Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben van plan mijn pc te gaan upgraden met een nieuwe grafischekaart (nu ATI X300 PCIe x16, wil waarschijnlijk een NVIDIA 8600GTS of groter).\r\nKan iemand mijn vertellen wat mijn beperkingen zijn bij de keuze van zo\'n kaart?\r\nHet geheugen van mijn PC mag maximaal DDR2 667MHz zijn, wil dat ook zeggen dat de grafischekaart mximaal DDR2 geheugen heeft, of heeft dit niets met elkaar van doen?\r\n\r\nSysteem:\r\nDell Dimension 9150\r\nintel pentium D 830 3.0 GHz\r\n2x1GB 667Mhz DDR2 (wordt dan ook 4x1GB) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Het geheugen op de videokaart staat geheel los van het ram geheugen, zowel qua type, als snelheid en hoeveelheid. Ik denk trouwens dat je meer hebt aan een 9600GT. Hou ook de voeding in de gaten, die is bij een zwaardere videokaart al snel te licht. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Dell Dimension 9150 heeft als ik het me goed herinner een zeer efficiënte 375W voeding, maar dat kun je zelf even checken door het zijpaneel eraf te halen en de specificaties van de sticker op de voeding af te lezen.\r\n\r\n9600GT is absoluut een prima keuze, let wel even op de afmetingen van deze kaart en de ruimte rondom het PCI-e slot. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 couch_potato, Obi-wan,\nErg bedankt voor jullie snelle reactie :)\n\nNog een vraagje dan: :-S\nwanneer ik een 9600 zou nemen benut ik dan wel z\'n volle vermogen?\nIk zie nl. dat deze gebruik maakt van PCIe x16 2.0, en ik heb gewoon PCIe x16!? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 De \"oude\" PCI-e x16 bus heeft voldoende bandbreedte en stroomtoevoer voor een GeForce 9600GT (die ook gewoon volledig backwards compatible is met de oudere bus). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 wederom thnx !-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen