Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb windows XP op een hardschijf staan in mijn pc en ik vraag me af of 98se er op kan worden geinstalleerd. Zonder te partitioneren. Of andere dingen aan te passen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Lastig als XP er al opstaat, 98 wil van de C: werken en heeft een FAT32 partitie nodig, voordeel, 98 ziet geen NTFS partitie maar is de MBR helaas weer die van XP.\r\n\r\nZou ook nog kunnen met een 3e party bootloader zoals Boot Magic, nadeel, je ziet de andere schijf niet. \r\n\r\nHeb je een 2e harde schijf?, daar 98 op zetten zonder de XP schijf eraan, als 98 is geïnstalleerd de schijf kiezen waar je van op wilt starten via het biosbootmenu als de XP schijf er weer aanhangt, let op dit kan alleen met 1 IDE schijf en een SATA waarop de laatste XP dient te staan.\r\n\r\nOf overnieuw installeren met 98 eerst, dan wordt 98 opgenomen in het opstarttraject van XP die dan op de tweede partitie geïnstalleerd dient te worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Hoewel het wel aan te bevelen is lees ik nergens dat er ntfs gebruikt wordt.\nVooral met upgrades bleef men vaak met fat werken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen