Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Delen Geplaatst: 5 juni 2008 hallo iedereen\r\n\r\nik heb steeds het zelfde probleem en dat is als volgt\r\nsteeds heb ik het beruchte blauwe scherm de pc reset en start opnieuw op\r\nheb ondertussen de tip gehad dat ik dat uit kon zetten en dat is ook gedaan\r\nregelmatig gebeurt het dat ik dit blauwe scherm krijg \r\nook zijn het regelmatig andere fouten die ik te zien krijg in het blauwe scherm\r\nik heb zelf al van alles geprobeert en de pc is ook al meerdere malen terug gegaan\r\nnaar de winkel waar deze vandaan komt hij is vanuit february dit jaar dus nog nie zo oud\r\nmeerdere malen opnieuw geinstaleerd met een legale versie van windows xp pro\r\nen uiteraard geheel geformateerd er staan geen bijzondere progamma\'s op de pc alleen de standaard dingen er staat alleen 1 spel op en dat is world of warcraft die altijd goed heeft gedraait vanaf het begin af aan toen ik deze pc\r\n\r\nalle hardware is vorige week vervangen echt alles zelfs de voeding \r\nme geheugen zelfs al 4 keer vervangen 2x 1 gb \r\n\r\nik ben tot einde raad ik hoop dat jullie me kunnen helpen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Een blauw scherm is blauw.\n \nKunnen wij verder helemaal niets mee.\n \nNoteer de [B]exacte[/B] foutmeldingen en post die dan, of maak er een leesbare foto van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 als je zegt wat je wilt weten ik heb wel iets opgeslagen van de fout maar weet niet of je er wat aan hebt het is een wordpad document genaamd manifest een dmp bestand die ik niet kan openen met de naam mini060408-01.dmp\r\nen een xml bestand genaamd sysdata\r\n\r\nvan de rest weet ik het ook niet daarom vraag ik jullie om hulp Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Een wilde gok:\r\n\r\nAls je elke keer dat blauwe scherm(BSOD) krijgt met verschillende foutmeldingen, Zou het kunnen zijn dat er een reep geheugen niet goed is. Dit geeft de meest vreemde en verschillende meldingen.\r\nMaar ik zeg al, het is een wilde gok, maar wel één die voor de hand ligt, vooral ook omdat hij al meerdere malen opnieuw is geinstalleerd en dat er bijna niets op staat wat fouten zou kunnen genereren.\r\n\r\nSucces... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 @ rikkestein\nIk wil geen spelbreker zijn, maar [I]Help[/I] als titel (zelfs in de titel) is totaal ongewenst, omdat iedereen hulp wil, en dus niets zegt. Dit staat ook in de forum huisregels.\n\nMaak er even iets zinnigs van, m.a.w. maak er de titel van je vraag van.\nKlik daarvoor op \"Pas aan\" (schaartje) onder je eerste bericht.\n\nVoor die fout:\nNoteer die fout door dat lange nummer onderaan over te nemen, en ook graag de regel die bijna bovenaan staat. (met veel underscores ( _ ) er in)\nOok wordt er soms een bestandsnaam bij vermeld. ([B].[/B]SYS [B].[/B]EXE[B] .[/B]DLL etc) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 ik hoop dat ik het goed heb aangepast zo \r\n\r\nik heb al 4 keer nieuwe geheugen banken geprobeert \r\nik heb nu weer 2 nieuwe die ik er straks in ga zetten maar denk nie dat dat het probleem is maar ga het toch proberen want ik heb van alles al geprobeert \r\n\r\nals ik het scherm weer krijg zal ik het opschrijfen en hier ner zetten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE]ik heb al 4 keer nieuwe geheugen banken geprobeert \r\nik heb nu weer 2 nieuwe die ik er straks in ga zetten maar denk nie dat dat het probleem is maar ga het toch proberen want ik heb van alles al geprobeert [/QUOTE]\r\n\r\nDat was ook mijn eerste idee zoals je al kon lezen, alleen begin ik daar nu toch wel aan te twijfelen omdat je het al vaker hebt vervangen. Je gebruikt toch wel het juiste geheugen???\r\n\r\nMaak de kast eens open en kijk eens goed op het moederbord, daar zitten een hele hoop condensators op. Dat zijn die ronde langwerpige dingen waar in het metaal meestal een kruisje zit bovenin. Kijk deze eens allemaal goed na, zijn er condensatoren bij die bol staan? Of zelfs lekken?\r\n\r\nAls dit het geval is zal je je moederbord moeten vervangen.\r\n\r\nIs dit niet het geval, laad dan de standaard instellingen in het BIOS en haal alle kaarten die je niet persé nodig hebt van het moederbord zoals modem, netwerkkaart, enz enz. Haal alle geheugen repen er uit op één na. Trek alle stekkers er uit die je niet perse nodig hebt zoals, printers, scanners, joystick, enz enz Start op en kijk of hij nu wel stabiel draait, is dit niet het geval verwissel dan de geheugenreep met een andere of andere bank als dit mogelijk is.\r\n\r\nDraait hij nu wel stabiel steek dan één voor één de kaarten weer op het moederbord en kijk weer wat er gebeurd. Op deze manier sluit je uit dat er iets op het moederbord is gestoken wat deze problemen geeft.\r\n\r\nProbeer de machine zo kaal mogelijk.\r\n\r\nSucces Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 De foutcode(s) opgeven zoals dit voorbeeld 0x00000000 kan ook wel eens helpen voor het oplossen van het probleem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 raar dat de mensen hier wilde gokken doen ipv naar start/configuratiescherm/systeem te verwijzen,\r\nen daar in tabblad Geavanceerd, opstart en herstelinstellingen op de knop instellingen laten klikken,\r\nen daar De computer opnieuw opstarten uitvinken en op ok klikken,\r\nwanneer er nu een bsod komt, zal de computer handmatig gereset moeten worden, wel kan je dan voor die tijd de foutmelding opschrijven,\r\nbsod kunnen door veel oorzaken ontstaan, zonder foutmeling alle bsod oorzaken als gok uitproberen,\r\ndan ben je wel ff zoet.\r\nbeter is het een foutmelding op te schrijven anders wordt het zoeken naar een toevalligheid, kan lang duren, of met veel geluk snel gaan, wordt een gok dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 raar dat hier maar gegokt wordt op een bsod (blue screen of death), er zijn te veel mogelijke oorzaken om daar een gok van te maken.\r\nal je hardware er uit en er in zetten doe je als je echt geen kant meer op kan, \r\nga eerst naar start/configuratiescherm/systeem en ga naar tabblad geavanceerd.\r\nonder opstart- en herstelinstellingen op de knop instellingen klikken.\r\ndaar onder systeemfouten \"de computer automatisch opnieuw opstarten\" uitvinken.\r\nals er dan weer een bsod komt, zal je handmatig moeten resetten, wel kan je dan eerst kijken of je een foutmelding ziet, en deze opschrijven.\r\nen hier plaatsen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE]De foutcode(s) opgeven zoals dit voorbeeld 0x00000000 kan ook wel eens helpen voor het oplossen van het probleem.[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE]ook zijn het regelmatig andere fouten die ik te zien krijg in het blauwe scherm[/QUOTE]\r\n\r\nAls de foutcode niet consistent is duid dit meestal op een hardware probleem. Maar misschien dat er iets uit te halen valt idd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 of is de batterij van het moederbord leeg, en de bios op default gegaan?\r\ndie kans is ook aanwezig.\r\n\r\nje zei:\"naar de winkel waar deze vandaan komt hij is vanuit february dit jaar dus nog nie zo oud\r\nmeerdere malen opnieuw geinstaleerd met een legale versie van windows xp pro\"\r\n\r\nheb je zelf al geheugen verwisseld?\r\ngarantie heb je toch?\r\nwel vervelend als ie terug moet, maar als de pc niet ok is, is er garantie, dus recht op een goed werkend systeem.\r\ndie rechten vervallen vaak wanneer je de pc open maakt en zelf aan de hardware komt.\r\n\r\nmet garantie is het zo, dat als een computer niet naar behoren functioneerd binnen de garantietermijn, je rechten hebt en je, wanneer er na de eerste keer geen verbetering is,\r\nje een ander wel goed functionerend nieuw systeem moet gaan eisen, op je strepen gaan staan.\r\nals je zelf hardware gaat onderzoeken, dan ben je die rechten kwijt.\r\n\r\nen ondertussen weet rickistein het allemaal niet meer,\r\n\r\ndus ff overnieuw,\r\nga naar Configuratiescherm/systeem> tabblad Geavanceerd,\r\nklik op instelling onder Opstart- en herstelinstellingen.\r\nvink De computer automatisch opstarten uit.\r\nals er dan een bsod komt, zal de pc niet uitgaan, \r\nmocht je dan een foutmelding in beeld krijgen meld dit dan.\r\nnoteer zoveel mogelijk info van de foutmelding, pc resetten en plaats het hier in een bericht.\r\n\r\nvoorbeeld:\r\n\r\nDe computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x00000027 (0xbaad00d8, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: D:\\WINDOWS\\Minidump\\Mini041308-03.dmp.\r\n\r\nkan je een log van je fout vinden?\r\n\r\nkijk ook in Configuratiescherm/Systeembeheer/Logboeken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE]of is de batterij van het moederbord leeg, en de bios op default gegaan?\r\ndie kans is ook aanwezig.[/QUOTE]\r\nDaar zou je geen BSOD van krijgen...\r\n\r\nGarantie behoeft geen complete uitleg, daar is een ieder wel mee bekend... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 ik denk niet dat het een hardware probleem is vorige week zaterdag is die weer terug gegaan naar de winkel en daar hebben ze waar ik bij stond alles nieuw er in gezet dus echt alles kwa hardware zelfs een nieuwe hardeschijf en voeding alleen de behuizing is nog orgineel er staat van de rest niks op buiten de gewone xp pro en nu twee games cod 4\r\nen world of warcraft die het altijd normaal hebben gedaan ik heb 2 nieuwe geheugenbank meegekregen van diegeene in de winkel en moest die er in zetten is nu wel een ander merk had ik gezien weet alleen nie welke \r\nik zou wel een hele lijst met alle hardware die ik heb willen neer zetten\r\nmaar ik weet nie waar ik het kan terug vinden \r\nwel weet ik dat mijn moeder boord van gigibyte is\r\n\'s-series ga-p35-ds3/s3\r\nvideokaart geforce 8600gt (up to date driver)\r\nvan de rest zou ik het niet weten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Hebben ze er ook een nieuw moederbord ingezet? En als dat zo is, is het BIOS geflasht naar de laatste versie? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 gewatte ?? bedoel je updaten ?? volgens mij niet maar dat is ook nie met de vorige gebeurt is dat dan een must of een optie ???? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Geflasht, is eigenlijk updaten naar de laatste versie idd. Dat er nieuwe versies uitkomen is natuurlijk niet zomaar, dus daarom is het beter er altijd de laatste versie in te hebben. Wel moet je erg voorzichtig zijn en altijd goed de instructies opvolgen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE=buurman;388077]Daar zou je geen BSOD van krijgen...\r\n\r\nGarantie behoeft geen complete uitleg, daar is een ieder wel mee bekend...[/QUOTE]\r\n\r\ndenk je?\r\nzowiezo kan er in de bios een instelling verkeerd staan wanneer:\r\ndeze geoptimaliseerd is tijdens het maken van de pc,\r\ninstelling van de chipwerkset in je bios moeten goed staan t.o.v. je ram geheugen en videokaart,\r\nals je op de hoogte bent van garantiebepalingen lijkt het me onverstandig zelf 4 keer nieuw geheugen te plaatsen wanneer de aard van het probleem nog niet is vast gesteld,\r\nmaar ik noemde de batterij als mogelijke oorzaak, niet als de oorzaak,\r\nmede omdat een pc van 3 maanden oud niet zelf aan gesleuteld dient te worden,\r\ndoe je dat wel, ben je je garantie kwijt,\r\nde verkopers hebben de plicht de pc goed werkend af te leveren,\r\nals jij buurman wist van deze garantiebepalingen, dan snap ik niet waarom je adviseerd voor je over garantie begint, de computer te openen en hardware te gaan verwijderen, omdat daardoor de garantie vervalt in de meeste gevallen.\r\n\r\n[QUOTE=buurman;387796]Een wilde gok:\r\n\r\nAls je elke keer dat blauwe scherm(BSOD) krijgt met verschillende foutmeldingen, Zou het kunnen zijn dat er een reep geheugen niet goed is. Dit geeft de meest vreemde en verschillende meldingen.\r\nMaar ik zeg al, het is een wilde gok, maar wel één die voor de hand ligt, vooral ook omdat hij al meerdere malen opnieuw is geinstalleerd en dat er bijna niets op staat wat fouten zou kunnen genereren.\r\n\r\nSucces...[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=buurman;388044]Dat was ook mijn eerste idee zoals je al kon lezen, alleen begin ik daar nu toch wel aan te twijfelen omdat je het al vaker hebt vervangen. Je gebruikt toch wel het juiste geheugen???\r\n\r\nMaak de kast eens open en kijk eens goed op het moederbord, daar zitten een hele hoop condensators op. Dat zijn die ronde langwerpige dingen waar in het metaal meestal een kruisje zit bovenin. Kijk deze eens allemaal goed na, zijn er condensatoren bij die bol staan? Of zelfs lekken?