Ga naar inhoud

Photoshop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hey, \r\nik ben voor mijn stage aan het oefenen met Photoshop aangezien ik hier nog nooit mee gewerkt heb. nu kan ik al wat dingen ermee doen, en wou ik me wallpapers gaan bewerken...\r\naangezien mjin beeldeschem:\r\n1280:800 resolutie heeft\r\nen de wallpapers:\r\n1024:768\r\n\r\nnu heb ik geprobeerd met resize image dit bij te werken.. maar als ik de breedte aanpas pas hij de hoogte automatisch aan. dus zo kom ik nooit op de juiste resolutie van 1280:800...\r\n\r\nweet iemand hoe ik dit kan aanpassen zodat hij wel op deze resolutie komt? want als de wallpapers 1024:768 zijn rekt hij de wallpapers uit, en zien ze er absoluut niet meer uit!! :(\r\n\r\nik gebruik photoshop elements 6.0 en ook heb ik photoshop CS3, maar die gebruik ik liever niet....\r\n\r\nwie o wie kan mij hier een stukje verder helpen :P\r\n\r\nbvd :D
Link naar reactie
zucht =_= het werkt absoluut niet mee :S heb wel ff tijd gevonden om het te proberen.. en dat deel lukte..\r\nmaar nu willen de wallpapers absoluut niet passen op me scherm :S\r\n\r\nik heb de resolutie van me beeldscherm geprobeerd 1200 x 800 en dan past de wallpaper niet (is de wallpaper te groot)\r\nde lengte van de wallpaper is wel okeej.. maar de hoogte past niet.. die is te groot..\r\nnu heb ik de height zelf verlaagt naar 1200 x 650.. terwijl mijn scherm 1200 x 800 is.. en dan nog is ie te groot... 600 height.. is te klein, 630 is weer veel te groot..\r\nwaar kan dit dan weer aan liggen?\r\nwordt er lichtelijk gek van xD :S\r\n\r\n[URL=\"http://img187.imageshack.us/img187/6717/naamlooscf3.jpg\"]http://img187.imageshack.us/img187/6717/naamlooscf3.jpg[/URL]\r\ndeze link staat screen van me desktop met daarop de achtergrond die absoluut weigert te passen :S
Link naar reactie
Als je nu gewoon het originele plaatje opent, zonder te bewerken en naar de resolutie te kijken.\nNiet in photoshop, maar gewoon aanklikken waar hij staat opgeslagen.\nDan met rechts erop klikken en kiezen voor: : als buroblad achtergrond gebruiken.\nHoe is de verhouding dan, komt ie goed over?\nDan kun je later met een kopie werken en een resize programma kiezen om er in de buurt te komen, weet je tenminste hoe het er uit moet gaan zien, niet dan.
Link naar reactie
1024x768 = 4[B]:[/B]3\r\n1280x800 = 8[B]:[/B]5\r\n\r\nDe verhoudingen zijn niet gelijk. Dus passend krijg je het nooit.\r\nKeuze[B]:[/B] of je rekt het beeld, of je vergroot de 1024 naar 1280 (met \"[I]verhoudingen behouden[/I]\" dus, zodat het niet vervormt), en snijdt onder of boven een stuk af, want de [I]hoogte[/I] wordt dan\r\n(1280 / 1024) x 768 = 960 pixels, en dat is 160 te veel. Maar, dan heb je geen vervorming meer.\r\n\r\nDat er af snijden doe door eerst het bestand te vergroten (1024 wordt 1280, met \"[I]verhoudingen behouden[/I]\" dus), dan selecteer je de hele foto, en kies \"[I]kopieëren[/I]\" in het menu \"[I]bewerken[/I]\". Daardoor staat de foto op het Windows klembord.\r\n\r\nDan kies je voor een nieuw bestand, en je vult [U]1280 bij 800[/U] daarvoor in.\r\nDan zeg je \"[I]plakken[/I]\" in het menu \"[I]bewerken[/I]\", en daarna kan je de foto nog naar boven en beneden schuiven om te kiezen welk deel er af valt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...