Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Ik heb mijn PC recent laten aanpassen, nieuw moederbord (Asus M2N-SLI) andere processor (AMD Athlon 64x2 Dual Core, dit is dus 2 x 3.2 GHz als ik het goed begrepen heb), nieuwe videokaart Asus EN8600GT Silent, Samsung HDD 750 GB en 4 x 1 GB aan geheugen. Hiervoor was het een Intel Pentium 4 2,4 GHz met 512 MB geheugen. Ik heb wel de indruk dat de PC iets sneller is geworden maar kan nou niet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. Iemand tips hoe ik kan controleren of alles wel functioneert zoals het zou moeten en of ik qua snelheden wel goed zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 [url]http://www.pcworld.com/downloads/collection/collid,1304-order,1/files.html[/url]\r\nHier staan wat testjes waarmee je iets meer info krijgt.\r\n\r\nAls alle drivers zijn geïnstalleerd en alle instellingen in de bios op maximaal, kun je er verder weinig aan doen.\r\n\r\nMerk hier ook niet veel verschil tussen een AMD athlon 1000, een 1800+ en een Intel C2D8400, alleen als je grafische programma\'s en games gaat draaien merk je het wel bijzonder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Welke versie van Windows heb je erop draaien?\r\nWant je geeft aan 4 GB aan geheugen te hebben. Dit is voor een 32 bits versie van Windows niet aan te raden en ik denk zelf dat het een negatief effect op de prestaties heeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 4GB heeft totaal geen invloed op prestatie of betrouwbaarheid, bij 32bit. Het wordt alleen niet allemaal gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Klopt. Ik heb korte tijd met een 32-bitter met 4 GB geheugen gewerkt en dan zie je dus maar 3 GB. Al moet ik zeggen dat met Vista SP1 wel de volle 4 GB wordt weergegeven, maar ik weet niet of het ook daadwerkelijk gebruikt wordt.\n\nWat Windows betreft is meer geheugen meestal wel fijn, maar er is een grens waarboven meer geheugen niet veel meer uithaalt. Ik ben begonnen met 256 MB op XP, en ben over de jaren heen gestegen naar 512 en 1024 MB. De eerste stap van 256 naar 512 was duidelijk merkbaar, Windows reageerde gewoon vlotter, maar de tweede stap was nauwelijks merkbaar. Met games uiteraard weer wel.\n\nIk draai nu zelf op Vista HP 64 bit met 4 GB geheugen, en dat loopt als een trein. Ik heb alleen wel het vermoeden dat het wat Windows betreft met 2 GB net zo snel was geweest.\nJe merkt het overigens wel als je de PC zwaar gaat belasten, Photoshop en zo vreten geheugen, en ook moderne games weten er wel raad mee. Daar moet je dan wel weer een flinke vooruitgang merken, al moet ik zeggen dat je met die videokaart nog niet bepaald een hoogvlieger hebt. Een 8600GT is mid-range at best, en dan maakt die 4 GB ook niet veel uit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen