Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 hallo,\r\n\r\nsinds kort heb ik via dvi to hdmi mijn pc op mijn tv aangesloten. alles gaat goed, totdat ik ga doen waarvoor ik het natuurlijk heb gedaan: films afspelen. \r\nik heb eigenlijk last van twee problemen: als ik hd films afspeel dan stottert ie heel erg (het lijkt me sterk als dit door de videokaart komt (ik heb namelijk een nvidia geforce 8600 erin zitten)). \r\nhet tweede probleem is nog storender. op de een of andere manier komt er door het midden, of ergens in het midden. een streep te lopen en vanaf daar lopen de onder en bovenkant van het beeld ongeveer een halve cm niet meer gelijk, dit zorgt voor erg veel lelijke dingen. als het rustig is in de film dan heb ik hier geen last van, maar op het moment dat er ook maar een beetje actie wordt vertoond dan is het zover.\r\nmijn vraag is nu natuurlijk: kan iemand mij hier mee helpen? ik heb al nvidia purevideo aangeschaft en geinstalleerd, maar dit mocht ook niet baten. alvast heel erg bedankt.\r\nolivier Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Dat stotteren...\nHoeveeel werkgeheugen, CPU etc. heeft je PC.\nKijk.. als je een 486 neemt, je zet er een nVidea PureVideo in... kan je nog wel zo\'n goede videokaart hebben, hij doet het niet ;)\nJe snapt wel wat ik bedoel te zeggen hè Buitelaaro.\n\ngroet, Simon (linkforsoad) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 hoi simon,\r\n\r\nwerkgeheugen bedraagt: 2gig, 1,83ghz core2duo processor. degelijke config dus lijkt me. \r\n\r\ngroet,\r\n\r\nolivier Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Met deze config moet het kunnen.\nMaar je systeem gebruikt niet bijna alles al toch?\nCheck ff in taakbeheer of er nog veel vrij is of niet... ;)\nSuc6 (Y)\nLinkforsoad Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 nee, cpu verbruik ligt ongeveer rond de 30% als ik een hd film afspeel. dit lijkt me dus niet het probleem! het is net alsof het in de software zit, of in de codecs of iets dergelijks, ik gebruik op het moment klite. \r\nik hoop echt dat iemand (jij) me kan helpen, want het is echt heel erg frustrerend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Sorry... ik kan je nu niet verder helpen.\nIk weet niet veel van computer problemen maar de begin dingen (zoals mijn eerste antwoorden) doe ik wel hier op het forum.\nDaarna volg ik het topic.\nzo leer ik weer allerlei dingen van de experts hier! ;)\nSuc6 (Y)\nLinkforsoad Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen