Ga naar inhoud

Emtec DVD'tjes werken niet?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen, \r\n\r\nHeb net wat nieuwe Emtec DVD+R\'s binnen, dus ik dacht even fijn wat te gaan branden. Nu krijg ik meerdere keren foutmeldingen. (Gebruikte IMGburn) Als ik een beetje ga lezen op internet, lijkt dit vaak door kwaliteit van DVD\'s te komen.\r\n\r\nHebben jullie hier ervaring mee? Is Emtec echt troep, of denken jullie dat het ergens anders aan ligt? Ik lees dat vooral Verbatim goede kwaliteit levert, is dit zo? \r\n\r\nOh ja ik brand met een LG GWA-4160B.\r\n\r\nAlvast bedankt voor het advies!
Link naar reactie
Even over Emtec,\r\n\r\nIk heb dezelfde ervaring. Je komt de bulkverpakking o.a. tegen bij Mediamarkt, 25 op spindle. Eigenlijk moet je gewaarschuwd zijn bij die lage prijzen, maar ik trapte er toch in.\r\nZocht in eerste instantie de oorzaak bij de brandsoftware , later bij de DVD-brander en uiteindelijk dan bij de schijfjes . Overigens kom je dezelfde problemen ook bij andere merken tegen , bv INTENSO: wie kent het niet? Goedkoop is meer dan eens toch duurkoop. Koop niks op spindle, dat is al een heel verschil. Brand op de laagste snelheid, je kunt mazzel hebben. Sommige brandprogramma\'s , zoals CONVERTXtoDVD lopen er ook op vast maar geven dan met zoveel woorden aan dat je misschien eens een ander merk moet proberen.Dat maakte mij in ieder geval wakker.\r\nIk gebruik nu TDK-schijven met een echte doos er om heen en Maxwell. Het zijn toch de grote jongens die hun naam eer aan doen.\r\nMet branderige groet,\r\n\r\nANdries de Moor\r\n\r\nVerbatim is niet overal te krijgen maar wel al jaren koploper!
Link naar reactie
Ik ben door schade en schande wijs geworden dat een merk niks uit maakt, maar dat de mediacode het belangrijkst is.\nIk heb het gehad met \"Platinum\" DVD\'s. Dezelfde DVD\'s van de ene spindel 100% oké en van de andere spindel (gekocht bij een andere winkel) 100% fout. Echter zonder brandfouten, maar niet op alle DVD-speler af te spelen en allemaal rond 35minuten liepen ze vast.\n\nOp deze website kun je zien welke mediacode\'s oké zijn.\n[url]http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm[/url]\n\nHalverwege de pagina kun je kleine tools downloaden om je DvD\'s te checken.\n\nIk koop sindsdien alleen nog DVD\'s waar de mediacode bij vermeld staat.\nEen site waar dat vermeld staat is [url]http://www.cdrwinkel.com/[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties! \r\n\r\nIk moet zeggen er gaat een wereld voor me open! De site die Herbert noemt geeft super veel info! Bedankt!\r\nZoals ik zie op de meeste sites zie maakt Verbatim (die inmiddels besteld heb) gebruik van Taiyo Yuden of Mitsubishi DVD\'s en deze staan over het algemeen goed aangeschreven zie ik. Ik ga nog even kijken of ik er achter kan komen waar deze Emtec handel vandaan komt.\r\nIk gebruikte in het verleden Hyundai DVD\'s, eigenlijk altijd zonder problemen. Maar deze kon ik niet meer terugvinden, dus dacht ik eens voor een ander merk te gaan.
Link naar reactie
effuh voor alle duidelijkheid!\r\n\r\nVaak zijn er drie factoren die tot errors leiden! Firmware brander, brandsoftware en CD\'s of DVD\'s.\r\n\r\nOok wat vaak een probleem is dat je temp directory te vol staat, programma\'s gebruiken je standaard temp directory.\r\n\r\nIk heb in nero mijn temp directory naar een andere partitie gezet die ook door DVD Shrink en DVDfab gebruikt worden. .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...