Ga naar inhoud

windows ME


Aanbevolen berichten

Je zou eerst moeten beginnen met een zoektocht op internet naar drivers voor jouw hardware. Als je die allemaal gevonden hebt. kun je die op een cd\'tje branden.\r\nControleer of je een registratienummer voor Windows ME hebt\r\nDaarna je pc opstarten met de Windows ME cd in je cd-romspeler en zorgen dat je pc opstart vanaf die cd.\r\nVerder gewoon de stappen volgen die het setupprogramma je aangeeft. \r\nNormaal gesproken installeer je na het einde van de setup nog de drivers voor je hardware en ben je klaar.
Link naar reactie
Vertel eens welk windows er nu op die computer zit; er bestaat ook een speciale ME-upgrade-CD waarmee je een bestaand \"lager\" windows zoals W98 kunt ombouwen naar ME, naar keuze met het keynummer dat je al had of met het keynummer van de upgrade-CD.\r\n\r\nWaarom wil je eigenlijk zo graag ME hebben? Bijna iedereen die ME had ging òf snel door naar XP, òf terug naar W98 en niet omdat ze erg blij waren met ME.\r\n\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME[/url]
Link naar reactie
@windowshelp: ik heb genoeg van die antieke software, die toch niet meer door M$ wordt ondersteund dus ook nooit illegaal kan worden, achter de hand; klik op het groene mannetje onder mijn avatar om me te e-mailen en dan stuur ik je via e-mail en PANDO wat je nodig hebt voor je experiment.\r\n\r\nHopelijk heb je nog wel je W98-CD achter de hand voor wanneer het tegenvalt want de terugzetfunctie van ME-upgrade vind ik vaak wat slordig werken, o.a bestandsnamen in DOS-afkorting op 8 pos breed.
Link naar reactie
[quote]wat een onzin[/quote]\r\nDan droom maar lekker verder.\r\nWel apart dat je eerst tegen iemand zegt dat ie moet ophouden en dan zelf ook aangeeft het onzin te vinden.:D\r\n\r\nWeet je wat ik onzin vindt? Dit:\r\n[quote]omdat ik toch het nieuwse wil gebruiken op de computer[/quote]\r\nNieuwste wil namelijk lang niet altijd zeggen dat het ook beter is en in geval van ME is dat zeer zeker niet zo. Als je nu nog met ME dingen zou kunnen die je met 98se niet zou kunnen zou dat tenminste nog een reden zijn, maar met 98se kan alles wat met ME ook kan en omgedraait.\r\nEr zijn mensen die prima met ME kunnen werken en die geen problemen hebben, maar er zijn er teveel teruggegaan van ME naar 98 indertijd. Dat zegt genoeg.\r\n\r\nHet is natuurlijk je eigen keuze.\r\n\r\nAnyway, om je verder te helpen... een beetje ME cd is opstartbaar en anders kun je van [url]www.bootdisk.com[/url] een opstartdiskette downloaden waarmee je dan kunt installeren.
Link naar reactie
Wat ik tot nu toe van ME gezien heb (en ik heb het gelukkig nooit zelf hoeven ondergaan) was erg zat. Om de haverklap vastlopen, allerlei rare fouten, en één keer een compleet onopstartbaar systeem na een vastloper tijdens het installeren van een drivertje.\nZelfs een door Microsoft gesponsord tijdschrift in Amerika raadde haar lezers aan om asjeblieft bij Win98SE te blijven, omdat ME vreselijk is. En dat ben ik met ze eens.
Link naar reactie
[quote=windowshelp;372446]er staat windows 98 op de computer maar ik wil windows ME hebben omdat ik toch het nieuwse wil gebruiken op de computer en windows XP kan er niet op om dat mijn computer niet snel genoeg is\n \npentuim 2 266MHz\n \nRam 128 Mb\n \nVideo kaart 16 Mb\n \nHarde schijf 10 Gb[/quote]\n \nIk denk dat ME op deze komputer ook geen succes zal zijn (te langzaam)\nOok het probleem van een dichtslibbend geheugen van ME zal voor een al trage komputer geen vooruitgang zijn.\n \nIk had een P3 800mhz waar oorspronkelijk ME op zat ,maar vooral voor videobewerkig was dat een steeds groter wordend probleem. Na er Win2000 op hebben gezet liep de pc als een zonnetje.
Link naar reactie
@Willem1940: Bedankt, dat wist ik niet, ik dacht dat moviemaker pas met XP gekomen was, maarja, ik heb ME er dan slechts heel kort op gehad.\r\nMaar hij zal inderdaad wat pietluttigheden meer als 98 hebben.:) Foutje mijnerzijds.\r\n\r\nWe zijn het in elk geval met z\'n allen wel er over eens dat ME (zacht uitgedrukt) niet de betere keuze is.:D
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;372642]Ik denk dat ME op deze komputer ook geen succes zal zijn (te langzaam)\r\nOok het probleem van een dichtslibbend geheugen van ME zal voor een al trage komputer geen vooruitgang zijn.\r\n \r\nIk had een P3 800mhz waar oorspronkelijk ME op zat ,maar vooral voor videobewerkig was dat een steeds groter wordend probleem. Na er Win2000 op hebben gezet liep de pc als een zonnetje.[/QUOTE]\r\nValt erg mee hoor; zowel W98 als ME heb ik al op P1 gebruikt en gingen niet zo heel erg veel langzamer dan w95.\r\n\r\nJa, WIN2000 lijkt mij erg goed te zijn en zelfs op langzame computers; misschien ga ik dat toch eens zien te bemachtigen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...