Ga naar inhoud

Geheugen bijplaatsen 1024 MB of 2048MB

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb pas geleden een nieuw moederbord gekocht, [url]http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=340008&view=detailed#ProductTabs[/url] en elke maand als ik wat geld heb probeer ik de pc verder uit te breiden. Nu is het geheugen aan de beurt.\r\n\r\nNu zijn er verschillende soorten geheugenkaarten te koop. Ik wil dus een geheugen van PC2-8500 2048MB. \r\nMijn eerst vraag is: Wat kan ik dan beter nemen: 2x1024 MB of 1x2048 MB geheugenkaart?\r\n\r\nMijn 2de vraag is: In sommige kaarten zit nogal een verschil in prijsklasse, maakt de prijs ook nog een verschil aan de kwaliteit van de kaarten?\r\n\r\ngr
Link naar reactie
wat voor geheugen heb je erin zitten, als je daar geen pc2-8500 in heb zitten maar lager dan heeft het geen nut!\r\n\r\nKoop ook al je geheugen van het zelfde merk, verschillende merken willen wel eens niet combineren!\r\n\r\nGa je 32 of 64 bits draaien? 32bits dan heeft meer dan 3gb geen nut, 64bits dan kan je gerust 4gb totaal hebben of meer.\r\n\r\nKwaliteit en prijs klassuh.\r\n\r\nIk heb bv zelf twee corsair 800mhz 1024mb erin zitten en 2 apacer 800mhz erbij gezet.\r\n\r\nZe draaien allebei goed en voor het geld had ik liever 4 apacer DDR2-800mhz gehad.\r\n\r\n2 corsair 199 euro 2 apacer 100 euro......\r\n\r\nDane elec en kingston heb ik compatibiliteits problemen mee gehad!\r\n\r\nLet goed op voor value select strips, voor een paar euro meer heb je bankjes met heatspreaders erop.
Link naar reactie
Ik wil de geheugen die ik erin heb zitten vervangen. Wat ik nu heb is kingston 1024MB PC5300 en wil deze vervangen door PC8500 2048MB. Maar kan ik dan beter 1x2048MB halen of 2x1048MB en is een duurdere ook een betere. ik zat te denken aan deze: [url]http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=332669&view=detailed#ProductTabs[/url] of deze [url]http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=347131&view=detailed#ProductTabs[/url]\r\n\r\nik draai overigens 32bit versie. \r\n\r\n[QUOTE=KaleKopHagenees;386337]wat voor geheugen heb je erin zitten, als je daar geen pc2-8500 in heb zitten maar lager dan heeft het geen nut!\r\n\r\nKoop ook al je geheugen van het zelfde merk, verschillende merken willen wel eens niet combineren!\r\n\r\nGa je 32 of 64 bits draaien? 32bits dan heeft meer dan 3gb geen nut, 64bits dan kan je gerust 4gb totaal hebben of meer.\r\n\r\nKwaliteit en prijs klassuh.\r\n\r\nIk heb bv zelf twee corsair 800mhz 1024mb erin zitten en 2 apacer 800mhz erbij gezet.\r\n\r\nZe draaien allebei goed en voor het geld had ik liever 4 apacer DDR2-800mhz gehad.\r\n\r\n2 corsair 199 euro 2 apacer 100 euro......\r\n\r\nDane elec en kingston heb ik compatibiliteits problemen mee gehad!\r\n\r\nLet goed op voor value select strips, voor een paar euro meer heb je bankjes met heatspreaders erop.[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=miknic;386392]En waarom is dit beter dan 1x2048mb?[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom zou je voor duur PC8500 geheugen kiezen als PC6400 net zo goed zal draaien voor minder geld?\r\nIk raad je aan om G.E.I.L. Black Dragon 4.4.4.12 te nemen, zeer snel en niet duur.\r\n2x 1GB is beter dan 1x 2GB, omdat de meeste moederborden \'Dual Channel\' techniek ondersteunen, waardoor 2 bankjes geheugen die bij elkaar horen, sneller werken dan als je er 1 of 3 in zou zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...