Ga naar inhoud

Externe harde schijf werkt niet.


Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nHet lukt mij niet om mijn externe hardeschijf aan de praat te krijgen. Deze schijf heb ik als tweede (interne) harde schijf gebruikt in mijn desktop. Aangezien deze het niet meer doet heb ik een externe HDcase gekocht om met mijn laptop toegang te krijgen tot mijn bestanden.\r\n\r\nDe schijf wordt wel herkent door Windows (XP Home), maar er wordt geen stationsletter toegekend aan de schijf.\r\n\r\nIn schijfbeheer (zie plaatje) wordt de schijf herkend als \'\'Schijf 1 (met een uitroepteken ervoor) - Dynamisch - Afwijkend\'\'. Wanneer ik met mijn rechter muisknop erop klikt zie ik nergens \'\'afwijkende schijf importeren\'\' staan.\r\n\r\nIk las ergens iets over \'\'STANDAARD ENHANCED PCI NAAR USB HOSTCONTROLLER\'\'. Ik weet niet precies wat dit is of hoe dit zou moeten werken. \r\n\r\nKunnen jullie mij helpen met dit probleem?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nRik.\r\n\r\n[IMG]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/03/10/1205172703-050.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Ga aan de slag met TestDisk en PTEDIT32.\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download[/url]\r\n[url]ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/PTEDIT32.zip[/url]\r\n\r\nIndien het een FAT32 partitie was, maak met PTEDIT de bootpartitie van het type 0B, dan heb je gelijk toegang na een reboot.\r\n\r\nAnders met TestDisk de boel repareren.\r\n\r\n\r\nAls de schijf eerst niet dynamisch was, meestal niet, en als je er geen bestanden op hebt kun je de partitie wissen en een nieuwe aanmaken als standaardschijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...