r\n\r\n[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/95/Formatting-c-drive.JPG[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=erix;388239]wat heb je aan deze wikipedia info als ik vragen mag?[/QUOTE]\r\nHeb je gelezen wat er staat?\r\n[quote][b]Recovery of data from a formatted disk[/b]\r\nAs with regular deletion, data on a disk is not fully destroyed during a high-level format. Instead, the area on the disk containing the data is merely marked as available (in whatever file system structure the format uses), and retains the old data until it\'s overwritten.[/quote]\r\n\r\nM.a.w. de data staat er nog gewoon, alleen de FAT is overschreven, waardoor de partitie als leeg wordt gezien.
Link naar reactie
[QUOTE=Eagle;388334]Heb je gelezen wat er staat?\r\n\r\n\r\nM.a.w. de data staat er nog gewoon, alleen de FAT is overschreven, waardoor de partitie als leeg wordt gezien.[/QUOTE]\r\n\r\ndus dit heb je niet gelezen?\r\n\r\n\r\n[QUOTE=erix;388239] in geen enkele sector zit nog een koppeling naar de data na een format, \r\nde gebieden waar de data nog staat wordt als leeg gezien.[/QUOTE]\r\n\r\nbedoel je dit?\r\n\r\nen hoe wou je nu na het installeren van windows op deze partitie data van daar voor terug halen eagle?\r\nvertel het, en je bent de beste,\r\nvertel eagle... hoe?\r\ndan zou je een programma moeten hebben die koppelingen aanmaakt van ontkoppelde data, als die al niet is overgeschreven.\r\nreken er maar niet op dat dat gratis is,\r\nanders dan bij filerecovery freeware, die nadat het is geinstalleerd koppelingen bewaard van bestanden die in dat systeem verwijderd worden.\r\nals je een bestand verwijderd, dan verdwijnt de koppeling.\r\nals de data overschreven is door nieuwe data, heb je niks meer aan die koppeling.\r\nzo werkt dat in windows.\r\n\r\nps, je kan naar een computer winkel gaan om te vragen of ze daar nog wat kunnen redden.
Link naar reactie
[QUOTE=erix;388364]en hoe wou je nu na het installeren van windows op deze partitie data van daar voor terug halen eagle?\r\nvertel het, en je bent de beste,\r\nvertel eagle... hoe?[/quote]\r\n\r\nAls de dat overschreven is, zoals na het installeren van windows, dan is dat niet mogelijk. Ik heb ook nooit beweerd dat dat wel mogelijk is.\r\n\r\n\r\n[quote=erix;388364]dan zou je een programma moeten hebben die koppelingen aanmaakt van ontkoppelde data, als die al niet is overgeschreven.\r\nreken er maar niet op dat dat gratis is,\r\nanders dan bij filerecovery freeware, die nadat het is geinstalleerd koppelingen bewaard van bestanden die in dat systeem verwijderd worden.[/QUOTE]\r\n\r\nDus jij wilt beweren dat alle gratis data recovery programma\'s continu draaien om bij te houden welke bestanden er allemaal aangemaakt en verwijderd worden?\r\n\r\n[url]http://ubuntu-rescue-remix.org/[/url]\r\n[url]http://www.pcinspector.de/Sites/smart_recovery/info.htm?language=1[/url]\r\n[url]http://www.mjmdatarecovery.co.uk/freephotorecoverysoftware.html[/url]\r\n[url]http://www.recuva.com/[/url]\r\n[url]http://www.snapfiles.com/get/restoration.html[/url]\r\n[url]http://www.snapfiles.com/get/zaimagerecovery.html[/url]\r\n[url]http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=46[/url]\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec[/url]\r\n\r\nDit is een kleine verzameling met links naar gratis data recovery programma\'s die ook bestanden op geheugenkaarten kunnen herstellen en/of via een boot CD draaien. Deze programma\'s hebben dus niet bij kunnen houden welke bestanden er aangemaakt en verwijderd worden en kunnen toch deze \"ontkoppelde data\" herstellen. Overigens kon zelfs het, gratis met MS-DOS geleverde, programma \"undelete\" dit al.\r\nVoor zover ik weet werkt elk data recovery programma op die manier, dus ik ben benieuwd waar jij het idee vandaan haalt dat dergelijke software bijhoudt welke bestanden gemaakt/verwijderd worden (linkje graag).
Link naar reactie
back-up\'s maken idd.\r\n2 hdd\'s of cd/dvd, usb stick, of zoals gigobert zegt, image file maken.\r\nmanieren genoeg.\r\ndat voorkomt een hoop gedoe.\r\nbestanden zoals foto\'s of bewerkt in een programma, die zijn weg na een format,\r\nprogramma\'s die je op cd hebt en kan installeren, die heb je eigenlijk al, die blijven wel bestaan na een format en kan je in een nieuwe windows install opnieuw installeren,\r\nde bestanden zijn dan wel weg helaas, dus vandaar een back-up.\r\ngedownloade programma\'s staan ook in beginsel alleen op je hdd,\r\nof als je meerdere partitie\'s gebruikt, formateren kan alleen per partitie,\r\ndan kan je het op een andere partitie zetten.\r\nzonder software als norton gosth of partition magic kan je een partitie niet meer aanpassen na een format.\r\nwel kan je als je formateerd een grootte invoeren en ruimte overlaten om nog een tweede partitie te maken.\r\nals je alle data op 1 hdd hebt, en de hdd crashed, ben je ook meestal alles kwijt.\r\nidd is dat nu wat laat, maar misschien heb je er in de toekomst nog wat aan,\r\nsucces ts.
Link naar reactie
Na het formateren, zelfs na het verwijderen van partities, is NIETS weg........ Formateren of het verwijderen van partities gebeurd namelijk (simpel gezegd) alleen in de \'inhoudsopgave\' van de schijf. Alle sectoren op de schijf zullen daardoor een signaaltje krijgen dat ze overschreven mogen worden.\r\nDe sectoren die daarna NIET overschreven worden, behouden gewoon hun oude data.\r\nDeze data is met (simpele) programma\'s te recoveren.\r\n\r\nAMEN!
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;388754]Na het formateren, zelfs na het verwijderen van partities, is NIETS weg........ Formateren of het verwijderen van partities gebeurd namelijk (simpel gezegd) alleen in de \'inhoudsopgave\' van de schijf. Alle sectoren op de schijf zullen daardoor een signaaltje krijgen dat ze overschreven mogen worden.\r\nDe sectoren die daarna NIET overschreven worden, behouden gewoon hun oude data.\r\nDeze data is met (simpele) programma\'s te recoveren.\r\n\r\nAMEN![/QUOTE]\r\n\r\ndie eerder gegeven door eagle is, of heb je een link?\r\nde ts starter zal waarschijnlijk willen weten hoe ze dat moet doen denk ik.\r\nalhoewel ik deze niet meer zie. ik w8 wel af.\r\nsucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...