Ga naar inhoud

probleem aansluiting router (ethernetkabel niet aangesloten?)


Aanbevolen berichten

Hey,\r\n\r\nik heb net een modem gekocht: een wireless adsl router \"dsl-2740B\".\r\nNa een klein probleempje bij de eerste poging tot installeren had ik hem even gereset om de installatie weer van het begin te beginnen. Als ik nu de installatie cd-rom insteek zegt hij mij altijd bij de stap i.v.m. het aansluiten van de ethernet kabel dat deze niet is aangesloten en kan ik niet verder. \r\nNochtans meld mijn computer na het aansluiten van de kabel wel: lan-verbinding/ 100mbps.\r\nachja; het lichtje op de modem waar de kabel op is aangesloten brand ook...\r\n\r\nWie kan mij verder helpen?
Link naar reactie
Moet je dan verder geholpen worden met die cd? Er wordt vaker een cd bij routers geleverd en die heb je over het algemeen helemaal niet nodig.\r\nAls de kabel werkt en je pc is van mening dat er een lan-verbinding /100mps is, dan werkt het ding al.\r\nWil je nog wat configureren kun je dat beter via de web-interface doen want die software op de cd\'s is ook niet altijd van het lekkerste.\r\nZo heb ik een E-tech gehad, daarvan wilde de tool op de cd de modem/router ook niet detecteren terwijl hij wel perfekt werkte.\r\n\r\nDoe anders even het volgende. Open een command prompt met start->uitvoeren en dan CMD intypen en enter drukken.\r\nDan geef je het commando ipconfig /all en kijkt naar de ip adressen.\r\nEr zal ook staan \"gateway\" met daarachter een ip adres. Dat is het ip adres van je modem/router.\r\nOpen je browser en type dat ipadres in dus bijvoorbeeld: [url]http://192.168.0.1[/url] en dan kom je ook in de configuratie van je adsl router.\r\nHet kan zijn dat er voor een wachtwoord en/of gebruikersnaam wordt gevraagd maar daarvan staan de standaard benodigde gegevens in je handleiding.
Link naar reactie
Weet je zeker dat je windows XP hebt? Zoja, dan moet er ook iets achter standaard gateway staan. Is dat niet aanwezig dan vraag ik me af of je misschien niet je computer zelf een ip adres hebt ingesteld.\r\nAlles moet op \"automatisch verkrijgen\" staan.\r\nDat is dus configuratiescherm->netwerkverbindingen en dan met de rechter muisknop op je LAN-verbinding klikken dan eigenschappen kiezen.\r\nDaarna selecteer je tcp/ip en klikt daar ook weer op eigenschappen.\r\nTabblad Algemeen moet bij ip adres en DNS het bolletje op \"automatisch verkrijgen\" staan.\r\n\r\nIk kan me voorstellen dat de cd de router niet kan vinden als er geen standaard gateway ip bekend is bij de computer.\r\n\r\nIndien je Vista hebt, weet ik het ook niet, Vista support ik niet, mede omdat ik daar te weinig kennis van heb en dat zal wel een tijdje zo blijven.:)\r\nWel zou je ook in Vista kunnen controleren of inderdaad alles op automatisch verkrijgen staat.\r\n\r\nIndien alles reeds op automatisch verkrijgen staat en je krijgt een 169.254.x.x ip adres, dan vindt er geen contact plaats met je router c.q. je router\'s DHCP staat niet actief.\r\nIn dat geval moet je even in je boekje opzoeken op welk ip adres de router te bereiken is.\r\nDan kun je de pc een vast ip adres ingeven en subnetmasker in diezelfde range en dan op die manier de router bereiken en DHCP aan zetten.\r\n\r\nOhja, even ter duidelijkheid, een 1394-netwerk adapter is GEEN netwerkkaart, dus als je alleen deze ziet staan, dan is er iets mis met de netwerkkaart of de drivers zijn niet of niet goed geinstalleerd. Doch dat zal vermoedelijk niet het geval zijn, je krijgt immers de melding dat er die 100mbps verbinding is.
Link naar reactie
hey,\r\nik heb windows xp maar ik moest inderdaad de functie \'automatiech verkrijgen\' aanvinken. Dit heeft mij verder geholpen zodat ik dan toch via de cd de router kon aansluiten.\r\nNu heb ik op deze computer een geslaagde internet verbinding. Alleen op de laptop lukt het nog niet; hij vind de verbinding maar als ik er probeer verbinding mee te maken meld hij dat \'er geen verbinding mee kan gemaakt worden omdat de verbinding met het netwerk door deze computer (de vaste computer veronderstel ik) geweigerd wordt\' \r\nIk veronderstel dat ik nog ergens iets moet aan/afvinken maar ik weet niet wat. Kunnen jullie mij nog even verderhelpen aub.
Link naar reactie
De laptop moet dus via de computer het internet op? Want dat is het delen van de internet verbinding, in dat geval kun je de netwerkwizard draaien en die optie kiezen.\r\n\r\nIndien je laptop een draadloze verbinding heeft, zou het bijv. een firewall kunnen zijn die het maken van de verbinding tegen houdt.\r\nAls het via het delen van de verbinding gaat zou dat trouwens ook het geval kunnen zijn.\r\nIndien de verbinding van de laptop via de computer gaat, dan zouden er twee netwerkkaarten in de computer moeten zitten.\r\nMaar in dat geval zou feitelijk de netwerk wizard ook al uitkomst moeten kunnen bieden.
Link naar reactie
hey, het probleem is nog niet opgelost maar ik zou intussen al iets anders willen vragen;\r\nsinds de lan-verbinding op deze computer gebruikt wordt heb ik in microsoft outlook ingestelt dat hij bij het verzonden/ontvangen van mails gebruik moet maken van de LAN-verbinding. Echter, elke keer dat ik outlook heb afgesloten is hij dit vergeten en moet ik het opnieuw instellen. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? (instelling is ingestelt via tools>options>mail setup>send/receive>edit(all accounts)>account properties>connection>connect using my LAN)\r\n\r\ngreetz
Link naar reactie
Pfff... ik herinner me dit alleen van windows 98 ooit. Daar moest in elk geval de Client voor Microsoft Netwerken geinstalleerd zijn, was deze niet geinstalleerd, dan onthield hij dit soort instellingen niet.\r\n\r\nGeeft trouwens ook problemen met het netwerk als je dat niet hebt.\r\nCheck je netwerk instellingen eens, dus de eigenschappen van je lan verbinding. Daar moet ook de Client voor Microsoft netwerken bovenaan staan en actief.\r\nHet kan ook nog eens zijn dat er Client voor Novell netwerken erbij staat, als je die niet nodig hebt, verwijder deze dan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...