Ga naar inhoud

moederbord wisselen zonder opnieuw installeren?

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een goedkoop moederbord asrock 775dual-vsta. Stel ik wil overgaan op een van de nieuwe Wolfdale processors van Intel (e8200 etc). Dan heb ik een nieuw moederbord nodig. Nu zijn er wederom goedkope bordjes van Asrock (50 Euro) beschikbaar. Ik vind het allemaal best maar heb ik geen zin om mijn hele systeem weer opnieuw te installeren en in te richten (kost me dagen eerder dan uren). Hoe groot is de kans dat als ik de huidige harde schijf met windows XP erop aan dit nieuwe systeem hang zo op kan starten (evt met kleine aanpassingen, drivers, achteraf) (los van de meldingen over wijzigingen hardware van XP en licentie). Of kun je hier niets van zeggen en is het gewoon uitproberen geblazen?
Link naar reactie
Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Je huidige installatie van WinXP is toegespitst op je huidige hardware. Als je daar grote veranderingen in gaat aanbrengen (en veel groter als je moederbord kan eigenlijk niet), dan heb je goed kans dat Windows gaat mopperen.\nThen again, er is maar één manier om daar echt achter te komen...
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;387275]Dat gaat waarschijnlijk niet werken. Je huidige installatie van WinXP is toegespitst op je huidige hardware. Als je daar grote veranderingen in gaat aanbrengen (en veel groter als je moederbord kan eigenlijk niet), dan heb je goed kans dat Windows gaat mopperen.\r\nThen again, er is maar één manier om daar echt achter te komen...[/QUOTE]\r\n\r\ncheck mijn topic, ik had dezelfde vraag, [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=47885[/url]\r\n\r\nsucces en groet wouter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...