Ga naar inhoud

probleem oplossing met dual boot

Aanbevolen berichten

Hallo, gisteren was mijn xp pro gecrasht (na het instaleren van sp3!!) die zat of schijf C ik had Vista home premium op Schijf D en na het op nieuw installeren van xp kon ik vista niet meer benaderen. Ik heb ook Easy BCD gebrukt en het lukte niet. Vandaag heb ik microsoft gebeld en die zeggen tegen me dat ik moet vista op een heel aparte schijf zetten, dat dit veel veiliger is. Voor mij geen probleem ik heb 3 harde disks in mijn pc. Maar mijn vraag is, zonder via de bios de instellingen van de boot om bv schijf 2 als eerst te gebruiken, is er een manier waar ik als nog de optie kan krijgen voor de 2 systemen bij het gewone opstarten??? Ik ben echt niet van plan elke keer als er wat is met Xp alles weer opnieuw te installeren. Zo ik zoek een oplossing voor dat ik weer Vista opnieuw gaat installeren. Vast bedankt voor jullie hulp, en een fijne avond toe. \r\n\r\nIntelRcore TM2 duo CPU 266 GHz \r\nNVDIA GForce8400GS 2047MB\r\nAsus P5LD2-X/133 moederbord\r\n(zelf gebouwd)
Link naar reactie
[QUOTE]Vandaag heb ik microsoft gebeld en die zeggen tegen me dat ik moet vista op een heel aparte schijf zetten, dat dit veel veiliger is.[/QUOTE]\r\nWan een onzin,ik draai er al een hele tijd mee zonder problemen,dualboot is prima te doen.\r\n\r\nProbeer het anders eens met VistaBootPro,de grafische uitvoering van Easy BCD.\r\n\r\n[url]http://www.vistabootpro.org/[/url]\r\n\r\n\r\nHier uitleg over beide programma\'s.\r\n\r\n[url]http://www.pieter-arntz.info/bcdedit.html[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=misty53;387172]\r\nIntelRcore TM2 duo CPU 266 GHz \r\n(zelf gebouwd) \r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDat is een snelle CPU, ook zelf gebouwd?:o;)\r\n\r\nOverigens kun je zonder de andere schij(f)(ven) een installatie plegen op een schijf en via het biosbootmenu, als de andere schijven weer terug zijn geplaatst, de schijf kiezen waarvan je op wilt starten, heb je niets te maken met de diverse MBR\'s en opstartbestanden, zo werk ik er ook mee.\r\nF11 bij een Phoenix bios.\r\nF8 bij een Award of AMI bios.\r\nOverigens staat het gewoon in beeld bij het booten, voor andere merken biossen handig te weten.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;387287]Dat is een snelle CPU, ook zelf gebouwd?:o;)\r\n\r\nOverigens kun je zonder de andere schij(f)(ven) een installatie plegen op een schijf en via het biosbootmenu, als de andere schijven weer terug zijn geplaatst, de schijf kiezen waarvan je op wilt starten, heb je niets te maken met de diverse MBR\'s en opstartbestanden, zo werk ik er ook mee.\r\nF11 bij een Phoenix bios.\r\nF8 bij een Award of AMI bios.\r\nOverigens staat het gewoon in beeld bij het booten, voor andere merken biossen handig te weten.[/QUOTE]\r\n\r\ndat is juist mijn idee ook, heb ik nu vanochtend gedaan, ben ik van alle problemen af. Ik gebruik trouwens xp nog altijd als mijn werk os, maar vista als ik wat met films doe. Ben ik nog steeds niet tevreden over Vista. Vast bedankt voor je reactie, groetjes.;)
Link naar reactie
[QUOTE]Misschien heb jij dat nog niet meegemaakt. [/QUOTE]\nIk heb erg veel [U]niet[/U] meegemaakt,maar wel het probleem waar jij mee zit ;)\n \nIk heb het toen opgelost met VistaBootPro.\n \nJe mist het bestand \"bootmgr \" en de map \"Boot \" ,beide staan op de Vista DVD.\n \nKopieer deze bestanden naar C:\\ en kijk of dat iets oplost.\n \nDeze methode heb ik nog niet getest,maar misschien werkt het.\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...