Ga naar inhoud

Audio AC97


Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn computer opnieuw heb geinstalleerd dan is de audio heel laat (soms 5 seconden) bijv. wanneer ik iets verwijder uit de prullenbak dan doet hij het wel snel alleen de audio die komt pas 5 seconden later....\r\nIk hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want het is heel irritant wanneer ik in een gesprek ben op msn
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;372637]Je moet het merk erbij weten; kijk desnoods met gratis progje PC Wizard 2008.\r\n\r\nIk heb ook AC97 maar moet per se van VIA zijn anders gedonder.\r\n\r\n[url]http://www.cpuid.com/pcwizard.php[/url][/QUOTE]\r\nhet is Realtek sorry voor laat antwoord was nog ff bezig:eek: ik heb mijn computer pas geleden geinstalleerd daarvoor was het nog perfect
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;372873]Blijft het geluid [I]altijd[/I] die paar seconden achter, of alleen wanneer je wat anders op de PC gaat doen ? \r\n(B.v. de [I]prullenbak leegmaken[/I] waar je het over had)[/QUOTE]\r\nde eerste keer gaat het slomer dan normaal daarna als ik het geluid over doe dan klinkt het normaal
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;372882]Hoe klinkt het geluid wanneer je gewone muziek draait, b.v. een CD, of een MP3.\nEn hoe klinkt het geluid als je een video afspeelt ?[/QUOTE]\ndan doet hij het normaal maar gewone geluidtjes van windows of bij msn dan wanneer iemand bij gesprek iets zegt dan hoor je niks pas later hoor je iets dus na 4 seconden:confused: maar bij cd of dvd gaat gewoon goed
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;373025]Maar is het alleen tijdens MSN ? Want dan kan het echt aan je verbinding liggen.[/QUOTE]\r\n\r\nnee ook bij andere dingen maar ik had hem nog een keer opnieuw geinstalleerd maar toch het zelfde probleem dus het kan niet aan de xp zelf liggen want ik had hem daarvoor ook nog opnieuw geinstalleerd maar toen deed hij het wel misschien ligt het aan de drivers?
Link naar reactie
[QUOTE=maki120;372880]de eerste keer gaat het slomer dan normaal daarna als ik het geluid over doe dan klinkt het normaal[/QUOTE]\nHet lijkt volgens dit verhaal op een harddisk die achter blijft, omdat normaal een bestand de tweede maal uit de RAM-cache gehaald wordt, tenminste, als er voldoende RAM aanwezig is.\n\nKan je eens kijken op welke DMA modus je harddisk werkt op het primaire IDE kanaal ? (als je IDE schijven hebt).\nDan klik je in apparaatbeheer met rechts op het primaire IDE kanaal, \"[I]eigenschappen - geavanceerde instellingen[/I]\"\n\n[B]Edit:[/B]\nAndere topic ook nog problemen ? Was opgelost dacht ik...\n\nKijk eens daar:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=45736&highlight=dma[/url]\nbij het advies bij reactie #9 (dat .VBS bestand).\n\nMocht je een DMA probleem met je harddisk hebben, dan zou je dat script kunnen proberen.
Link naar reactie
Nee sorry, ik niet echt... :confused:\n\nWel in apparaatbeheer kijken of die DMA niet wéér terugvalt.\nJe zegt nameljk dat dat script wel [I]gereset[/I] had, maar betekent dat dat het weer van DMA af was ?.\n\nWat je niet wil is dat bij die IDE controllers er ééntje is die zegt dat de \"[I]huidige overdracht modus[/I]\" PIO is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...