Ga naar inhoud

Speakers op Pc aansluiten?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=brappie;373987]maar erikdenhouten, aan welke aansluiting moet ik denken? ik heb namelijk geen aparte geluidskaart.\nik heb het moederboord: MSI P35 NEO3. met gewone 3.5 mm uitgangen. hoe zou ik die dan aan kunnen sluiten?[/QUOTE]\nZo\'n 3,5 mm plug aan een draadje naar twee tulp stekkertjes, zoals Reintje al getoond had, maar dan die uitvoering met draadjes:\n\n[ATTACH]12085[/ATTACH]\nHeet bij ons \"tulp stekker (naar 3,5 mm jack)\" maar in het Engels heet een tulp stekker \"Cinch\". Die zitten meestal aan de versterkerkant.\n\n3,5 mm in de \"[I]Line out[/I]\" van je moederbord, en die twee tulpjes gaan in de [I]AUX[/I] ingang van de versterker.\n\nJa, Reintje had voor die tulpjes natuurlijk ook twee \"[I]vrouwtjes[/I]\" gebruikt, maar dan heb je ook nog een losse tulp verlengsnoer nodig. (mannetje naar mannetje)\nBijj de uitvoering die je hier boven ziet is dat niet nodig, de tulpjes zijn al mannetjes, en op zo\'n versterker zitten vrouwtjes.\n\nHopelijk niet te sexistisch zo ? :D
Link naar reactie
[QUOTE=brappie;375104]Ik heb nu die versterker:);) ik ben er erg blij mee ze werken echt perfect zo helder dat geluid. en die bass.. daar moet ik mee uitkijken anders trillt me pc langzaam van em bureau af[/QUOTE]\r\n (Y) Blij dat je nu weet wat een versterker kan. :D\r\n\r\nJa, kijk inderdaad uit met die geluidssterkte, ook voor de buren. Dit soort boxen geven een [I]heel wat diepere bass[/I] af dan die PC boxjes, en dat is bij jou in de kamer wel mooi, en lijkt niet zo hard, maar een huis verder is het snel te veel. (li)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
ik wis al wat een versterker was alleen niet wara ik allemaal precies op moet letten, en hoeveel watt enzo.\r\n\r\nvoor de rest die speakers hebben zeker weten een zware bass meschien een beetje te veel;) zelf al zet ik me bas regeleaar op ze laagst is het geluid nog erg goed. maar natuurlijk zet ik hem altijd in het midden en dan gefet ie erg mooi geluid, het probleem is alleen dat me ouders een beetje ziek van worden. als ik hem op volume 1 heb staan ( dat is bij mij gewoon/zachtjes ) zeuren me ouders al beneden dat me speakers te hard staan. dat doordreunen is vervelend maarja ach als me ouders er niet zijn gaat me volume open :D
Link naar reactie
[QUOTE=brappie;378116]als ik hem op volume 1 heb staan ( dat is bij mij gewoon/zachtjes ) zeuren me ouders al beneden dat me speakers te hard staan. dat doordreunen is vervelend maarja ach als me ouders er niet zijn gaat me volume open :D[/QUOTE]\r\n\r\nJe ouders hebben waarschijnlijk gelijk, en je komt hier op het gebied van het compromis, want anderen die geen deel hebben aan jouw [SIZE=\"4\"][I]wauw[/I][/SIZE] beleving achter je pc, horen alleen maar diepe achtergrond geluiden, en dat stoort vaak heel erg bij hun eigen bezigheden.\r\nEn mensen kunnen daar inderdaad echt ziek van worden, niet alleen je ouders, maar ook buren.\r\n\r\nJe kan zelf eens naar de plaats lopen waar je ouders er last van hebben, en zelf een kwartiertje of langer luisteren.\r\nDat moet je dan vooral doen wanneer je \'s avonds [I]alleen[/I] in huis bent, want dan gaan je oren veel beter open staan, en wordt je niet afgeleid.\r\nEn dan even gaan zitten, en luisteren.\r\nDan pas krijg je een indruk wat anderen horen.\r\nEn niet vergeten dat twee verschillende songs (of spellen) totaal anders kunnen zijn.\r\n\r\nEn Anacho stelt al iets voor, namelijk het \"isoleren\" van de boxen t.o.v waar ze op staan, zodat het niet direkt doordreunt, alleen helpt dat maar beperkt, en voor een paar toonhoogten.\r\nJe kan die bass op een laagste of lagere stand te zetten, en dus een beetje toegeven en kwaliteit inleveren. Dat is het compromis.\r\n\r\nOok opletten dat je de bass (en alle regelingen) op de PC, maar óók op de versterker kan doen, dus zet op de versterker beter alles in het midden, en regel het in het echt met de geluids-software op je PC.\r\n\r\nEn als je echt wil kikken, dan koop je een goeie hoofdtelefoon die je direkt aan de voorkant in de versterker prikt.\r\n\r\nTrouwens, mijn eigen instellingen bij mij thuis zijn i.v.m. de buren ook met een bass bijna op de laagste stand, en dan nog een heel laag volume, anders is het hier ook snel hommeles. :cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...