Ga naar inhoud
  • 0

Explorer.exe loopt vast


Anoniem2

Vraag

Hallo,\r\n\r\nGister heb ik, omdat ik bij AVG free geen uitzonderingen kan instellen, een paar andere antivirussen geprobeerd (niet tegelijk, omstebeurt). Na ze geprobeerd te hebben kwam ik toch weer terug bij AVG. Maar sindsdien doet mijn computer erg vreemd. Ik kan maar een aantal minuten werken (soms 10 minuten, andere keren 30-40), waarna mijn computer vastloopt. In het taakbeheer blijkt dan dat explorer.exe 99% van de CPU gebruikt. Vooral als ik firefox gebruikte deed hij dat veel; dan liep firefox vast na er een tijdje mee gewerkt te hebben (firefox gebruikte toen ook 99% van de cpu op het moment van vastlopen), waarna, na firefox beindigd te hebben, explorer.exe weer 99% gebruikte. Ik heb nu opera maar geinstalleerd, maar heb probleem blijft. Ik had de volgende anitvirussen geïnstalleerd (niet gelijktijdig), aangenomen dat daar het probleem zou kunnen liggen:\r\n\r\nAvast!\r\nBitdefender\r\nMCafee AOL edition\r\nAntivir\r\n\r\nIk ben nu weer terug bij antivir, die net flink wat virussen aantrof die ik maar snel verwijderd had, maar het probleem niet oplostte. Ik heb bij alle antivirusprogramma\'s goed gekeken of er nog niet bestanden waren blijven zitten en bij MCafee de cleaner gebruikt van MCafee zelf, die alles weghaald, maar het maakt allemaal niks uit. Ook heb ik al systeemherstel geprobeerd, gedefragmenteerd, met alle soorten en maten programma\'s op spyware en virussen gescand (en ook gevonden en verwijderd, maakte niks uit), het register opgeschoond, noem maar op.\r\nMijn vraag is: hoe los ik dit op? Het is erg vervelend en ik heb nog nooit probleme gehad met mijn computer.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
ik heb het zelfde probleem en dat heeft zich zelf niet op gelost alles geprobeerd zoals de vorige persoon het ook gedaan had ik heb de online scan gedaan niks werkt alles word herkent door de pc en als ik helemaal ga onderzoeken kan ik zo niks vinden wat mis is.\nkan iemand mij verder helpen ?\np.s de pc in kwestie is een win xp sp2/sp3
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...