Ga naar inhoud

viewer DLL

Anoniem2

Aanbevolen berichten

L.S.\r\n\r\nna het terugzetten van mijn backup kan ik mijn van Dale woordenboeken niet meer openen. Ik krijg steeds de mededeling \r\n---------------------------\r\nVden32\r\n---------------------------\r\nError loading Viewer DLL check if there is one or more Dll missing !\r\nDo you want to locate the viewer DLL \r\n-------------------------------\r\nJa Nee \r\n\r\nAls ik doorklik klik krijg ik de volgende mededelingen\r\n\r\n---------------------------\r\nVden32\r\n---------------------------\r\nError finding the RefVw30n.DLL\r\nDo you want to register it in the current directory ?\r\n---------------------------\r\nJa Nee \r\n---------------------------\r\n\r\n---------------------------\r\nVden32\r\n---------------------------\r\nError loading Viewer DLL check if there is one or more Dll missing\r\n---------------------------\r\nOK \r\n---------------------------\r\n\r\nVeel verder kom ik niet.\r\nHeb ook verschillende registercleaners geprobeerd maar die signaleren alleen maar fouten maar herstellen die niet. Daarvoor moet je het programma kopen en ik weet niet hoe zinvol dat is.
Link naar reactie
Ik zou maar even geen register cleaners gebruiken, want dat maakt dingen nu gecompliceerder.\n\nIk weet niet wat voor backup je teruggezet hebt, maar duidelijk dat er waarschijnlijk in de Windowws map die DLL\'s ontbreken. Waarschijnlijk was de backup van vóór je Van dale geïnstalleerd had ?\n\nHeb je al geprobeert dat programma eerst te verwijderen, en dan opnieuw te installeren ?
Link naar reactie
Er staat als het goed is nog een punt tussen, zoals Viewer[B].[/B]DLL ?\r\n\r\nEen DLL bestand (Direct Linked Library) is een algemeen bestand (soort [I]code bibliotheek[/I]) waarin allerlei kleine stukjes veelgebruikte programmacode staan, netjes ingedeeld onder namen en nummers. Het hoofdprogramma (van Dale in dit geval, maar Windows kan ook) kan die DLL in het geheugen laden, bepaalde programmacode-deeltjes aanroepen en starten, maar ook andere programma\'s kunnen dat.\r\nHierdoor hoeven bepaalde stukjes programmacode maar één maal in het geheugen gezet te worden, terwijl veel meer programma\'s er gebruik van kunnen maken. Scheelt geheugenruimte, en bij een upgrade hoeft maar één DLL vervangen te worden terwijl er meerdere programma\'s van profiteren.\r\n\r\n\r\nWat voor soort backup was het ?
Link naar reactie
Nou dat is een geluk. Dan vraag ik mij wel af hoe die backup actie dat heeft kunnen verwarren. :confused:\r\n\r\nEr is een kleine kans dat je daar .DDL\'s hebt voor andere gebruikerstalen, want DLL\'s worden vaak per taal geschreven. Er zit ook de programma-codes in voor de schermweergave van allerlei knopjes of balken, eventueel met op- of onderschrift, dus er is een kans dat je bij het gebruik plots iets in een andere taal tegenkomt. Maar ja, dat hoeft niet.\r\n\r\nWat ook kan is dat deze gewoon door het programma daar neergezet zijn bij installatie (dus twee maal, dat zie je meerdere programma\'s wel doen), en daarna dus ook naar b.v. de Windows map of een submap gekopieërd zijn (waar de meesten staan), en dat je nu dus \"reserve\" bestanden gebruikt.\r\n\r\nMaar als het naar je zin werkt hoef je je daar niet meer over in te zitten. :)\r\n\r\nIk zou wel eens nadenken waarom de backup niet helemaal goed ging.
Link naar reactie
ik snap er niets van kan ook niet bedenken wat er misgegaan is met de backup (heb de wizard van windows gevolgd en die zet de backup dan in gecodeerdevorm weg.\r\nMaar goed alles werkt nu weer. Als ik voor de eerste keer het woordenboek wil openen geeft hij nu aan welk bestand er gezocht moet worden (en ik weet nu waar ik het moet zoeken) b.v eerst wordt er gevraagd om H5kml32.dll (die zit in het mapje common weet ik nu) als ik die open vraagt hij om refeng30.dll (die inderdaad in het mapje H5kml32.dll zit) als ik die open opend het woorden boek en blijkbaar slaat hij dan meteen een copie op op een bereikbaardeplaats want als ik de volgende keer het zelfde woordeboek wil openen doet hij alles vanzelf. (excusses voor de antropomorfe beschrijving maar dat gaat bijna vanzelf).\r\n\r\nIk sap het niet maar het werkt!
Link naar reactie
[QUOTE=fligo;385975]Als ik voor de eerste keer het woordenboek wil openen geeft hij nu aan welk bestand er gezocht moet worden (en ik weet nu waar ik het moet zoeken) b.v eerst wordt er gevraagd om H5kml32.dll (die zit in het mapje common weet ik nu) als ik die open vraagt hij om refeng30.dll (die inderdaad in het mapje H5kml32.dll zit) als ik die open opend het woorden boek en blijkbaar slaat hij dan meteen een copie op op een bereikbaardeplaats want als ik de volgende keer het zelfde woordeboek wil openen doet hij alles vanzelf. (excusses voor de antropomorfe beschrijving maar dat gaat bijna vanzelf)[/QUOTE]\nIk weet niet om hoeveel DLL bestanden het gaat, maar ze allen kopieëren (niet verplaatsen natuurlijk) naar de Windows map zou kunnen helpen.\nOok kopieëren naar de programma map van het [I]van Dale[/I] programma (dus een mapje hoger als waar ze nu waarschijnlijk zitten) werkt voor veel programma\'s. Het is maar net hoe ze geschreven zijn.\n\nKopieëren kan je altijd.\n\nJe hebt dus nu het idee dat er na een aantal aanwijzingen door jou zelf, uiteindelijk alles zonder vragen gevonden wordt, of wordt na iedere opstart weer opnieuw gevraagd ?
Link naar reactie
Ieder woorden boek had twee dll bestanden nodig: [B][I]H5kml32.dll : highEdit Pro Word processor [/I][/B]en daarna [B][I]refeng30.dll.[/I][/B] Dat moest voor ieder woordenboek appart geopend worden en nu kan ik ze gewoon gebruiken. Ook na opnieuw opstarten Ze staan niet wat ik eerst dacht in de submap van het betreffende woordenboek maar nog gewoon in de map Common. Maar het lijkt bijna of het pad eerst gewezen moest worden. (tja ik kan het ook niet anders omschrijven)\r\nMaar het werkt dus weer naar behoren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...