Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Ik heb een pc samengesteld en her en der wat informatie opgezocht. Misschien hebbne jullie nog wat tips en of commentaren?\r\n\r\n[IMG]http://i27.tinypic.com/15e7nk5.jpg[/IMG] \r\n\r\nIk heb voor mezelf nog een paar twijfelpunten/dilemma\'s:\r\n\r\nWelk goed moederboard past bij dit systeem? Ik heb een tip gekregen van het moederboard P5W DH Deluxe. Past deze er wel bij en/of wat zijn andere opties?\r\n\r\n300GB velociraptor of Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB\r\n4 GB DDR2 of 2x Kingston 2GB DDR3 SDRAM PC8500 CL7.0 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Als je ddr3 wil let dan op of de de chipset op het moederbord dat ondersteunt. Als je namelijk van plan bent er nog een een 9800GX2 later bij te plaatsen (let we op de voeding, want een kaart met 2 High-end GPU\'s die lust wel een slok), dan is een moederbord dat SLi ondersteunt interessant, maar dan zit je vast aan een nVidia chipset en de enigste die ik kon vinden die DDR3 ondersteunt is nForce 790 en dan denk je aan een ASUS Striker II.\nLet op dat als je van de volledige 4GB Ram gebruik wil maken dat je de 64-bits versie van Vista gebruikt.\nDe vraag is of Core 2 Quad wel zo veel zin heeft bij games. Je kunt misschien beter een Core 2 Duo E8xxx nemen, maar dat is mijn mening. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 [QUOTE=Silverstarme;387868]Als je ddr3 wil let dan op of de de chipset op het moederbord dat ondersteunt. Als je namelijk van plan bent er nog een een 9800GX2 later bij te plaatsen (let we op de voeding, want een kaart met 2 High-end GPU\'s die lust wel een slok), dan is een moederbord dat SLi ondersteunt interessant, maar dan zit je vast aan een nVidia chipset en de enigste die ik kon vinden die DDR3 ondersteunt is nForce 790 en dan denk je aan een ASUS Striker II.\r\nLet op dat als je van de volledige 4GB Ram gebruik wil maken dat je de 64-bits versie van Vista gebruikt.\r\nDe vraag is of Core 2 Quad wel zo veel zin heeft bij games. Je kunt misschien beter een Core 2 Duo E8xxx nemen, maar dat is mijn mening.[/QUOTE]\r\n\r\nUpdate van dingen in mijn pc doe ik niet aan. Ik wil 1x een goeie pc waarmee ik een aantal jaren goed vooruit kan. Extra dingen bijplaatsen (op een HD uitgezonderd) zal ik echt niet doen. Dus over 2-3 moet ie nog steeds goed zijn. \r\n\r\nOf ik dan DDR2 of DDR3 moet pakken hoop ik dat jullie mij kunnen adviezeren. Het wordt of 1x 4GB DDR2 of 2x 2GB DDR3.\r\n\r\n\r\nVista wil ik vooralsnog niet gebruiken, XP owns nog steeds naar mijn mening. In de toekomst kan ik altijd nog overstappen op Vista.\r\n\r\nHet is echter wel zo dat ik meer dan alleen wil gamen, dus ook downloaden, branden, wat bewerken enzo. Dus misschien kun je me dan advies geven over een Quad or een Duo Core. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 De E8400 wordt als de gamers proccesor van dit moment gezien. Goede prestaties en je houdt geld genoeg over voor een goede videokaart.\r\nAls met DDR2 tevreden kun je misschien beter een bordje met een nVidia 780 SLi chipset nemen en je houdt de optie voor SLi over.\r\nOf je een quad core of dual core wil dat is persoonlijke keuze. Ik geef voorkeur aan een rappe dual core, zoals de E8400. Vergeet de E8500, je kunt de E8400 makkelijk @ E8500 laten draaien door een kleine overclock.\r\nMet de 1x4GB let op het moederbord dat ondersteund, anders moet je eventueel voor 2x 2GB gaan en XP heeft dezelfde handicap als vista. Als je 32-bits versie hebt zal tot max 3,2GB van de totale 4GB worden gebruikt. Hoewel ik er niet helemaal zeker van ben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 [quote=Silverstarme;387897]\nMet de 1x4GB let op het moederbord dat ondersteund, anders moet je eventueel voor 2x 2GB gaan en XP heeft dezelfde handicap als vista. Als je 32-bits versie hebt zal tot max 3,2GB van de totale 4GB worden gebruikt. Hoewel ik er niet helemaal zeker van ben.[/quote]\n\nje kunt beter 2 geheugen reepjes er instoppen dan een, als je er 2 in stopt werken ze in Dual Channel wat meer snelheid oplevert, en ik zou ook eerder voor 2*2Gb DDR2 Pc 8500 op CL 5 of minder gaan dan DDR3 op CL 7.\n\nen zelf zou ik een E8400 kopen en dan een goed moederbord (met SLI) en goed geheugen kopen en dan de processor wat overteklokken in plaats van een dure quad core te kopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2008 [QUOTE=zjwaemke;387844]Ik heb een pc samengesteld en her en der wat informatie opgezocht. Misschien hebbne jullie nog wat tips en of commentaren?\r\n\r\n[IMG]http://i27.tinypic.com/15e7nk5.jpg[/IMG] \r\n\r\nIk heb voor mezelf nog een paar twijfelpunten/dilemma\'s:\r\n\r\nWelk goed moederboard past bij dit systeem? Ik heb een tip gekregen van het moederboard P5W DH Deluxe. Past deze er wel bij en/of wat zijn andere opties?\r\n\r\n300GB velociraptor of Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB\r\n4 GB DDR2 of 2x Kingston 2GB DDR3 SDRAM PC8500 CL7.0[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom neem je een WD 1TB je kunt denk ik beter de Samsamsung Spinpoint F1 1Tb nemen die vindt ik op dit moment de beste. En die heeft het dubble cach geheugen. en is denk ik goedkoper. want ik weet niet waar je m gaat halen? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen