Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2008 Delen Geplaatst: 27 mei 2008 Omdat ik zag dat op mijn C-partition te weinig ruimte was wilde ik defrag draaien alleen er was minder dan 15 % ruimte, dus dat kon niet (PC op draai XP). Geen probleem, dacht ik, dan gebruik ik PowerQuest Partition Magic 8.0 om die 15 % te creëren, ik had genoeg ruimte op de andere partitions. Helaas ging het midden in het proces fout, wat resulteerde in een unallocated partition (2494 Mb) die hoorde bij een andere partition. Hoe moet ik met PowerQuest Partition Magic deze unallocated partition weer toevoegen bij de partition waarbij hij hoorde.\r\nDick de Bruyn.\r\n\r\nPS: Ik heb de berichten gevolgd van Ipsos en Willem 1940 (28dec 2007) maar begrijpen ho maar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2008 ga eens naar computerbeheer.\nHier kom je door rechts te klikken op deze computer en dan klikken op beheren.\nGa daar op zoek naar de schijfbeheer.\nKijk ff of alle hd\'s een stationletter hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Hoi Linforsoad, ik heb in schijfbeheer gekeken. Van de unallocated partition wordt aangegeven dat het \"een beschikbare ruimte\" is van 2,494 Gb. Ik denk dat ik hem wel om kan zetten naar een nieuwe partition maar dat is even voor de duidelijkheid niet de bedoeling, ik wil samenvoegen met bv de G-partition.\r\n\r\nMoet ik soms hiervoor Merge gebruiken, natuurlijk dat is het, bedankt je hebt mij op het idee gebracht. \r\n\r\nHet volgende gedaan:\r\n1e. unallocated omgezet naar nieuwe partition en nieuwe letter ( L) uitgegeven;\r\n2e. merge eerst bekend maken oude G partiton hierna L-partition ( die in G komt)\r\n3e. aangegeven dat oude letter G gebruikt moet worden.\r\nEn klaar is kees, oh ja de partitions moet wel alle twee van het zelfde soort zijn dus NTFS, FAT32 enz.\r\nNu weer de resize van mijn C-partition opgepakt om de 15% ruimte te krijgen voor defrag.\r\nEven duimen, nou even............... tja, gelukt.\r\nDefrag zal dan ook wel lukken.\r\nBedankt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen