Ga naar inhoud
  • 0

anti spyware noodzaak of niet ?


Anoniem2

Vraag

Zelf heb ik op mijn pc avg en ad-aware geinstalleerd om rottigheid te voorkomen. Nu is het zo dat deze programma\'s altijd wel wat vinden wat in hun ogen gevaarlijk is of niet deugd. Dus dat verwijder ik dan braaf. Of beter gezegt zij doen dat voor mij.\r\n\r\nNu ontdoe ik bij tijd en wijle mijn pc van alle cookie\'s die zich erin hebben genesteld. Wie deze drastische maatregel ook wel eens toepast weet hoe eenvoudig en snel dit in zijn werk gaat. \r\n\r\nVele malen sneller als het laten opsporen door bovengenoemde hulpjes. Als ik na mijn cookie verwijderingsactie ad-aware of avg antispyware laat scannen of welke ander antispy program dan ook, dan vinden deze niets ! \r\n\r\nHet simpelweg op zijn tijd verwijderen van alle cookies lijkt feitelijk voldoende.\r\nEn de noodzakelijke cookie\'s de goede dus, worden vanzelf wel weer gevonden bij het benaderen van je geliefkoosde sites. Nu komt dan eindelijk mijn vraag. Klopt het wat ik hier betoog of sla ik de plank volkomen mis en moet ik me blijven bedienen van anti spyware ?
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Het is een misvatting te denken dat er niks is, als er niks gevonden wordt. Tegenwoordig is malware zo sneaky dat ik het niet gok om zonder een goed anti malware programma te werken. Er wordt bij mij realtime gecontroleerd of er kwaadaardige malware binnenkomt of actief wil worden. Dat wordt gelijk in de gevangenis gesmeten. Bij het surfen gebruik ik op Firefox McAfee SiteAdvisor, daarmee heb je een indicatie welke sites je veilig kunt aanklikken (is niet geheel waterdicht hoor, maar dat is geen enkel programma begrijp ik van de experts).\nDe meeste cookies verwijder is niet eens met CCleaner, omdat ik geen zin heb om steeds overal opnieuw te moeten inloggen.\nDus... om op jouw vraag terug te komen.... JA, noodzaak!
Link naar reactie
  • 0
Cookies zijn geen gevaar.\nAl doen sommige anti-malware programma\'s net alsof ze wel heel erg gevaarlijk zijn.\n \nHeel af en toe verwijder ik wel tracking cookies als die toevallig door een programma worden gevonden, maar het maakt me ook eigenlijk niets uit wanneer ze wel op mijn pc zouden blijven staan.\nEn net als Reintje al zegt, als je alle cookies weggooit moet je weer overal inloggen.\n \nAls cookies nu echt kwaad konden zou elk Anti-virus product de cookies ook wel detecteren en opruimen. Zo moeilijk is dat namelijk niet.\n \n \nWel is het aan te raden om regelmatig met een [B][URL=\"http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=345556&postcount=1\"]betrouwbaar[/URL][/B] anti-malware programma je PC eens te controleren. Zoal Reintje ook al zei, er is zoveel malware en er verschijnt elke dag zoveel nieuwe malware dat er [B]geen enkel[/B] programma bestaat dat alles kan detecteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...