Anoniem2 Geplaatst: 25 mei 2008 Delen Geplaatst: 25 mei 2008 Hallo!!!\r\n\r\nIk heb een probleem.\r\nElke keer als ik naar mn security center wil gaan krijg ik dit bericht.\r\n\r\nWindows cannot find \'C:\\WINDOWS\\system32\\rundll.exe.\r\n\r\nWat kan ik hier aan doen??\r\n\r\nBij voorbaat dank, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2008 eerst kijken in C:\\WINDOWS\\system32 of rundll.exe daar aanwezig is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Dank je wel voor het reageren.\r\nIk mis inderdaad de rundll.exe\r\nDe copy in C:\\Windows\\system32\\dllcache schitterd ook door afwezigheid!\r\nWat kan ik hieraan doen??\r\n\r\nGroet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Weet je zeker dat het RUNDLL[B].[/B]EXE is, en niet RUNDLL32[B].[/B]EXE ?\r\n\r\nEn welke Windows heb je ?\r\n\r\nProbeer eens met de Windows CD of DVD in de drive, en type in een opdrachtprompt:\r\n[code]SFC /scannow[/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Het is inderdaad rundll32.exe Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Ik heb trouwens dat scannow gedaan en mn pc was aan het scannen.Voor de rest gebeurde er niks toen die klaar was. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 En geen succes ? Windows zegt daar niks, is een beetje bot soms ;)\n\nEn welke Windows ?\n\nHeb je ook herstart ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Hahaha!!!\r\n\r\nWindows XP engelse versie!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Die is zeker grappiger als de Nederlandse ? :D\r\n\r\nHeb je herstart ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Ja!Heb nu ookeen herstart gedaan heb nog steeds hetzelfde probleem!\r\n\r\n:\'-( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Nou, dan proberen dat bestand uit te pakken van de CDrom, want in de map i386 (met een letter[B] i[/B],[I] niet[/I] het cijfer 1) op die CDr staat nog een ingepakte versie.\r\n\r\nOpen een opdrachtprompt, en type:\r\n[code]EXPAND D:\\i386\\RUNDLL32.EX_ C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\DLLCACHE\\RUNDLL32.EXE[/code]\r\nen\r\n[code]EXPAND D:\\i386\\RUNDLL32.EX_ C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\RUNDLL32.EXE[/code]\r\n(waarbij D: de schijfletter van je CDrom station is)\r\n\r\nHopen dat dat helpt... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Moet ik nou start-run-cmd-enter \r\n\r\nen dan moet ik wat als eerste intikken dan?\r\n\r\nExpand??Ik snap het even niet meer.\r\n\r\nSorry hoor ben een beetje een leek in dit soort dingen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 of als C je schijf is waar deze configuratie opstaat:\r\nC:\\WINDOWS\\$NtServicePackUninstall$\r\nde map is verborgen dus ff in de mapopties verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken in tabblad weergave.\r\nmapopties vindt je in Start/configuratiescherm.\r\nin deze map is rundll.exe gecomprimeerd.\r\n\r\nof in C:\\WINDOWS\\ServicePackFiles\\i386, die is niet verborgen.\r\nook niet gecomprimeerd.\r\ndaar zit rundll32.exe in.\r\nkopïeer deze naar G:\\WINDOWS\\system32 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 [QUOTE=erix;385853]of als C je schijf is waar deze configuratie opstaat:\r\nC:\\WINDOWS\\$NtServicePackUninstall$\r\nde map is verborgen dus ff in de mapopties verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken in tabblad weergave.\r\nmapopties vindt je in Start/configuratiescherm.[/QUOTE]\r\nErix, heb je er misschien kennis van dat RUNDLL32.EXE bij SP3 vervangen is ?\r\n\r\n@Pascal50\r\nSorry, ik haal even twee draadjes door elkaar, en ik dacht dat je wist wat te doen.\r\n\r\nInderdaad, met CMD een opdrachtprompt openen, maar je kan dat ook met de snelkoppeling in het menu \"[I]Start - Programma\'s[/I]\" doen. Daar heb je meestal niet een vol scherm- maar een vensterprompt. Dat heeft voordeel, want als je een venster prompt gebruikt kan je de regel namelijk ook kopieëren zoals ik hem getyped heb, en dan rechtsklikken op het [I]opdrachtprompt-titelbalk[/I], en voor \"[I]Bewerken - plakken[/I]\" kiezen... en dan op Enter drukken. Veel makkelijker.\r\n\r\n[code]EXPAND D:\\i386\\RUNDLL32.EX_ C:\\WINDOWS\\SYSTEM32\\DLLCACHE\\RUNDLL32.EXE[/code]\r\nis een hele regel die je in één keer moet typen, en daarna op Enter drukken zodat de opdracht uitgevoerd wordt.\r\n\r\nEn daarna de tweede regel.\r\n\r\nLet erna even op de meldingen, en of het bestand uitgepakt is na iedere regel.\r\n\r\n[QUOTE=erix;385853]of in C:\\WINDOWS\\ServicePackFiles\\i386, die is niet verborgen en ook niet gecomprimeerd.\r\nKopïeer deze naar G:\\WINDOWS\\system32[/QUOTE]\r\nHier heeft erix helemaal gelijk in, na SP3 staat het hier ook, en daar hoef je al de dé-compressie moeite niet voor te doen, en weet je zeker de laatste te hebben. ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!Dank je wel.Probleem is verholpen!\r\n\r\nMijn dank is zeer zeer zeer groot!!!\r\n\r\n:-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Tof, blij ben je zeker ! :p\r\n\r\nWel goed checken met een zooitje virusscanners, want je moet je gaan afvragen wie of wat dat bestand op twee plaatsen heeft verwijderd. :cool: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 mooi, beter zo(Y);)\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;385863]Erix, heb je er misschien kennis van dat RUNDLL32.EXE bij SP3 vervangen is ?\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nhoe bedoel je erik? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 Ik moet zeggen dat dit allemaal is gebeurt toen ik windows sp3 heb geinstaleerd!Ik kreeg toen via Spyware doctor + virusscanner een melding en heb hem toen verwijdert. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 je hebt rundll32.exe gekopieerd toch?\r\ntoch niet versleept?\r\nff voor de zekerheid dat je op een dag misschien deze nog eens nodig hebt.\r\ncheck ff of rundll32.exe nog in C:\\WINDOWS\\ServicePackFiles\\i386 aanwezig is voor de zekerheid.\r\n\r\nals je spywaredocter nu weer eens een melding geeft,\r\nzoek dan eerst informatie op internet over een bestand.\r\nals je bijvoorbeeld rundll32.exe in de zoekbalk intypt, dan kan je info vinden over dat bestand.\r\nvoor je dan het bestand verwijderd, weet je zeker dat het geen essïentieel iets is,\r\nen weet je waar het bij hoort.\r\nwant die spywaredoctor is opzoek naar softwarematige bewegingen die in spyware voorkomen.\r\nprogramma\'s als spywaredoktor moeten ook up to date blijven.\r\nals je een verouderde versie gebruikt, kunnen er fouten onstaan in je systeem.\r\nzeker na het in gebruik nemen van SP3.\r\ner zijn nieuwe dingen toegevoegd in SP3 die de spywaredocter misschien als bedreigend ervaart.\r\ndeze is gemaakt voor de vorige versie, SP2, of misschien nog ouder.\r\nzolang je niks automatisch verwijderd, maar er zelf altijd zicht op houdt, zou je met de zoekbalk wel een eind kunnen komen.\r\nje bent nooit te oud om te leren, en windows onder controle hebben en houden is een must.\r\nsucces. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2008 [QUOTE=erix;385881]hoe bedoel je erik?[/QUOTE]\nNou het uitpakken vanaf de CD of DVD is natuurlijk teruggaan naar de eerste versie, en mocht zo\'n bestand inmiddels een andere versie zijn (XP is uit 2001, en nu is SP3 uit) dan zouden daar conflicten kunnen ontstaan.\nIk dacht dat jij misschien wist dat er een nieuwe rundll32.exe is.\nNadat ik net even checkte blijkt dat niet voor het bestand vanaf mijn XP SP2 CDr uit 2006. Dat is uitgepakt 33.792 bites, en dat is die uit de ServicePack map ook. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen