Anoniem2 Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Hello guys! \r\n\r\n\r\nEen paar weken geleden is mijn router overleden en heb ik een nieuwe gekocht. Ik had altijd een ftp\'tje draaien, maar helaas werkt dat nu niet meer. \r\n\r\nIk heb als nieuwe router een Sitecom wl-161 aangeschaft. Ik heb in de router de poorten 20-21 open gezet, net zoals poorten 50000-50100 voor de passive range. Maar wanneer ik een scantest doe, om te kijken of de poorten open staan, staan ze in stealth (en dus volgens mij niet open?)\r\n\r\nMijn ftp is gewoon goed geconfigureerd; wanneer ik binnen het netwerk naar [url]ftp://192.168.0.101[/url] ga, dan opent mijn server. In Bulletproof staat bij passive mijn outside ip, de juiste ip. \r\nWanneer ik via [url]www.net2ftp.com[/url] of via vrienden mijn server van buitenaf probeer te benaderen, doet hij het niet. \r\n\r\nIk krijg dan deze melding bij Bulletproof ftp:\r\n\r\n(000006) 29-5-2008 15:22:14 - (not logged in) (213.73.***.**) > connected to ip : 0.0.0.0\r\n(000006) 29-5-2008 15:22:14 - (not logged in) (213.73.***.**) > sending welcome message.\r\n(000006) 29-5-2008 15:22:14 - (not logged in) (213.73.***.**) > 220 BulletProof FTP Server ready ...\r\n(000006) 29-5-2008 15:22:14 - (not logged in) (213.73.***.**) > disconnected.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee hoe dit kan? \r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nGroetjes Sander Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2008 Ligt er een beetje aan hoe je dat ingesteld hebt. BulletProof ken ik wel. Hij kijkt nu naar ip adres 0.0.0.0 en dat bestaat dus niet, vandaar dat ie gelijk weer disconnect.\r\nAls je de passive poorten goed hebt staan in Bulletproof dan moet je eens bij de optie kijken waar je kunt ingeven naar welk ip adres de ftp server moet luisteren.\r\nGeef daar eens 192.168.0.101 in en ook je externe ip adres. De boel saven, server opnieuw starten en opnieuw proberen, goede kans dat ie het dan wel doet.\r\n\r\nDenk er ook aan dat je die poorten op de router niet moet open zetten, maar forwarden naar je 192.168.0.101 ip adres. Open zetten en forwarden is een verschil.\r\nMisschien heb je dat ook gedaan, maar dat kan ik niet afleiden uit je tekst omdat je het over open zetten hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2008 [QUOTE=BlackTiger;386533]\r\nAls je de passive poorten goed hebt staan in Bulletproof dan moet je eens bij de optie kijken waar je kunt ingeven naar welk ip adres de ftp server moet luisteren.\r\nGeef daar eens 192.168.0.101 in en ook je externe ip adres. [/QUOTE]\r\n\r\nBij de optie passive moet je ook je outside ip geven zoals je boven zei. Dat heb ik gedaan maar dan krijg ik dezelfde melding. Ik heb het ook geprobeerd met 192.168.01.101 maar ook dat maakt geen verschil :(\r\n\r\n[QUOTE=BlackTiger;386533]Denk er ook aan dat je die poorten op de router niet moet open zetten, maar forwarden naar je 192.168.0.101 ip adres. Open zetten en forwarden is een verschil. [/QUOTE]\r\nIk heb het inderdaad niet duidelijk vermeld, maar wat ik heb gedaan is inderdaad een port-forward. Voor zowel poort 20-21 als passive poorten 50000-50100. Verder heb ik ook de poorten open gezet. Als ik dan een poortscan (ShieldsUp) dan krijg ik als resultaat dat alle poorten in stealth modus staan. \r\n\r\nIk heb ook overigens ik nu ik de nieuwe router heb als probleem dat ik niet meer met mijn ISP-webspace kan connecten! Heel irritant. Als ik dat via [url]www.net2ftp.com[/url] doe (dus daar alle gegevens van mn ISP-webspace invul) en connect doet ie het wel :(\r\n\r\nIk ben bang dat ik maar een nieuwe router moet gaan halen, want ik voorzie dat er niet zo snel een oplossing voor is! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 [quote]Ik heb het ook geprobeerd met 192.168.01.101 maar ook dat maakt geen verschil [/quote]\r\nLogisch, want een ander ip gebruiken maakt niet uit en als je alleen in de router dat 01.101 gebruikt hebt zit je zelfs naar een compleet andere netwerkrange te forwarden en dat gaat nooit werken als je pc niet ook in die range zit. Echt alleen je externe 213 nogwat ip en je 192.168.x.x ip (het ip van de pc waar die bulletproof op draait dus en da\'s 192.168.0.101 als ik het goed had).\r\n\r\nJe FTP doet het wel. Stealth wil zeggen dat de poort niet dicht zit, maar ook niet compleet open staat. Dus dat kan goed zijn, als tenminste op dat moment je bulletproof ook actief staat.\r\nOPEN zou beter zijn, maar zolang hij niet \"closed\" staat werkt de boel.\r\n\r\nJe kunt ook van buitenaf connecten naar je FTP dus ook dat werkt, kon je niet connecten dan kreeg je niet eens de melding \"220 BulletProof FTP Server ready ...\" en ook geen welcome message enzo.\r\nDus de forwarding in je router werkt gewoon.\r\n\r\nZiet er naar uit dat het passive gedeelte niet lekker werkt.\r\nHeb je toevallig een firewall op je pc draaien waar die Bulletproof op draait? En zoja welke? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Ik heb ook zoiets gehad.\nIk kwam er van buitenaf niet in terwijl de poorten oké waren...\n\nKwam de firewall van de modem en die bleek de boosdoener te zijn...\nKijk misschien daar eens naar!\n\nSuc6 (Y)\nLinkforsoad Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Goedenavond guys!\r\n\r\nHet probleem is opgelost! Het was inderdaad een firewall probleem... De firewall van windows stond aan, en de ftp stond daar geblocked. Vreemd, aangezien ik die nooit aan heb staan (omdat mn router al als firewall fungeert)!! Ik heb het probleem ook nooit daar gezocht er van uitgaande dat die toch wel uitgeschakeld zou staan...\r\n\r\nMaargoed het probleem is opgelost :cool:\r\n\r\nBedankt voor jullie tijd en het meedenken! \r\n\r\nGroetjes, \r\n\r\nSander Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Kon ook bijna niets anders omdat er in principe wel contact gelegd werd met de ftp server gezien de meldingen.\r\n\r\nOke, fijn te horen dat het opgelost is en v.w.b. het meedenken graag gedaan uiteraard. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Bij mij stond na een update ineens de windows firewall ingeschakeld. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen