Ga naar inhoud

Nieuw TFT scherm op oude computer?

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk was van plan om een nieuw TFT scherm voor vaderdag te vragen en deze aan te sluiten op mijn laptop waarvan het scherm defect is.\r\n\r\nNu blijkt de laptop wel bijv een resolutie van 1600x1024 aan te kunnen ( en grotere ook) maar niet die van het scherm die ik op het oog heb. Die is nl 1680x1050. (HP w2207H)\r\n\r\nStel dat ik die op elkaar aansluit krijg ik dan een iets kleiner bureablad of gaat het helemaal niet werken of rekt het scherm het bureablad dan uit.?\r\n\r\nDit is een tijdelijke situatie tot ik genoeg gespaard heb voor mijn nieuwe computer. Medio september dit jaar.\r\n\r\nGroeten, John.
Link naar reactie
Dit scherm heeft de mogelijkheid om niet-native resoluties met balken weer te geven. Als je dan dus 1600x1024 aanbiedt, dan krijg je een zwart randje om het beeld. Zit ergens in de instellingen op de monitor zelf, dus niet in de drivers.\nHet is overigens goed mogelijk dat je laptop die resolutie wel degelijk ondersteunt, maar dat je \'m nu niet ziet omdat het scherm van je laptop \'m [I]niet[/I] ondersteunt. Meestal worden resoluties die je scherm niet aankan niet in de lijst gezet.
Link naar reactie
Bedankt mensen,\n\nDat zwarte randje is het antwoord waar ik op hoopte.\nDie niet ondersteunde resoluties wel of niet weergeven kon ik aan en uitzetten in de geavanceerde instellingen onder Tabblad Beeldscherm, . Daar staat er een vinkje bij :\nModi verbergen die dit beeldscherm niet weer kan geven\nStaat standaard aan, deze had ik al uitgezet om te kunnen zien wat de kaart en kaartdriver zelf ondersteunen. Ik heb geen updates kunnen vinden van mijn videokaart.\n\nBedankt,\nJohn.
Link naar reactie
Scherm gehaald en aangesloten.\r\nHet is wel mogelijk om een en ander aan te passen. Daardoor krijg ik L+R een dun zwart randje. Echter vertikaal wordt de boel iets opgerekt waardoor letters toch iets onscherp worden (zie plaatje)\r\n\r\nJammer maar helaas zal ik het zolang als het duurt maar even voor lief moet nemen of heeft iemand nog een idee?\r\n\r\nGroeten,\r\nJohn.
Link naar reactie
Helaas Lange Pier maar dat helpt ook niet.\r\nHiervoor had ik trouwens ook een TFT maar dan een 17\" die was wel haarscherp maar daarbij kwam de resolutie van het scherm dan ook overeen met de ingestelde resolutie van de videokaart. \r\nDe onscherpte komt gewoon door het uitrekken van het beeld denk ik. Niets aan te doen maar wel tijdelijk mee te leven.\r\n\r\nWat een verschil zeg van 17 naar 22 \" Wel een prachtig beeld met zeer mooie rijke kleuren.\r\n\r\nGroeten,\r\njohn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...