Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Hallo,\r\n\r\nSinds enige dagen heb ik een vreemd verschijnsel op mijn systeem:\r\nWanneer ik na enige tijd internetten mijn browser opnieuw start, of wanneer ik een hyperlink gebruik, krijg ik een pop-up met de mededeling dat Toolband.dll een probleem vormt.\r\nVervolgens kun je laten zoeken naar een probleem, hij meldt dan dat dit een Windows probleem is waarvoor een oplossing bestaat; deze oplossing laat hij echter niet zien.\r\nHet eindresultaat is dat je niet anders kunt dan je browser sluiten.\r\nWanneer je dan opnieuw je browser opent, dan sluit die weer gelijk.\r\nDit probleem doet zich zowel bij Firefox als bij IE voor.\r\n\r\nZoeken op het net wees uit dat toolband in sommige gevallen als een vorm van spyware wordt gezien.\r\nZoeken op mijn systeem naar toolband.dll leverde helaas niets op.\r\n\r\nKortom:\r\nWIE weet wat hier aan de hand is en hoe ik dit in de kiem ga smoren??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 [url]http://www.spywareremove.com/removeToolBanddll.html[/url]\r\nLeesvoer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Hoi Lange Pier,\nVolgens deze link kom ik op een uiterst riskante website terecht, waar ik liever niet rond ga dolen.\nHeb jij wat meer informatie voor mij? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 toolband.dll wordt ook door Canon software geïnstalleerd. Is dus niet per definitie een malware bestand.\n \nWat is de exacte foutmelding, en je kunt eventueel een [URL=\"http://www.wurksjops.nl/wurksjops/hijackthis/\"][B]HijackThis[/B][/URL] log maken en posten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Hoi,\nIk geloof dat ik er uit ben.\nBleek een AOL toolbar-achtig ding te zijn, dat via een knop Geavanceerd in en uit te schakelen was. Alle progs op UIT gezet en voilà.\n\nDank voor het meedenken iig.\nCiao. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen