Ga naar inhoud
  • 0

PC vertoont raar gedrag.

Anoniem2

Vraag

Hallo,\r\n\r\nAl enige tijd storen wij ons flink aan het gedrag van een van onze pc\'s. Hij is zeer traag met het opstarten van gebruikers accounts, vaak komen de pictogrammen op het bureaublad niet tevoorschijn,ook de taakbalk blijft achter, de programma\'s rechts onder in de taakbalk worden soms weer wel, en soms niet geladen. Ook Internet Explorer is zeer langzaam, de verbinding is snel, downloaden werkt goed, ook op andere pc\'s geen problemen. Echter IE start langzaam op, en chrashed vaak zonder enige aanleiding, soms al als je Goolgle opzoekt. Zelfde probleem met Explorer.exe. Ook deze crashed om de haverklap, zeker wanneer er meerdere vensters open staan. Scans met Ad-Aware, AVG, TrendMicro, Hitman Pro, en Spyware Search & Destroy bieden geen uitkomst. Gisteren was de maat vol toen MSN Explorer niet meer kon worden gestart, ook niet na verwijderen en opnieuw installeren. Live messenger werkt wel gewoon.\r\n\r\nSinds een tijdje gaat het spelen van games ook steeds lastiger, omdat we na een tijdje spelen (C&C Generals Zero Hour) een error krijgen waardoor het hele spel zichzelf afsluit. De pc zelf is snel genoeg, de meeste games speelt ie altijd heel vlot. We draaien op Windows XP Home Ediotion, 3.00 Ghz, 512 mb ram geheugen. Bijgevoegd een HJT logje.\r\n\r\nIk hoop dat iemand ons kan helpen, want wij komen er niet meer uit in ieder geval.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nRiky
Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[COLOR=black]Start Hijackthis op en kies voor \'Do a system scan only\'[/COLOR]\n[COLOR=black]Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:[/COLOR]\n \n[[COLOR=black]O16 - DPF: {E596DF5F-4239-4D40-8367-EBADF0165917} - [URL]http://nl.advancedcleaner.com/.cleaner/cab/installadcleaner_nl.cab[/URL][/COLOR]\n \nSluit alle vensters behalve Hijackthis\nKlik op \'Fix checked\' om de items te verwijderen \n \nDownload CCleaner [URL]http://www.wurksjops.nl/ccleaner/[/URL] en verwijdere de gevonden items\n \n[COLOR=#000000]Download Malwarebytes\' Anti-Malware [COLOR=black][B][URL]http://malwarebytes.gt500.org/mbam-setup.exe[/URL][/B][/COLOR][/COLOR]\n \n[COLOR=red][COLOR=#000000]Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.[/COLOR][/COLOR]\n[COLOR=red][COLOR=#000000]Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes\' Anti-Malware en Start Malwarebytes\' Anti-Malware, Klik daarna op \"Voltooien\". [/COLOR]\n[COLOR=#000000]Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden. [/COLOR]\n[COLOR=#000000]Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : \"Snelle Scan\", daarna klik op Scan.[/COLOR]\n[COLOR=#000000]Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. [/COLOR]\n[COLOR=#000000]Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna \"Bekijk Resultaten\" om de resultaten te zien. [/COLOR]\n[COLOR=#000000]Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde. [/COLOR][/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
Bedankt voor je reactie Argus, de pc is nu aan het scannen met MalwareBytes Anti Malware. Het valt me wel op dat die post van je er enorm vreemd uitziet op de betreffende pc, er stonden een hoop rode opmaak codes bij waardoor ik moeite had om het te lezen. Op de vista laptop heb ik daar geen last van...
Link naar reactie
  • 0
Start>>Uitvoeren Kopïeer hier in onderstaand item en klik OK \n[B][COLOR=black]sc stop \"[/COLOR][COLOR=#000000][FONT=Courier New]CA_LIC_CLNT\"[/FONT][/COLOR][/B]\n[COLOR=black]Doe dit ook met de volgende items [/COLOR]\n[COLOR=#000000][B]sc delete \"[/B][B][FONT=Courier New]CA_LIC_CLNT\"[/FONT][/B][/COLOR]\n[COLOR=#000000][B]sc stop \"[/B][B][FONT=Courier New]CA_LIC_SRVR\"[/FONT][/B][/COLOR]\n[COLOR=#000000][B]sc delete \"[/B][B][FONT=Courier New]CA_LIC_SRVR\"[/FONT][/B][/COLOR]\n[COLOR=#000000][B]sc stop \"[/B][B][FONT=Courier New]LogWatch\"[/FONT][/B][/COLOR]\n[COLOR=#000000][B]sc delete \"[/B][B][FONT=Courier New]LogWatch\"[/FONT][/B][/COLOR]\n[B][FONT=Courier New][/FONT][/B] \n[COLOR=black]PC opnieuw opstarten[/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
Dit is ook de enige site in de Wereld waar ik last heb wanneer ik Office 2007 gebruik :(\nvan dit soort ongein\n[COLOR=black][B]Voorbeeld[/B][/COLOR]\n[COLOR=black][FONT=\'Arial\',\'sans-serif\']Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: notepad.exe[/COLOR][/font]\n[FONT=\'Arial\',\'sans-serif\'][COLOR=black]Klik op OK.[/COLOR][/font]\n[FONT=\'Arial\',\'sans-serif\'][COLOR=black]Ga in Kladblok naar Opmaak, en haal het vinkje weg voor \"Automatische terugloop\".[/COLOR][/font]\n[FONT=\'Arial\',\'sans-serif\'][COLOR=black]Sluit Kladblok terug af.[/font][/COLOR]
Link naar reactie
  • 0
Alles gedaan, opnieuw opgestart. Dit is het logje van dat scanprogramma:\r\n\r\nMalwarebytes\' Anti-Malware 1.14\r\nDatabase versie: 800\r\n\r\n13:13:51 30-5-2008\r\nmbam-log-5-30-2008 (13-13-51).txt\r\n\r\nScan type: Snelle Scan\r\nObjecten gescand: 50645\r\nVerstreken tijd: 8 minute(s), 6 second(s)\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd: 0\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd: 0\r\nRegistersleutels geïnfecteerd: 2\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd: 1\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd: 0\r\nMappen geïnfecteerd: 5\r\nBestanden geïnfecteerd: 5\r\n\r\nGeheugenprocessen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nGeheugenmodulen geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nRegistersleutels geïnfecteerd:\r\nHKEY_CLASSES_ROOT\\CLSID\\{9afb8248-617f-460d-9366-d71cdeda3179} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Multimedia\\WMPlayer\\Schemes\\f3pss (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.\r\n\r\nRegisterwaarden geïnfecteerd:\r\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Installer\\Folders\\C:\\Documents and Settings\\All Users\\Menu Start\\Programma\'s\\AdwareAlert\\ (Rogue.AdwareAlert) -> Quarantined and deleted successfully.\r\n\r\nRegisterdata bestanden geïnfecteerd:\r\n(Geen kwaadaardige items gevonden)\r\n\r\nMappen geïnfecteerd:\r\nC:\\Program Files\\SpywareIsolator (Rogue.Spywareisolator) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\DriveCleaner 2006 Free (Rogue.DriveCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\DriveCleaner 2006 Free\\Logs (Rogue.DriveCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\RegistrySmart (Rogue.RegistrySmart) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\RegistrySmart\\Log (Rogue.RegistrySmart) -> Quarantined and deleted successfully.\r\n\r\nBestanden geïnfecteerd:\r\nC:\\WINDOWS\\Installer\\{A7DD0F73-6F32-4871-942C-D024A5D3ACE8}\\Icon.exe (Rogue.AdwareAlert) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\DriveCleaner 2006 Free\\Logs\\update.log (Rogue.DriveCleaner) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\RegistrySmart\\Errors.stg (Rogue.RegistrySmart) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\Documents and Settings\\Kees Gommers\\Application Data\\RegistrySmart\\Results.stg (Rogue.RegistrySmart) -> Quarantined and deleted successfully.\r\nC:\\winxplogon.sys (Fake.Dropped.Malware) -> Quarantined and deleted successfully.
Link naar reactie
  • 0
Download combofix.exe van deze site: [URL=\"http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden\"][COLOR=#0000ff]http://www.bleepingcomputer.com/comb...uikt-te-worden[/COLOR][/URL]\nVolg de instructies die daar gegeven worden. Is er iets niet duidelijk, dan vraag je het.\nAls het tooltje klaar is, opent er een logfile (combofix.txt).\nPost de inhoud van dit bestandje\nDe Recovery Console Niet installeren!
Link naar reactie
  • 0
Een aantal dingen lopen nog steeds niet goed:\r\n\r\nOm te beginnen Combofix. Wanneer ik het programma uitvoer krijg ik deze melding: \r\n\r\n\"You cannot rename ComboFix as ComboFix[1]\r\nPlease use another name, preferbaly made up of alphanummeric characters\"\r\n\r\nWanneer de pc opstart word op ieder gebruikersaccount de map C:\\\\Program automatisch geopend in een verkenner venster. Dit is de map waarin C&C Zero Hour is geïnstalleerd, verwijderen of opnieuw installeren van het programma helpt niet. Hoe haal ik dit weg?\r\n\r\nMSN Explorer. Sinds we gisteren probeerden aan te melden kregen we deze melding:\r\n\r\n\"MSN Messenger Service is niet op deze computer geïnstalleerd. Deze service is essentieel en moet opnieuw worden geïnstalleerd om MSN Explorer weer te kunnen gebruiken. Wil je MSN Messenger Service nu herstellen?\r\n\r\nAls ik op \"Nu herstellen\" klik crashed het hele programma en moet het geforceerd worden afgesloten.\r\n\r\nOndertussen trouwens ook SP3 even geïnstalleerd, zag dat dat er nog niet opstond;)\r\n\r\nHoop dat je me verder kan helpen Argus.
Link naar reactie
  • 0
[B][COLOR=red]ComboFix verwijderen[/COLOR][/B]\n[COLOR=black]Ga naar Start - Uitvoeren en kopïeer het volgende in:[/COLOR]\n[COLOR=black][B]Combofix /u[/B] klik ok[/COLOR]\n[COLOR=black]Dit zal combofix deïnstalleren.[/COLOR]\n \nJe hebt een programma op je pc waar ik geen voorstander van ben,nl Hitmanpro\nVan MSN weet ik niets\n \n[quote]SP3 even geïnstalleerd [/quote] \ndat heb zelfs nog niet :$\nGoed gelezen? [URL=\"http://support.microsoft.com/kb/950717\"][COLOR=#004770]http://support.microsoft.com/kb/950717[/COLOR][/URL]\n \nMeldt je anders even aan bij [URL]http://www.antispywareoffensief.nl/forum/[/URL]\n \nT\"is voor mij niet te doen om iedere keer correcties uit te moeten voeren
Link naar reactie
  • 0
nog een tip voor de toekomst, \r\n\r\nwindows draait op een aantal services en processen.\r\nerg veel is van belang welke services en processen er allemaal opgestart worden.\r\n\r\nga naar Start/uitvoeren> en typ MSCONFIG en klik op OK.\r\ndan zie je een hulpprogramma voor systeemconfiguratie.\r\n\r\nin tabblad opstarten zie je welke processen windows opstart.\r\ngoogle(zoeken op internet) naar de processen om te kijken waar ze bij horen.\r\ndaar kan je processen aan en uitschakelen die tijdens het opstarten van windows actief worden.\r\n\r\ntoets CTRL-ALT-DELETE om taakbeheer te openen,\r\ndaar zie je in tabblad processen welke processen er actief zijn.\r\n\r\nin tabblad services van msconfig zie je welke services er opgestart worden.\r\nals je daar microsoft services verbergen aanvinkt, zie je welke services er worden opgestart.\r\n\r\nook in Start/Configuratiescherm/Systeembeheer/Services, zie je een hoop services die opgestart worden met windows.\r\nbelangrijk is echter op te passen bij wat je doet.\r\nje kan niet lukraak services en processen uit gaan schakelen.\r\n\r\nzoek eerst op internet, er is veel info te vinden.\r\nop mijn computer is windows XP Pro geinstalleerd,\r\nbij mij zijn er samen met antivirus en firewall 20 processen actief.\r\nsoms 21 \r\nik heb alleen de services en processen opgestart die voor mij nodig zijn.\r\ner is geen onnodig proces of service actief op mijn PC.\r\ndeze windows configuratie stond er in maart 3 jaar op.\r\nis nog sneller dan na installatie.\r\nheb getweakt met register tweaks.\r\nik heb software om mijn register te defragmenteren.\r\nsoftware om mijn systeembestanden te defragmenteren,\r\nen ik gebruik ook msconfig niet eens,\r\nik gebruik geavanceerde tools van microsoft/sysinternals.\r\nmaar daar moet je wel een meer ervaren windows tweaker voor zijn.\r\n\r\nPS [COLOR=\"Red\"][B]niet[/B][/COLOR] de processen/services van je virusscanner/firewall uitschakelen.\r\nom dit te kunnen doen moet je uiteraard als beheerder gemachtigd zijn.\r\nals je alle processen kent die je veilig gebruikt, zul je sneller in de gaten hebben wanneer er iets mis is.\r\nproblemen onstaan vaak doordat alles op de achtergrond gebeurd.\r\ner geen zicht op hebben is het vaak.\r\nje een klein beetje verdiepen in services en processen zal je computer gebruik ontzettend veraangenamen.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt voor je info erix. Ik weet inderdaad van het msconfig tooltje, over het tweaken zelf ben ik aan het leren, vooral uit de computer tijdschriften zoals Computer Idee en Computer!Totaal. \r\n\r\nHeb je misschien nog een inventarisatie van een paar processen die flinke belasting op het systeem leggen maar toch niet nodig zijn om de pc normaal te kunnen laten draaien? Dan kan ik die alvast uitschakelen.\r\n\r\nRiky
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...