Ga naar inhoud

excel cellen vergelijken

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik ben bezig met een EK pool en wil graag deelnemers uitslagen (bijv.2-2) vergelijken met de wedstrijd uitslag. ik moet dus meerdere cellen met elkaar vergelijken. ik ben bezig geweest met de ALS functie, maar het vergt veel haakjes en gepuzzel.\r\nheeft iemand een voorbeeld of een andere oplossing\r\n\r\nbedankt cif
Link naar reactie
hoi geseb en adbecude,\r\n\r\nNee ik was er nog niet uit,\r\n\r\nik wil de wedstrijd uitslag (bijv 1-1) vergelijken met voorspelde uitslag (bijv. 2-1)\r\n\r\na9: 1 b9: 1 = uitslag\r\n\r\nc10: 1 d10: 1 = voorspelling.\r\n\r\nhoe vergelijk ik die cellen met elkaar. bij juiste voorspelling verdient men punten, anders niet\r\n\r\ndat is mijn vraag.\r\n\r\ngr cif
Link naar reactie
Hallo Dopler,\r\n\r\nOp zich is de formule juist. Toch is er een klein probleempje. Indien een gokker een wedstrijd voorspelt in 0 - 0 en de werkelijke uitslag (wedstrijd is nog niet gespeeld) is nog niet ingevuld, dan gaat excel bij deze formule toch punten uitrekenen. Probeer maar. Er mag dus pas berekend worden als de wedstrijd is gespeeld.\r\nEr zijn een paar oplossingen. 1e: =ALS(AANTAL(A9:B9)<2;\"\";ALS(EN(C10=A9;B9=D10);3;0))\r\n2e: =ALS(OF(A9=\"\";B9=\"\");\"\";ALS(EN(C11=A10;B10=D11);3;0))\r\n\r\nGroet en succes\r\n\r\nDirk\r\n\r\np.s de volgende citaten van Gsedb begrijp ik niet: \"Ik snap niet dat er If statement in een EK pool moeten komen\" en \"Een andere oplossing?: Pen en Papier \" en \"ik ben niet zo thuis in excel\"\r\nVraag zit je wel op het juiste forum?
Link naar reactie
Hoi Dirk,\r\n\r\nJa tuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Zo wordt ie nog mooier ;-)\r\n\r\nOverigens snap ik je bedoeling met de eerste formule. Maar dan geeft hij bij mij nog steeds een waarde als de wedstrijd nog niet gespeeld is. De tweede heeft dus mijn voorkeur.\r\n\r\nIk vind `m helemaal geweldig.
Link naar reactie
Deze heb ik zopas nog gemaakt voor iemand op een ander forum:\r\n\r\nIk hoop dat je er uit komt.\r\n\r\nDe wedstrijd:\r\nruststand: A4-thuis , B4-uit\r\neindstand: C4-thuis , D4-uit\r\n\r\nVoorspelling:\r\nruststand: G4-thuis , H4-uit\r\neindstand: I4-thuis , J4-uit\r\n\r\n\r\n[CODE] =ALS(EN(A4<>\"\";B4<>\"\");--(EN(G4=A4;H4=B4))+ALS(EN(I4=C4;J4=D4);2;0)+--(EN(I4>J4;C4>D4)--(EN(J4>I4;D4>C4)));\"\")[/CODE]\r\n\r\n\r\n\r\n1 punt voor de juiste ruststand\r\n3 punt voor de juiste eindstand\r\n1 punt voor de juiste voorspelling winnaar\r\n\r\ndus max 5 punten.
Link naar reactie
[QUOTE=dirktimm;386516] De volgende citaten van Gsedb begrijp ik niet: \"Ik snap niet dat er If statement in een EK pool moeten komen\" en \"Een andere oplossing?: Pen en Papier \" en \"ik ben niet zo thuis in excel\"\r\nVraag zit je wel op het juiste forum? [/QUOTE]\r\n\r\nMisschien moet je verder denken dan dat simpele niveau? We hebben het hier over Excel. Ik geef aan dat ik er niet zo goed in ben. Iedereen probeert hier zoveel mogelijk mensen te helpen. Dat doe ik door een link op te zoeken en hem aan te bieden. Mijn plek hier op het forum is netwerkbeheer; alles dat met internet te maken heeft. Waarom zal ik dan niet op het juiste forum zitten? Je moet als beginner hier op het forum je draai even weten te vinden, dan doe je niet door dit soort raare vragen te stellen. Maar goed, ik weet nu hoe je in elkaar zit!
Link naar reactie
Hallo Gsedb,\r\n\r\nIk vind het geen enkel niveau om iemand die een vraag heeft over excel, een antwoord (b.v. Een andere oplossing?: Pen en Papier ) te geven. Daar help je niemand mee en sterker nog, zo\'n vragersteller neem je zelfs niet serieus. \r\n\r\nGroet en succes met excel, het gaat je lukken.\r\n\r\nDirk
Link naar reactie
[QUOTE=dirktimm;386552]Hallo Gsedb,\r\n\r\nIk vind het geen enkel niveau om iemand die een vraag heeft over excel, een antwoord (b.v. Een andere oplossing?: Pen en Papier ) te geven. \r\nDirk[/QUOTE]\r\n\r\nDan denk ik toch dat jij hier niet goed zit. Je moet het gehele forum eens doorzoeken, daar zie je dat deze antwoorden regelmatig als grap worden gegeven. Vervolgens wordt er een serieus antwoord gegeven. \r\n\r\nWat mij betreft houden we erover op, we gaan namelijk aardig Offtopic, als je hier meer over kwijt wil start een thread bij: \'Verschil van mening vanuit threads\' of stuur mij een PB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...