Ga naar inhoud

opnieuw instaleren


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nIk was bij een vriend en die vertelde mijn het volgende:\r\n\r\nHij startte de pc op en hij deed niets atarten niet op krijg alleen een tabblad te zien dat windows niet kon starten door een fout van systeem 32 of zoiets\r\nWat hij ook deed hij kon niet op starten.\r\nToen heeft hij maar de cd xp er in gedaan en opnieuw xp er op gezet na het formatteren.\r\nWeet iemand hoe dat kan zomaar ?\r\n\r\nMVG\r\nBigjantje
Link naar reactie
Hoe zo\'n fout ontstaat weet ik niet maar wel, dat ik in moeilijk geval ook de CD gebruik maar dan NIET FORMATTEER maar meteen kies \"nu installeren\" en daarachter de optie \"reparatie-setup\" = \"upgrade setup\" (2 namen die hetzelfde betekenen, verschillende XP-versies). Dan loopt de hele setup door en repareert alles wat niet deugt, zonder dat ik daarbij programma\'s of bestanden kwijtraak.\r\n\r\nDit ging ook onder W95en W98 altijd al goed; ik was gewaarschuwd dat het bij XP vaak fout zou gaan, maar bij mij toch totnogtoe niet.
Link naar reactie
[quote]zonder dat ik daarbij programma\'s of bestanden kwijtraak.[/quote]\r\nDat is niet helemaal correct. Je raakt inderdaad geen programma\'s kwijt en je register blijft ook eigenlijk wel bewaard, maar je raakt wel bestanden kwijt, namelijk bestanden van Windows Update. En vaak moet je de virusscanner opnieuw installeren.\r\n\r\nDeze methode kun je prima uitvoeren, alleen zou je daarna dan wel opnieuw de windows updates moeten uitvoeren, waaronder ook de SP2 update.\r\nIk ben zelf in elk geval tot nu toe nog geen XP cd tegen gekomen met SP2 geintegreerd die ook deze reparatie danwel upgrade optie had als je van de cd startte.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;372770]Dat is niet helemaal correct. Je raakt inderdaad geen programma\'s kwijt en je register blijft ook eigenlijk wel bewaard, maar je raakt wel bestanden kwijt, namelijk bestanden van Windows Update. En vaak moet je de virusscanner opnieuw installeren.\r\n\r\nDeze methode kun je prima uitvoeren, alleen zou je daarna dan wel opnieuw de windows updates moeten uitvoeren, waaronder ook de SP2 update.\r\nIk ben zelf in elk geval tot nu toe nog geen XP cd tegen gekomen met SP2 geintegreerd die ook deze reparatie danwel upgrade optie had als je van de cd startte.[/QUOTE]\r\nIk denk dat het een kwestie van opletten is: alle keren (XP-Pro) dat ik de CD instak op een compu waarop-ie reeds was geïnstalleerd, kreeg ik eerst een scherm waarin ik o.a kon kiezen \"windows NU installeren\"; in het scherm dat NA deze keuze volgde stond de optie cq het advies om aan te kiezen \"upgrade setup\".\r\n\r\nMet een XP-home heb ik het ook een keer gedaan maar te lang geleden om precies nog mij de dialoog te herinneren; als ik mij niet vergis heette het daar \"reparatie-setup\" maar het kan ook zijn dat ik die kreet heb overgehouden aan een iets andere XP-pro-versie, ik heb de indruk dat daarin verschilletjes bestaan.\r\n\r\nDe XP-Pro-CD die ik momenteel gebruik heb ik zelf samengesteld, door in een copie van de oude CD (die nog SP1 was) middels een streamer-progje de SP2-map-voor-systeembeheerders (gedownload van de M$-site) te verwerken. Het is dus nu een XP-Pro-Sp2-CD geworden.\r\n\r\nBelangrijk: ik heb nooit gemerkt daarbij iets kwijt te raken, maar updates stromen toch sowieso snel binnen en misschien waren er daarbij dan wel die ik in de vorige ronde al een keer eerder had geínstalleerd, daar heb ik echt niet op gelet.\r\n\r\nNog: het installeren doe ik meestal vanaf een copie-op-schijf van de Windows-cd, die ik altijd laat staan (net als al mijn andere software) in een speciaal aangemaakte partitie. Dat werkt stukken sneller. Gewoon die map opzoeken in Verkenner, codenummer noteren op een kladje, setup opzoeken in de geopende map, dubbelklik en vooruit met de geit. Tijdens het opfris-installeren krijg ik tot bijna het einde tijdsvoorspellingen \"nog te gaan\" die veel te lang zijn want in werkelijkheid ben ik in ongeveer de helft van de voorspelde totaaltijd al klaar. Ik denk dat Windows rekent met de tijd die de CD-speler er over zou hebben gedaan maar dat weet ik niet zeker
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende cd\'s met SP2 geintegreerd, bij het kiezen van \"windows nu installeren\" ging ie echt installeren.\r\nBij de gewone cd zonder sp2, kreeg je de keuze \"nu installeren\" pas nadat je de keuze had gemaakt voor \"nieuwe installatie\" of \"upgrade\".\r\n\r\nIn elk geval was er bij mij, buiten een melding van de virusscanner dat de files corrupt waren en hij opnieuw geinstalleerd moest worden, verder ook geen melding of rare dingen.\r\nAlleen SP2 was weg en als je windows update draaide, waren er dus weer alle updates die gedaan moesten worden. Inderdaad is dat snel genoeg gedaan.\r\n\r\nMisschien dat je dit probleem niet hebt als je zoals jij gedaan hebt zelf je sp2 slipstreamed.\r\nOverigens moet ik wel nog aangeven dat het in mijn geval puur over XP Pro gaat. De home wordt hier nooit mee gewerkt. Ook niet bij de meeste kennissen van me.
Link naar reactie
Alle beschikbare updates downloaden.\r\n[url]http://wud.jcarle.com/UpdateLists.aspx[/url]\r\n\r\nEn met.\r\n[url]http://www.nliteos.com/[/url]\r\nOf\r\n[url]http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/Autostreamer.shtml[/url]\r\n\r\nEen UP-TO-DATE XP cd freubelen, je kunt er gelijk ook WMP11 en IE7 mee integreren en uiteraard je SATA drivers.
Link naar reactie
Ik gebruikte eerst ook Windows update downloader, maar ik zag er geen tooltje bij om al die executables uit te voeren en om dat allemaal met de hand te gaan doen vond ik ook niets.\r\n\r\nTotdat Couch-potato me hier op iets wees wat ik zelf nog handiger vond, ken je die ook Lange Pier?\r\n[url]http://www.heise.de/ct/projekte/offlineupdate/download_uk.shtml[/url]\r\nKun je ze zelfs op een cd zetten, via het netwerk, je start 1 exe en al je updates worden automatisch uitgevoerd, vond hem zelf een stuk beter dan windows updates downloader.\r\n\r\nStreamer is wel handig, thanks\r\n\r\nBy the way... waar kan ik die fix/patch vinden die er voor zorgt dat XP eerst mijn geheugen opsoepeert en dan pas naar de swapfile gaat kijken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...