Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk hoop dat ik niet Off-topic ben nu.\r\n\r\nIk wilde je vragen hoe ik onder Magic ISO Maker 5.4, of evt. ander programma, een Ghost-image van 7 Gb in een Iso-bestand verwerkt krijg.\r\nVoorheen werkte het wel met images van rond de 4,1 Gb.\r\nVolgens help-bestand van Magic Iso Maker moet ik bestanden tot 10 Gb kunnen verwerken.Ik vind echter niet hoe dat moet.Tot nu toe weigert Magic dat bestand van 7 Gb met de melding dat ie te groot is. ????????\r\n\r\nWeet iemand van jullie waar de kloe zit?\r\n\r\nBij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 is je format NTFS? fat32 kan bestanden tot ongeveer 4GB aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik neem aan dat er wel een instelling voor te vinden is in de configuratie. Ik gebruik hier ultraiso, en daar kun je het te gebruiken medium instellen. Staat default op een 650MB cd, maar is naar believen in testellen op dvd5 of dvd9. Kijk trouwens ook even naar het bestandsformaat. Voor bestanden groter dan 2GB heb je udf nodig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 [QUOTE=erix;387363]is je format NTFS? fat32 kan bestanden tot ongeveer 4GB aan.[/QUOTE]\r\n\r\nJa,Mijn formaat is NTFS. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 [QUOTE=couch_potato;387364]Ik neem aan dat er wel een instelling voor te vinden is in de configuratie. Ik gebruik hier ultraiso, en daar kun je het te gebruiken medium instellen. Staat default op een 650MB cd, maar is naar believen in testellen op dvd5 of dvd9. Kijk trouwens ook even naar het bestandsformaat. Voor bestanden groter dan 2GB heb je udf nodig.[/QUOTE]\r\n\r\nIn MagicISO Maker kon ik voorheen bestanden verwerken van ongeveer 3,5 Gb,zonder enig probleem en ook nog naar ISO.\r\nMagic zelf meldt dat het bestanden aan kan tot 10 Gb.Het doet het alleen niet.\r\n\r\nIk ben zelf niet zo thuis in iso/udf e.d. Men vertelde mij enkel dat ik een Iso-bestand moest maken en dat werkte tot nog toe.\r\n\r\nHet opnieuw installeren van XP met alle software nam 3 middagen in beslag.\r\nMijn Ghost-image is nu 7 Gb groot.Ik wilde er graag een bootable schijf van maken.\r\nScheelt een hoop werk daarna;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als je nou eens een multisessie dvd maakt. Dan zet je het bootable ghost gedeelte in de eerste sessie, en de ghost backup(s) erachter in een tweede sessie. Ghost kan zelf ook splitten op bijvoorbeeld 2GB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Die image is voor een laptop zonder floppy bedoelt.\r\nIk moet dus booten met Ghost-CD.Deze CD kan de CD-DVDdrive niet verlaten,vandaar dat ik me bedacht had om die image er samen met de ghost-iso op te zetten.\r\nIk heb dus een Ghost-iso en wilde daar die 7Gb-image bijzetten om te voorkomen dat ik die schijf uit de drive moet halen.\r\nKan ik met zo\'n multisessie dan toch restoren zonder dat het Ghost-programma iets gaat missen?\r\nIk kon overigens ook niet direkt iets vinden om die 7Gb-image te splitten onder Ghost.\r\nWerkt dat dan ook nog? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als je de ghost iso op de dvd brandt, zonder deze af te sluiten, kun je de 7GB er in een tweede sessie achter zetten. Ik gebruik ghost al tijden niet meer (na 8), dus dat moet een ander je maar vertellen. Maar het is vrij normaal dat image backup programma\'s kunnen splitten. Dit moet dan wel bij het aanmaken, het kan niet achteraf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Dank je wel.\r\nIk ga het eens proberen.\r\n\r\nHet is altijd even zoeken wanneer je iets nieuws (voor mij) in een nieuw programma doet.\r\nIk hoop dat het lukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Valt mij net in dat het toch niet lukt\r\n\r\nDat 7Gb-bestand wordt n.l. niet geaccepteerd in Magic,ondanks dat ie 10 Gb aan kan:confused:\r\n\r\nHoe los ik dat nu op? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 misschien kan je dan tot 5 GB, b is bit by the way, B is byte, bgrijp wel wat er bedoeld wordt,\r\nwordt in het programma alle data eerst opgeslagen en daarna geschreven, dan kan je met 5GB wel aan het limiet van 10GB zitten, weet ik niet 100% zeker, zeg ik erbij, misschien dat dit een ander op een idee brengt?\r\nik ken namelijk het programma niet wat je gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Hoef je dus ook niet met magiciso te doen, of heb je geen ander brandprogramma? In Nero brand je dus eerst het ghost gedeelte, daarna tweede sessie met de 7GB backup. En als dat 1 bestand is, moet nero in udf branden. Meldt ie overigens ook vanzelf al. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 (Y)Het is intussen duidelijk en opgelost.\r\n \r\nUltra Iso werkt nog wat geavanceerder dan Magic Iso Maker.\r\nUltra Iso kan inderdaad grote bestanden aan d.m.v.[U]UDF[/U]-DVD Formaat\r\nIk heb mij echter laten vertellen dat Ghost 10 waarschijnlijk niet meer zal werken om dat er ergens bitjes worden gewijzigd.......geen optie dus.\r\nDe oplossing was al verteld.Ik heb het ook zo uitgevoerd n.l.:\r\nDe ghost-image tijdens het maken laten opsplitsen naar bestanden van ieder b.v. 4GB (staat bijna aan het eind van de wizard onder de knop \"advanced\".Was even zoeken)\r\nDe iso van de bootable ghost-cd [I](van te voren gemaakt ook onder Ultra Iso met \"maak een CD/DVD image)[/I]onder Ultra Iso openen en alle bestanden die door Ghost,ivm de image,zijn aan gemaakt bij die iso plaatsen.\r\n\r\n[Let even op dat evt. vervolg delen door het splitsen van die Ghost-image er NIET bij gezet worden!\r\nEr mag dus maar [B]1[/B] \"C_Drive001.v2i\" in staan.De delen \"C_Drive001_[B]s01[/B].v2i\" en evt \"C_Drive001_s0[B]2[/B].v2i\" zijn de vervolg delen (spanned) en dienen per stuk pas in de volgende iso\'s verwerkt te worden.]\r\n\r\nSla dat verhaal op als een nieuwe iso.b.v. \"Backup 1.iso\"\r\nHaal daarna het bestand \"C_Drive001.v2i\" eruit en vervang het door het 2de deel \"C_Drive001_[B]s01[/B].v2i\" en sla het weer op als b.v. \"Backup 2.iso\"\r\nAls er meerdere delen zijn vervolg dan bovenste stappen met b.v. \"C_Drive001_[B]s02[/B].v2i\"enz. enz.\r\n\r\nHet bestand [B][U]###. sv2i[/U][/B](waar ### staat voor een naam die je zelf mag verzinnen tijdens de Ghost-wizard) blijft dus ten alle tijden staan!\r\n\r\nOp deze manier had ik in mijn geval 2 bootable DVD\'s met een recovery erop.\r\nSimpel weg opstarten met DVD 1 en nadat Ghost klaar is met de 1ste installatie van z\'n eigen programma, even verwijzen naar de cd/DVD-speler locatie en hij ziet dan het 1ste deel van die Ghost-image die je dan moet selecteren.\r\nAls ie vraagt naar het 2de deel hoef je enkel maar de DVD uit te wisselen zonder bang te hoeven zijn dat Ghost zijn eigen bestanden niet meer terug vindt.\r\nKLAAR!!\r\n\r\nHet ligt voor je neus eigenlijk.Het was uiteindelijk toch heel simpel.\r\n\r\nBedankt voor ieder die mee gedacht heeft.\r\nIk hoop dat het verhaal voor evt. toekomstigen duidelijk is.\r\n\r\nNogmaals bedankt.:D(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Oeps!!!!\r\n\r\nEen stukje tekst vergeten!\r\n\r\nAls je onder \"Ultra Iso\" klaar bent met het opslaan van die \"Backup 1.iso en Backup 2.iso\"enz. dan brandt je die iso\'s met \"F7\" of onder menu \"Gereedschap\" en dan \"Brand CD/DVD image...\"\r\nIn het brand-venster open je de betreffende image-bestand(iso) en klikt op branden.\r\nKlaar is KEES! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen