Ga naar inhoud

tweede beeldscherm aansluiten

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb sinds gisteren een nieuw beeldscherm erbij. Maar mijn videokaart (Ati Radeon Sapphire x1600 pro) Heeft maar 1 vga aansluiting en een hdmi. Nu kan ik op me onboard videokaart er nog 1tje bij doen, maar deze wil niet windows niet herkennen. Waarschijnlijk omdat deze uitstaat in mijn bios van mijn moederboard (asus m2npv-mv). Deze instelling in het bios kon ik ook niet vinden. Kan dit uberhaupt wel? 1 beeldscherm op een videokaart en de andere op het moederboard? Zoja hoe?\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Dat kan wel zijn, maar een VGA omzetten naar DVI gaat niet met een eenvoudig verloopje. VGA levert namelijk een analoog signaal, en als je een monitor hebt met alleen een DVI of HDMI aansluiting, dan heb je een probleem. Die zijn namelijk digitaal, dus dat gaat niet werken.\n\nDVI naar VGA kan trouwens wel, de meeste videokaarten hebben daar verloopstukjes voor. Moet je alleen wel het type DVI hebben dat ook nog een VGA signaal levert. DVI-I is dat geloof ik.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;388569]heeft een grafische kaart een hdmi aansluiting ????;)[/QUOTE]\r\n\r\nEhhh ja? De grafische kaart is het enige component van een computer dat ik kan bedenken welk een hdmi-aansluiting zou kunnen hebben. Het zal heus niet de harde schijf zijn die een hdmi-aansluiting heeft.\r\n\r\nBij laptops beginnen hdmi-aansluitingen meer en meer standaard te worden, dus waarom zou dat niet ook het geval zijn bij desktops?
Link naar reactie
[quote=FooBar;388607]Ehhh ja? De grafische kaart is het enige component van een computer dat ik kan bedenken welk een hdmi-aansluiting zou kunnen hebben. Het zal heus niet de harde schijf zijn die een hdmi-aansluiting heeft.\n\nBij laptops beginnen hdmi-aansluitingen meer en meer standaard te worden, dus waarom zou dat niet ook het geval zijn bij desktops?[/quote]\nsommige moederborden met geïntegreerde graka ook, soms zelfs HDMI met video en geluid, super voor een mediacentertje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...