Anoniem2 Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Ik heb paar dagen geleden nieuwe onderdelen gekocht maar nu krijg ik het niet voor elkaar om de gehele hardeschijf van 1TB te zien te krijgen met windows xp. Ik blijf haken bij de 130GB.\r\nNu ben ik al paar dagen bezig hier mee, heb verschillende keren op internet lopen zoeken, maar zelfs met de diskette die ik kan aanmaken via de cd die megelevert is met het moederbord krijg ik het niet voor elkaar. Heb de Asus P5K gekocht.\r\n\r\nIs er iemand die misschien duidelijk stap voor stap zou kunnen uitleggen hoe ik dit probleem moet oplossen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Je zult waarschijnlijk een BIOS update nodig hebben.\nDaarvoor zul je op de site van de fabrikant van je moederbord jouw moederbord moeten opzoeken en kijken wat de laatste BIOS versie is.\nLet wel goed op dat je zeker weet dat je de juiste BIOS versie neemt, een foute versie kan tot gevolg hebben dat je hele pc niet meer werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Je hebt een XP sp2/3 versie nodig, die ziet grotere schijven dan 128/139 gb.\r\nHeeft niets met de bios te maken, zeker niet met zo\'n nieuw moederbord.\r\n\r\n[url]http://www.48bitlba.com/enablebiglbatool.htm[/url]\r\nOf dit tooltje gebruiken en in schijfbeheer de rest van de schijf indelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Heb sp1 en 3 geinstalleert en het probleem is opgelost. (incl het probleem dat ik geen internet verbinding kreeg op die comp).\r\n\r\nBedankt voor de snelle reactie! :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Installatie van SP1 is overbodig als je ook SP3 doet. Maar mooi dat het probleem is opgelost. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen