Ga naar inhoud

Prullenbak

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met de prullenbak op het bureaublad. Om wat voor reden dan blijft het icoontje aangeven dat er iets in zit, ook al is de prullenbak echt leeg.\r\nDe werking is overigens verder geen probleem maar er zit toch ergens een (verborgen) bestand, kennelijk. \r\nWie weet hoe ik dit weer kan herstellen?\r\n\r\nGroet Arjan
Link naar reactie
Vaak is aanspreking van shell32 niet goed. Doe alsvolgt: \r\n\r\nZoek in regedit op prullenbak ( op gegevens)- bij sleutel\r\n 5ef4af3a-f726-11d0-b8a2-00c09fc309a4 hoort (ab)(standaard) \"prullenbak leegmaken\" en bij de subsleutel default icon hoort \"C:windows\\system\\SHELL32.DLL,-33\"\r\n Bij sleutel 635FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E hoort (ab)(standaard)\r\n met \"prullenbak\" en bij de subsleutel defaulticon hoort:\r\n (ab)(standaard) \"shell32.dll,32\"\r\n (ab)Empty \"shell32.dll,31\"\r\n (ab)Full \"shell32.dll,32\"
Link naar reactie
Ik heb wel het probleempje gehad dat het icoon niet netjes bijgewerkt werd, dus als ik er iets in gooide bleef het icoontje beweren dat \'ie leeg was, en andersom. Tenzij je handmatig het beeld ververst.\nDat is echter opgelost door in de instellingen voor het bureaublad, waar je de iconen van de standaard desktop items zoals Deze Computer en de prullenbak kunt veranderen, gewoon even keihard de juiste iconen voor de vuilnisbak in te stellen, ook al zegt Windows dat die al goed zijn. Sindsdien werkt het weer prima.
Link naar reactie
[QUOTE=Linkforsoad;388683]Offtopic: Dat is windows, je moet alles corrigeren.\r\nbij mij wil windows nog wel eens beweren dat ik geen antivirus heb geinstalleerd terwijl hier een legale versie van NOD32 business editie geweldig, up2date, draait![/QUOTE]\r\n\r\nDat ligt niet aan Windows, maar waarschijnlijk aan de traagheid van jouw pc.....
Link naar reactie
[QUOTE=Linkforsoad;388756]Traagheid... hoe durf je ;)\r\n\r\nSrry... maar met 3 GHz processor, 4 Gig RAM, Quad-core processor lijkt traagheid mij een verkeerd woord ;)[/QUOTE]\r\n\r\nNou, dan is er met jouw pc iets anders aan de hand, want die melding hoor je niet te krijgen. Dit gebeurd wel erg vaak bij pc\'s die traag zijn, dan begint de virusscanner al te blaten dat ie verouderd is of niet gestart is, omdat de pc nog niet volledig is opgestart. Vandaar dat ik het schreef.\r\nGezien jouw pc dus snel genoeg is, moet je het probleem in je eigen pc of software zoeken. Het ligt in ieder geval NIET aan Windows.
Link naar reactie
[quote=qpc;388755]Dat ligt niet aan Windows, maar waarschijnlijk aan de traagheid van jouw pc.....[/quote]\n\n:rolleyes:\n\nVolgens mij gaat dit echt niet op. Heb ook een Vista PC én NOD32, maar Vista zegt rustig dat er geen virusscanner actief is in het beveiligingscentrum........... Terwijl NOD32 prima haar werk doet.\n.... maar misschien toch wel de combinatie NOD32 en Vista aangezien Linksorsoad er ook last van heeft. \'k Zal de NOD32 expert es vragen ;)
Link naar reactie
Ik heb ook al gevraagd.\nIk heb daar, volgens vrienden van me, zo mijn contacten ... whaha...\nMaar oké... dat komt omdat ik veel mensen ken die in die business zitten ;)\nZij zeggen dat het een \"bekend\" probleem is.\nMAar dat ik gewoon de Security Center Service uit moet zetteen.\nMaar dat had ik al bedacht ;)
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;388866]:rolleyes:\r\n\r\nVolgens mij gaat dit echt niet op. Heb ook een Vista PC én NOD32, maar Vista zegt rustig dat er geen virusscanner actief is in het beveiligingscentrum........... Terwijl NOD32 prima haar werk doet.\r\n.... maar misschien toch wel de combinatie NOD32 en Vista aangezien Linksorsoad er ook last van heeft. \'k Zal de NOD32 expert es vragen ;)[/QUOTE]\r\n\r\nIk draai op 1 pc ook met NOD32 en installeer deze regelmatig op pc\'s van klanten, maar ik ben het nog nooit tegen gekomen.\r\nIk zeg er wel bij dat de Windows Vista versie en de NOD32 versies waar ik het over heb legaal zijn..... Misschien dat daar een verschilletje in zit?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bedankt voor jullie reacties voor zover. Ik bedacht mij naar het lezer van de reactie van rogierweb dat dit wel eens het probleem zou kunnen zijn. Een tijd geleden was ik inderdaad het icoontje van de prullenbak kwijt. Ik heb hem toen gecopieerd, maar er is toen inderdaad een gewone snelkoppeling op het bureaublad gekomen.\r\nWaar haal ik echter het icoontje vandaan die daadwerkelijk aangeeft vol of leeg?\r\n\r\ngroet Arjan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...