Ga naar inhoud
  • 0

taskmgr.exe heeft CPU van 99

Anoniem2

Vraag

Hallo, \r\n\r\nGisteravond was ik in de weer met een crack voor een programma. Zodra ik op de crack klikte om het te openen werd na een minuut mijn beeldscherm zwart. De computer draaide nog wel maar het scherm liet niets meer zien. Mijn enige optie was om de computer met de grote knop uit te zetten. Foute boel dus. \r\n\r\nNadat ik de computer opnieuw had opgestart. kon ik horen dat hij hard aan het werken was. Toen ik mijn CPU controleerde bleek taskmgr.exe bovenaan te staan (99). Mijn virusprog. NOD 32 werkte niet meer (ook niet na nieuwe installatie), het internet werkte niet meer, andere antispyware programma\'s als crap cleaner werken ook niet meer. Ad-aware daarentegen wel. Die loopt nu. \r\n\r\nIs dit een bekend probleem? Ik weet dat de taskmanager het venster is dat alle processen op een computer laat zien. Maar zoveel CPU gebruikt hij normaal nooit. Kortom HELP! \r\n\r\nGroeten Dennis
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

• 0
Da\'s niet zo slim hé? \n \nKun je een [URL=\"http://www.wurksjops.nl/wurksjops/hijackthis/\"]HijackThis[/URL] log maken en posten? \n \nScan je PC eens met [B]Prevx CSI[/B].\n \nAls je toegang tot een andere PC hebt waar geen malware op zit kun je een [URL=\"http://www.emsisoft.nl/asquared/usb.htm\"]handige USB stick[/URL] maken om de besmette PC mee te scannen en de gevonden malware verwijderen..
Link naar reactie
  • 0
Dennis, heb je de crack nog?\n \nZo ja, scan het bestand eens op [URL=\"http://www.virustotal.com\"]www.virustotal.com[/URL] en kopieer na het scannen de link in de adresbalk en post die hier. Dan kunnen wij ook zien welke scanners dit stoute crackje wel, en welke scanners dit niet detecteren.\n \nZegt verder weinig over de kwaliteit van de scanners als je maar 1 ding test, maar het geeft wel wat namen aan de malware waarmee je weer verder kunt zoeken.
Link naar reactie
  • 0
Crack heb ik niet meer, maar het was een crack voor xoftspy. Deze verliep over 7 dagen. Gedownload via emule.\r\n\r\nAd-Aware is bijna klaar met scannen. Ik zie nu dat taskmgr.exe naar 03 is terug gebracht. Lijkt me normaal. HJT log maak ik toch maar voor de zekerheid. Even geduld nog. GrD
Link naar reactie
  • 0
Ad Aware heeft het bestand wel kunnen verwijderen. (of Ad Aware dat goed heeft gedaan weet ik niet). Ad Aware gaf vervolgens een foutmelding toen ik de wat lichtere spyware wilde verwijderen. Met wat moeite de computer afgesloten.\r\n\r\nNu is die opnieuw opgestart en opent automatisch het venster waarmee ik gisteren het programma probeerde te kraken. Dit zag ik de vorige keer niet toen ik opnieuw opstartte. Bovenaan in de lijst (in dat venster) staat een bestandje genaamd SOUNDMAN. Ik herrinner me nu dat dat bestandje gisteren ineens in mijn downloadmap verscheen naast de crack waar ik mee aan de slag ging. \r\n\r\nComputer werkt weer als een gek. Taskmgr.exe staat weer bovenaan in de lijst (99). Heel traag. Ik probeer HJT aan de praat te krijgen.\r\n\r\nGrD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...