Ga naar inhoud

Computer start niet meer op

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk denk dat dit onderwerp al zo vaak is gepost, maar ik wil even uitleggen waarom etc.\r\n\r\nIk heb geprobeert in mn oudere pc het moederbord te verwisselen met de andere. Alles goed aangesloten, maar toen ik de computer opstartte kreeg ik geen beeld. Het was bijna dezelfde als mijn moederbord die erin zat. Ik denk dat het aan het SDRAM geheugen ligt. Dus ik verwissel het moederbord weer met de oude, waarop het SDRAM geheugen het wel deed! En toen kreeg ik hetzelfde probleem als met mijn nieuwere moederbord.\r\n\r\nHet SDRAM deed het er wel op. Processors doet het, ik hoor de ventilators. CDROM doet het ook. De 2 harde schijven die erin zitten, doen het vervolgens ook niet, eerst deden die het ook wel want ik heb daar voor de rest nergens aangezeten.\r\n\r\nLang verhaal... Blabla.. Mijn vraag is: Is het moederbord kapot? Is er ook een mogelijkheid om dit te fixen? Of moet ik een nieuw moederbord kopen?
Link naar reactie
hoe staat de bios ingesteld op het tweede moederbord?\r\nkrijg je totaal geen beeld of kan je wel in de bios?\r\naltijd na het in elkaar zetten van een pc moet de specificatie\'s van de hardware hebben en in de bios instellingen zo instellen, zodat de hardware goed werkt.\r\nram geheugen zijn instellingen voor in de bios.\r\nvideokaart instellingen ook.\r\nmaar vertel eens wat meer over de hardware die je op het andere moederbord plaatste?\r\nen vertel eens over specificatie\'s van de moederborden merk, type en wat voor processor deze aan kan.\r\nen wat heb je gedaan met de processor?\r\nzat er op het nieuwe moederbord een andere processor?\r\nof heb je de processor van het oude op de nieuwe gezet?\r\nblijft de pc wel aan of gaat deze direct weer uit?
Link naar reactie
Nou, ik heb eigenlijk niks aan de hardware gedaan. Dat was allemaal hetzelfde op allebij dezelfde moederborden. En nee, ik heb GEEN beeld en ik zie de bios niet eens. Ik bedoel dat het beeldscherm stand-by staat netzoals als de computer uitstaat maar die toch aan staat. De pc gaat bij het opstarten niet uit, alles draait (ventilators) behalve de harde schijf(en) en ik zie geen beeld. Ik heb ook al geprobeerd er een andere videokaart erin te doen, geen succes.\r\nHet moederbord dat erin zat, was een Aopen AX6BC. Op die andere staat geen merk. Is wel bijna hetzelfde. Dus ik dacht, hij is bijna hetzelfde, dus ik ga proberen.\r\n\r\nVolgens mij waren dat al je vragen
Link naar reactie
Trek eerst een de flat-cable van de disken af en probeer zo op te starten. Als deze verkeerd om zitten lukt het starten ook niet.\r\nHeb je een externe videokaart? Dan is het mogelijk dat in de bios de standaard vga poort uit staat en krijg je waarschijnlijk geen beeld. Deze moet je even resetten (dit moet je even opzoeken in de beschijving van het moederbord)
Link naar reactie
en het geheugen?\r\nwat kan de het moederbord aan qua geheugen ?\r\n\r\nspecificaties over de Front Side Bus Eigenschappen van je moederbord, dus werkelijke kloksnelheid en effectieve kloksnelheid, de busbreedte en de Bandbreedte t.o.v. je Geheugenbus-Eigenschappen van je moederbord, de geheugensloten op je moederbord.\r\n \r\ndeze moeten dan passen bij de geheugensnelheid bijvoorbeeld PC3200 200 Mhz.\r\n\r\nals in de Front Side Bus Eigenschappen van je moederbord een werkelijke kloksnelheid van bijvoorbeeld 200Mhz heeft,en je plaatst er bijvoorbeeld geheugen in van 166Mhz, dan is er kans dat de computer niet opstart.\r\nde effectieve kloksnelheid van het moederbord is het aantal geheugenbussen op het moederbord, bijvoorbeeld 4 maal de werkelijke kloksnelheid.\r\nhet beste draait een computer die op kloksnelheid van het moederbord en processor afgepast geheugen te gebruiken.\r\n\r\nbijvoorbeeld:\r\nbus type intelburst\r\nFront Side Bus Eigenschappen moederbord:\r\nwerkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)\r\nEffectieve kloksnelheid 800 Mhz (dit wanneer er 4 geheugenbussen zitten, de sloten waar de geheugenreepjes in geplaats worden op het moederbord)\r\n\r\n\r\ndit zijn dan de eigenschappen voor 1 van de 4 geheugenbussen.\r\ngeheugenbus eigenschappen moederbord:\r\nbus type dual DDR SDRAM\r\nwerkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)\r\nEffectieve kloksnelheid 400 Mhz \r\nbeide zijde van het geheugenreepje kunnen samen 400 Mhz aan.\r\n200 Mhz per zijde, die tegelijk data kunnen verwerken.\r\n\r\nals er in elke geheugenbus bijvoorbeeld DDR PC3200 (200 Mhz) geplaatst zou zijn,\r\ndan klopt dat exact met alle andere dataverwerkingssnelheden.\r\nde kloksnelheid van de processor moet dan ook passen bij het moederbord, maar dat staat weer los van de kloksnelheid van je moederbord en geheugen.
Link naar reactie
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt..\r\n\r\nIk had dus een oude computer met een groen moederbord erin. Hij deed het perfect. Ik heb via iemand van school allemaal onderdelen onderdelen gekocht, inclusief een moederbord. Die zag er precies hetzelfde uit dus ik dacht, laat ik die erin plaatsen. Heb ik gedaan. Toen wou de computer niet meer opstarten, ik zag geen beeld op het beeldscherm. Ik dacht, het moet vast aan het ram geheugen liggen. Ik heb geen enkel onderdeeltje vervangen, alleen het moederbord. Toen deed ik de groene moederbord er weer in. Toen startte die ook niet op. Hetzelfde, zag geen beeld meer.\r\n\r\nHeb al geprobeerd de bios te resetten door de batterij eruit te halen. Werkt niet.\r\n\r\nIk probeer nog verder, want het zou zonde zijn om het weg te gooien.
Link naar reactie
Ik kom nu al weer in de bios.. maar volgende probleem.. Ik kan niet meer vanaf de harde schijf opstarten.. Die doet helemaal niks. En die zou het moeten doen, want ik heb hem in een andere computer gehad. Er zit maar een harde schijf in. Jullie zouden zeggen: zet het jumpertje op Cable Select of Master. Heb geprobeert maar doet niks. En als ik de IDE kabel eruit haal, dan gaat de harde schijf aan! Maar dan kan ik nog steeds niks! Help!?\r\n\r\nGroet Erik
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...