\r\n\r\nAls dit het geval is zal je je moederbord moeten vervangen.\r\n\r\nIs dit niet het geval, laad dan de standaard instellingen in het BIOS en haal alle kaarten die je niet persé nodig hebt van het moederbord zoals modem, netwerkkaart, enz enz. Haal alle geheugen repen er uit op één na. Trek alle stekkers er uit die je niet perse nodig hebt zoals, printers, scanners, joystick, enz enz Start op en kijk of hij nu wel stabiel draait, is dit niet het geval verwissel dan de geheugenreep met een andere of andere bank als dit mogelijk is.\r\n\r\nDraait hij nu wel stabiel steek dan één voor één de kaarten weer op het moederbord en kijk weer wat er gebeurd. Op deze manier sluit je uit dat er iets op het moederbord is gestoken wat deze problemen geeft.\r\n\r\nProbeer de machine zo kaal mogelijk.\r\n\r\nSucces[/QUOTE]\r\n\r\ncomputer van 3 maanden oud, uit de winkel.\r\n\r\nkijk hoe moderators reageren op een ander forum op bsod\'s\r\n\r\ncitaat uit ander forum op een bsod:\r\n[COLOR=\"Navy\"]Kan je het blauwe scherm lezen of flitst het gewoon weg? (want inderdaad, we hebben de exacte foutmelding nodig)[/COLOR]\r\nuitspraak van passer,\r\nmoderator breekpunt\r\n\r\nen ondertussen weet rickistein het allemaal niet meer,\r\n\r\ndus ff overnieuw,\r\nga naar Configuratiescherm/systeem> tabblad Geavanceerd,\r\nklik op instelling onder Opstart- en herstelinstellingen.\r\nvink De computer automatisch opstarten uit.\r\nals er dan een bsod komt, zal de pc niet uitgaan, \r\nmocht je dan een foutmelding in beeld krijgen meld dit dan.\r\nnoteer zoveel mogelijk info van de foutmelding en plaats het hier in een bericht\r\nvoorbeeld:\r\n\r\nDe computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x00000027 (0xbaad00d8, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: D:\\WINDOWS\\Minidump\\Mini041308-03.dmp.\r\n\r\nkan je een log van je fout vinden?\r\n\r\nkijk ook in Configuratiescherm/Systeembeheer/Logboeken\r\n\r\nPS als je je bios flashed en de stroom valt uit, dan is het gebeurd met het bordje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE]denk je?\r\nzowiezo kan er in de bios een instelling verkeerd staan wanneer:\r\ndeze geoptimaliseerd is tijdens het maken van de pc,[/QUOTE]\r\n\r\nMaar niet als deze op default zou staan door een lege batterij zoals je zei, Default zijn de meest veilige instellingen. Daarom zei ik JUIST, zet deze op Default....\r\n\r\n[QUOTE]als je op de hoogte bent van garantiebepalingen lijkt het me onverstandig zelf 4 keer nieuw geheugen te plaatsen wanneer de aard van het probleem nog niet is vast gesteld,\r\nmaar ik noemde de batterij als mogelijke oorzaak, niet als de oorzaak,\r\nmede omdat een pc van 3 maanden oud niet zelf aan gesleuteld dient te worden,\r\ndoe je dat wel, ben je je garantie kwijt,[/QUOTE]\r\n\r\nAls je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat hij VAN DE WINKEL waar hij alles heeft gekocht andere geheugenrepen heeft MEEGEKREGEN om er ZELF in te zetten om te kijken of het dan goed was. En wie zegt niet dat hij deze PC in onderdelen heeft gekocht en hem zelf in elkaar heeft gezet??\r\nDan heb je toch altijd nog garantie op de individuele onderdelen... Dus zit niet zo op die garantie te hameren, dat is het probleem niet...\r\n\r\nIk ben benieuwd of het moederbord ook is vervangen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 [QUOTE=buurman;388172]Maar niet als deze op default zou staan door een lege batterij zoals je zei, Default zijn de meest veilige instellingen. Daarom zei ik JUIST, zet deze op Default....\r\n\r\n\r\n\r\nAls je goed gelezen had, had je kunnen lezen dat hij VAN DE WINKEL waar hij alles heeft gekocht andere geheugenrepen heeft MEEGEKREGEN om er ZELF in te zetten om te kijken of het dan goed was. En wie zegt niet dat hij deze PC in onderdelen heeft gekocht en hem zelf in elkaar heeft gezet??\r\nDan heb je toch altijd nog garantie op de individuele onderdelen... Dus zit niet zo op die garantie te hameren, dat is het probleem niet...\r\n\r\nIk ben benieuwd of het moederbord ook is vervangen...[/QUOTE]\r\n\r\nheb je wel eens een pc gebouwd buurman? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen