Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Ik heb nog wat oude dia\'s liggen, die wil ik op computer zien te krijgen.\nEenvoudigste manier lijkt mij om te projecteren op wit papier en daar weer een foto van te maken.\nDe geknipte dia\'s zelf kun je amper vasthouden, zijn wel 11 x 8 mm. groot.\nMet raam is ie 30 x 30 mm. (zichtbare dia ong. 10 x 7 mm.)\nEr zitten er ook nog een stel op de stripjes, moeten nog geknipt worden.\nHeb ook nog wat negatieven van gewone foto\'s, maar die kun je ook niet overal laten afdrukken, zal wel weer erg prijzig zijn.\nMooi heb ik de foto\'s nooit gevonden, altijd korrelig.\n \nIemand een tip? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Je kunt de dia\'s ,en ook de negatieven ,proberen in normale diaraampjes te plaatsen ,van normaal kleinbeeld formaat.\nDat moeten dan wel raampjes met glas zijn en de ruimte die er te veel is kun je dan ook afplakken.\nZo ingeraamd kun je ze met een normale negatief/dia scanner inscannen ,of je kunt ze dan ook bij iedere fotozaak laten afdrukken.\nZo heb ik ook wel eens strookjes 8mm film ingeraamd en af laten drukken.\nAls de foto\'s altijd al korrelig zijn geweest zal dat nu ook zo blijven ,dus ik weet niet of het wel echt de moeite is om er aan te beginnen.\nDie minox kamera\'s waren ook niet bedoeld voor de serieuze fotografie ,maar was een soort spionage kameratje ,,een gadget van erg lang geleden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen